Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door aliesalgra
#34136
hallo,

Tara heeft vandaag voor het eerst rauwe sperzieboontjes gehad. Ze vond het heerlijk, maar mogen honden wel sperziebonen?

groetjes Alies
Door 202spots
#34213
*Alies* schreef: hallo,
Tara heeft vandaag voor het eerst rauwe sperzieboontjes gehad. Ze vond het heerlijk, maar mogen honden wel sperziebonen?
groetjes Alies
Hi Alies,als 1 van de groentes in 'n groente mix kan je gerust sperzieboontjes erbij doen.
WEL even de kook er over en dan fijn malen.
Er zit iets in rauwe boontjes.wat niet zo goed is,en ik kan niet op de naam komen,maar wanneer je ze heel even kookt,dan verdwijnt het door het koken.
Merry XMas
Door wiking
#35178
**Er zit iets in rauwe boontjes.wat niet zo goed is,en ik kan niet op de naam komen**

PHASIN - 'n soort eiwit - giftig voor mensen - wordt door koken onschadelijk -
Door 202spots
#35186
wiking schreef: PHASIN - 'n soort eiwit - giftig voor mensen - wordt door koken onschadelijk -
Thanks!!! ;D
Ik zal dit nu echt bewaren!
Door Lizzy
#35192
wiking schreef: **Er zit iets in rauwe boontjes.wat niet zo goed is,en ik kan niet op de naam komen**

PHASIN - 'n soort eiwit - giftig voor mensen - wordt door koken onschadelijk -
Thanks want ik zocht er ook naar :D
Door ine
#35193
wiking schreef: **Er zit iets in rauwe boontjes.wat niet zo goed is,en ik kan niet op de naam komen**

PHASIN - 'n soort eiwit - giftig voor mensen - wordt door koken onschadelijk -
Giftig voor mensen, maar ook voor honden?
Net als Salmonella, zou dat ook anders kunnen zijn!
Eigenlijk ben ik hier best nieuwsgierig naar, maar dat zal wel nooit onderzocht zijn! :-\
Door avalon
#35194
wiking schreef: **Er zit iets in rauwe boontjes.wat niet zo goed is,en ik kan niet op de naam komen**

PHASIN - 'n soort eiwit - giftig voor mensen - wordt door koken onschadelijk -
Weer wat geleerd.
Door richard
#35209
Wij blancheren hier de boontjes eventjes (kort de kook erover). Ze vinden ze erg lekker, maar er zitten volgens mij niet zo bar(f) veel voedingstoffen in. Wel erg goed als je je hond wilt laten ´lijnen´, dan zijn deze boontjes bij ons in beeld.

richard
Gebruikersavatar
Door sylvia
#35217
even of topic Peter maar ik vindt je nieuwjaarskaart geweldig en daardoor heb ik even je website bezocht,en ik vindt dat je er geweldige foto's op hebt staan,en ik vindt jullie Djara een geweldige hond om te zien.
Door Lizzy
#35218
Nou, in sperziebonen zit wel veel hoor! Ze bevatten vitamine A en C. Ze bevatten kalium, ze zijn natriumarm en licht urineafdrijvend. Ze zijn ook rijk aan foliumzuur!
Door sharpie
#35259
Kan je je hond nu wel rauwe sperziebonen geven of beter niet???
i.v.m. "Phasin".
Door 202spots
#35261
sharpie schreef: Kan je je hond nu wel rauwe sperziebonen geven of beter niet???
i.v.m. "Phasin".
Je zegd het zelf al sharpie....Kan wel...beter van niet..
Wanneer je 1 rauw boontje geeft dan zal er waarschijnlijk niks gebeuren,wanneer je elke dag veel bonen geeft dat kan je dat beter niet meer doen.
Door richard
#35566
sylvia schreef: even of topic Peter maar ik vindt je nieuwjaarskaart geweldig en daardoor heb ik even je website bezocht,en ik vindt dat je er geweldige foto's op hebt staan,en ik vindt jullie Djara een geweldige hond om te zien.
Thmx, maar de naam is Richard. Wij zijn ook erg blij met onze honden, zowel Djara als Quanta.

richard
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door