Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *elly*
#353654
We zijn nu zo'n 2 weken aan het barfen en tot nu toe ging het prima. Maar nu vindt Dazzle het allemaal teveel moeite. De kluiven likt ze aan en laat ze verder liggen. Kippenvleugels idem, na een kwartier begint ze eraan omdat ze ook weer niet wil dat Lenti ze opvreet. Pens en gehakt gaat nog wel, mits het fijngemalen in haar bakje zit :-\
Biogarde belieft madam ook niet meer. Zo graag als ze alles de eerste week at, zo moeilijk doet ze nu.
Zou dit een fase kunnen zijn? Heb ik misschien teveel afgewisseld?

Lenti heeft nergens problemen mee, die zie ik echt genieten van alles wat ik haar geef.
Door Lizzy
#353678
Het gebeurd wel vaker dat honden na een tijdje denken "tis wel juu".

Is ze verder wel in orde? Geen koorts, ziek of misselijk? Zo niet:

Vaak komt dat omdat ze puur geen honger hebben. En dan gaan ze zitten trutten. Ze zitten gewoon vol. Want ze krijgen voor het eerst echt te eten en zijn beter verzadigd als ooit tevoren.

Hoe vaak geef je te eten? Sla anders eens een maaltijd over en zorg dat de honger weer terug keert.

Het kan ook dat je de kippenvleugels even wat lekker moet maken door de in te knippen en ook het vel in te snijden.

Eet ze alleen kippenvleugels slecht of ook andere vleesbotten?
Door *elly*
#353696
[quote="Lizzy"]
Het gebeurd wel vaker dat honden na een tijdje denken "tis wel juu".

Is ze verder wel in orde? Geen koorts, ziek of misselijk? Zo niet:

Vaak komt dat omdat ze puur geen honger hebben. En dan gaan ze zitten trutten. Ze zitten gewoon vol. Want ze krijgen voor het eerst echt te eten en zijn beter verzadigd als ooit tevoren.

Hoe vaak geef je te eten? Sla anders eens een maaltijd over en zorg dat de honger weer terug keert.

Het kan ook dat je de kippenvleugels even wat lekker moet maken door de in te knippen en ook het vel in te snijden.

Eet ze alleen kippenvleugels slecht of ook andere vleesbotten?


[/quote]

Ze eet alle botten slecht. Ook ander vlees gaat met lange tanden.
Ze krijgen 2x per dag te eten. Het zou dus goed kunnen dat ze teveel krijgt (ze weegt ook maar 6 kg). Vasten is voor Lenti dan wel heel vervelend, want die staat te trappelen van ongeduld. Maar vasten doet Dazzle nu zowiezo omdat ze simpelweg niet eet.
Laatst gewijzigd door *elly* op ma 18 jul 2005, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#353731
Het is eigenlijk niet eerlijk he, doe je zoveel moeite en dan eten ze het niet :-\. Is het gebitje wel in orde? Ik denk hier aan omdat een van mijn hondjes dit ook heeft gehad en toen had hij een ontstoken kies.
Misschien is het ook teveel maar goed....je zit er wel mee he.
Ik hoop dat het tijdelijk is.
Door *elly*
#353764
Haar gebitje is in orde, ze is ook niet ziek en bruist van energie en levenslust.
Het is gewoon een verwend kreng ;D
Door Netty
#353767
[quote="*elly*"]
Haar gebitje is in orde, ze is ook niet ziek en bruist van energie en levenslust.
Het is gewoon een verwend kreng ;D
[/quote]
welkom bij de club van verpeste nesten...... ;)
ik heb er dus ook zo een, probeer eens een dagje carnibest tussendoor, daar hoeven ze vergeleken met barf weinig voor te doen en ze vinden het wel lekker makkelijk, dus gaat het wel naar binnen.
blijft er weer meer tijd over om je door het baasje te laten verwennen :P
Door java
#353771
Ik heb hier ook zo'n schatje....die eet echt niet meer als 10 % van haar lichaamsgewicht. :-\ Ze is echt aan de magere kant...je voelt overal ruggegraat en botten. Ze is kern gezond en levenslustig. Uit haar bloedonderzoeken komt nooit iets uit. Ik heb het maar geaccepteerd......ze doet mee aan de mode trend !!!! ieder moet super mager zijn !!! :o Ik ben er vast van overtuigt dat een hond zich niet uithongerd. ;)
Voor mij zelf vind ik het wel eens naar zo'n te slanke den naast mij .... :)

