Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#354525
Wie weet er wat er allemaal vlees etende dieren zijn? En dan bedoel ik dus de dieren die wij mensen eten ;)
Ik eet bv geen varkensvlees omdat varkens alles eters zijn, maar ik vroeg mij af welke dieren die mensen eten vlees eters zijn, ik kan er zelf zo gauw namelijk geen bedenken....... ik las laatst wel iets over eend maar weet niet meer precies wat ;)
Door Marion
#354567
Dit pikt de kip WEL
Schillen en bladeren van groenten en fruit
Oud brood
Restjes van bereid plantaardig voedsel:
gestoofde groenten, gekookte aardappelen, frietjes, rijst, deegwaren, resten van soep, pitten van tomaten, courgettes en meloenen,…
Schillen van bananen en citrusvruchten
Rauwe aardappelschillen en kiwischillen

Tuinafval:
Kort onkruid op de grond, lang onkruid opgehangen in bussels, pas gemaaid gras,…


Dit pikt de kip NIET
Groene aardappeldelen
Uienschillen en preibladeren
Beschimmeld fruit en brood
Beenderen
Charcuterie
Vette, pikante of zoute etensresten
Vlees en vis
Kaasresten
Snoeihout en haagscheersel
Door Marion
#354576
Marion schreef: Wat is jullie definitie van alles eter? Een kip eet toch niet zomaar alles, bv geen vlees of botten.
oja ik zie nu dat met een alles eter wordt bedoeld een dier die van alles eet, of niet ???
Maar ik bedoelde dieren die dus vlees eten, en als het goed is eet een kip geen vlees.
Door Mevroi Kruim
#354580
Nou, mijn kippen wel hoor, vooral van wormen, torretjes, spinnetjes ... en als je het ze geeft ook resten gekookt of gebraden vlees. Dus ze eten o.a. ook vlees, ofwel andere dieren. En daarnaast graan en groen enzovoort.
Door Ejka
#354609
Mijn kippen/hanen eten alles. Zelfs poep van honden. Als ik goed nadenk lust ik geen eitje van ze. Maar hun eitjes zijn juist erg lekker.
Door Doedels
#354657
Marion schreef: Wie weet er wat er allemaal vlees etende dieren zijn? En dan bedoel ik dus de dieren die wij mensen eten ;)
Ik eet bv geen varkensvlees omdat varkens alles eters zijn, maar ik vroeg mij af welke dieren die mensen eten vlees eters zijn, ik kan er zelf zo gauw namelijk geen bedenken....... ik las laatst wel iets over eend maar weet niet meer precies wat ;)
Volgens mij zijn vleeseters geen prooidieren. Dus worden ze eigenlijk niet gegeten. Ja, af en toe wordt er wel eens berenvlees aangeboden of reptielvlees. Maar dat is wat mij betreft een vorm van decadentie.
Door Anneke V
#354744
Marion schreef: Wat is jullie definitie van alles eter? Een kip eet toch niet zomaar alles, bv geen vlees of botten.
Ik weet dat de kippen bij onze vroegere buur alles aten wat ze toegesmeten kregen, ook vlees (gebakken) & ze waren zot van gebakken kip!!!!!!!!!!!!!! ::)

Weet nog dat we altijd al lachend zeiden dat het kannibalen waren.

Botten eten ze niet, kunnen ze volgens mij niet pikken.
Door conleeuw
#355027
slecht nieuws, kippen eten echt wel van alles, muizen nesten zijn zo leeggeroofd, zelfs 3 weken oude muisjes zullen ze naar binnen werken gewoon heel met huid en haar.
Sorry, ze vreten gewoon van alles. In slechte worden ze ook gewoon kanibalistisch, dus pikken ze aan een zoortgenoot en als ze bloed zien gaan ze gewoon door.
Mijn kippen hebben uit de kompost hoop menig maal muisjes gegeten, ze scrobben en vinden dan perongeluk een muizen nestje en als je ze dan bezig zien, snap je de gezegde "als de kip erbij"
Maar het blijft wel leuke gezellige beesten.
Door conleeuw
#355035
conleeuw schreef: In slechte worden ze ook gewoon kanibalistisch, dus pikken ze aan een zoortgenoot en als ze bloed zien gaan ze gewoon door.
had moeten lezen in slechte behuizing worden ze ook kanibalistisch.
dus als er teveel kippen op een hoop gehouden worden. Vandaar dan ook dat de snavels stomp geschroeid worden als de kuikens net uitgebroed zijn, dit is om te voorkomen dat ze elkaar stuk pikken, en of eieren stuk pikken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door