Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door heidy
#348212
hallo allemaal,

misschien stel ik nu weer een domme vraag hoor maar vanmorgen zaten allebei mn honden onder de teken.
een malthezer en een duitse herder.
na 2 uur aan t uithalen te zijn geweest ben ik naar de dsz gereden en heb gevraagd om t meest snelle en effetieve middel tegen teken.

nu heeft ze me dit mee gegeven, maar ik ben benieuwd of jullie hier ervaringen mee hebben.

en wat kan ik doen aan t vieze gevoel wat ik heb als ik die beesten op de grond heb zien vallen..ik zie ze dan overal wat nie zo is natuurlijk..maar heb overal de kriebels..brr vieze beesten zeg.

:-[ :-[ :-\ :'(
Door pollekind
#348538
Nee wij gebruiken op dit moment Frontline pipetten en die helpen wel goed.Ik heb wel vanaf April de tekenband van Exil gehad voor mijn honden.Maar er stond dat het ook tegen vlooien was en 150 dagen werkzaam.Maar toen ik na 39 dagen een vlo zag ben ik die Frontline druppels bij de DA gaan halen.Als jou Da dit heeft gegeven dan zal ze daar wel goede ervaringen mee hebben.Ik denk dat het allemaal wel goed spul is hoor!En ik krijg ook altijd zo'n psychische jeuk van al dat ongedierte ;D.Ik vind het gore nutteloze beesten,maar ja.... :-[
Door romila
#348620
exil spot on is dat dat spul dat je in een streep van voor naar achteren op de hond moet doen? Als dat ut is heb ik dat de laatste keer ook gehad. Normaal altijd frontline nu dus exil. Werkt voor zover ik kan nagaan goed!
Door heidy
#348633
:)
ok dan thanx vor jullie reactie en indd die moet je in een streep over de rug doen.

ik hoorie hier alleen maar over frontline en die scaliburband of hoe je t ok schrijft.vandaar dat ik benieuwd was of er iemand ervaring had met exil spot on..

groetjes
Door Wil
#348686
Ik heb vorige keer ook Exil spot-on gebruikt. De dsz adviseerde me dat. Volgens haar werkt dat beter dan Frontline en ik moet toegeven dat ze geen teek gehad hebben terwijl ik toch een paar keer naar de veluwe geweest ben met de honden.

En het vreemde is dat we voor Engeland wel Frontline kregen en toch hebben allebei de honden daar (gelukkig maar 2) teken gehad. ???

Wil
Door Debora
#351170
Lizzy schreef: Ik gebruik helemaal geen gif op mijn honden.
het zal vast wel ergens al staan maar uh, wat gebruik je dan wel? Tea tree? knoflook? of verwijder je ze gewoon iedere keer?
Door Lizzy
#351175
Debora schreef: het zal vast wel ergens al staan maar uh, wat gebruik je dan wel? Tea tree? knoflook? of verwijder je ze gewoon iedere keer?
Ik gebruik tea tree spray (van De Tuinen waar ik zelf ceder en lavendel en geranium en citroen aan toe voeg) maar ik moet eerlijk bekennen dat er toch af en toe een (gore) teek op mijn honden zit. Na de wandeling speur ik ze helemaal na en verwijder ik de teek. Ik moet ook zeggen: ik ga niet naar het buitenland met mijn honden (en ik vertouw geen enkel gif mijn honden te beschermen tegen de ziektes die ze van teken kunnen oplopen).
Door Debora
#351187
Aaah ik stond nog te twijfelen toen ik bij de Tuinen was vanmiddag, de tea tree spray was in de aanbieding namelijk! Maar wat je er dus aan toevoegt, zijn dat olieën?
Door Lizzy
#351484
Debora schreef: Aaah ik stond nog te twijfelen toen ik bij de Tuinen was vanmiddag, de tea tree spray was in de aanbieding namelijk! Maar wat je er dus aan toevoegt, zijn dat olieën?
Oeps, ja! Dat zijn inderdaad etherische olieen van Chi (ik weet niet wat ik van het eigen merk van de Tuinen moet denken en daarom blijf ik Chi kopen...). Ik doe van iedere olie ongeveer 5 druppeltjes in het flesje tea tree. En dan voor gebruik goed schudden.
Door Elf
#351543
Lizzy schreef: Oeps, ja! Dat zijn inderdaad etherische olieen van Chi (ik weet niet wat ik van het eigen merk van de Tuinen moet denken en daarom blijf ik Chi kopen...). Ik doe van iedere olie ongeveer 5 druppeltjes in het flesje tea tree. En dan voor gebruik goed schudden.
Hoe vaak spray je je honden daar mee in? Dagelijks, voor elke wandeling?
Door Lizzy
#351553
Elf schreef: Hoe vaak spray je je honden daar mee in? Dagelijks, voor elke wandeling?
Ik spray ze daar licht mee in voordat ik ga wandelen (en dan alleen als ik ga wandelen in een teek-rijk gebied). Nogmaals, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dan toch nog wel eens een teek van mijn honden af pluk. Maar, vorig jaar hebben we meegemaakt dat ik van mijn honden 6 teken afhaalde en de persoon die ook mee wandelen was met haar hond haalde er wel 30 af. Ik durf natuurlijk niet te zeggen of dat alleen de spray was.... maar het was wel opvallend. Volgens mij helpt het dus wel iets!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door