gr. Will
Door Lizzy
#353772
Een hond die moeilijk deed met eten, die liet ik vasten. Hoe moeilijk ik dat ook zou vinden. En die liet ik gerust 2 dagen vasten (voorwaarde dat ze heel gezond is en niet maagtorsiegevoelig).
Door java
#353775
Hoe bedoel je dat dan...ze vast uit zich zelf al...ze eet gerust 2 dagen niets. En dan eet ze weer. Als ik het totaal uitreken eet ze ongeveer 10 % van haar lichaamgewicht en ik vind ze 3 kilo te licht. Ik denk wel eens voor onze Bell is 3 a 4 keer eten per week wel iets. !!!! maar ik betwijfel of ze dan de hoeveelheid op kan. Maar ja dat zou ik dan moeten uitproberen.
Door Lizzy
#353776
[quote="java"]
Hoe bedoel je dat dan...ze vast uit zich zelf al...ze eet gerust 2 dagen niets. En dan eet ze weer. Als ik het totaal uitreken eet ze ongeveer 10 % van haar lichaamgewicht en ik vind ze 3 kilo te licht. Ik denk wel eens voor onze Bell is 3 a 4 keer eten per week wel iets. !!!! maar ik betwijfel of ze dan de hoeveelheid op kan. Maar ja dat zou ik dan moeten uitproberen.
[/quote]

Maar, je biedt wel eten aan?

Nou, dAAr zou ik dus (als ik een klein verwend hondje had - dit deed ik natuurlijk niet bij een Duitse Dog) gewoon mee ophouden. Die gaf ik dus gewoon nog maar 3 a 4 keer per week eten (en heeeeeel onregelmatig) en ik bood het dus niet meer aan.

Nogmaals, dit zijn natuurlijk geen praktijken die je een hond zomaar aan mag doen. Honden moeten normaalgesproken heel langzaam wennen aan vasten en eten op onregelmatige tijdstippen. En dit mag ook niet met pups. Maar aangezien deze honden toch al uit zichzelf vasten, zijn ze er in principe dus ook al aan gewend.

Overigens eten volwassen honden ongeveer 2 a 3% tot 8% van hun lichaamsgewicht.
Door Mevroi Kruim
#353781
Haja, daar begint Kátur nu ook mee. Hij is opgegroeid met barf, vooral kip omdat ik moeilijk iets anders kon krijgen toen. Maar de laatste tijd voer ik echt vanalles, en daar zijn dus zaken bij die meneer teveel werk vindt. Kopvlees met van die lekker peesplaten bv, of strotten, daar moet'ie errug van zuchten. De lamsstaart at 'ie daarentegen weer wel helemaal op, dus misschien heeft 'ie iets tegen rund. In ieder geval krijgt 'ie nu een paar dagen niks, en dan eens zien of z'n mening over kopvlees is bijgesteld.
Door Anneke V
#353823
Pluto krijgt een kwartier de tijd om zijn eten op te eten & daarna vliegt het in de frigo tot de volgende maaltijd.....Ik merk dat hij als het warmer weer is ook niet wil eten...hij pakt wel iets aan dat je hem uit de hand geeft, maar eten doet hij pas 's avonds om 22u of 23u als het echt afgekoeld is...Misschien heeft de warmte er bij Dazzle ook iets mee te maken ???

En anders krijgt hij echt wel teveel... ::)

En zoals Lizzy zei: als de hond gezond is eens een dagje laten vasten ;)
Laatst gewijzigd door Anneke V op di 19 jul 2005, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#353825
Kippenvleugels kan je wel platmeppen met een hamer....dan gaan ze makkelijker binnen ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#353826
Ja ik schreef het ook al eerder, Joep kan ook zo mutsen. Lamsvlees.... BLEUUUUUU! Kale lamsbotten daarintegen eet ie weer wel, dus ik denk ook soms dat hij lamsvlees niet lekker vind. Maar... CB met lam/rijst eet ie wel weer, dus dat zal het ook niet zijn. Nou ik geef hem dan inderdaad een dag of 2 helemaal niets en Joris gewoon wel hoor, dat kan niet anders. Daarna eet hij weer gewoon.
Door *elly*
#354480
Gisteravond heb ik haar tegen al mijn principes brokken gegeven (ik had het verkeerde vlees eruit gehaalt) die heeft ze geen blik waardig gegund. Vanmorgen kipgehakt geprobeerd, hoeft ze niet. Vanavond weer geprobeerd en ze eet weer niet.
Ze krijgt van mij ook ongeveer een kwartier de tijd om eraan te beginnen, daarna heeft ze pech en is de bak weg. Ik maak me ook geen zorgen erom hoor, ze is gezond genoeg om een tijdje zonder eten te kunnen.
Maar jammer is het wel.

Morgenochtend staat er wat afval van de islamiet op het menu. Het is kalkoen, maar wat precies weet ik ook niet. Het zal mij benieuwen of ze trek heeft. Morgenavond een lamshartje proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door