Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door romila
#350379
Kan dit echt kwaad bij een grote hond of kan hij het wel verteerd krijgen. Kippennekken lijken me erg zacht. Lambiekje en Miepie kauwen goed, maar Romme niet. Vorige keer had ik de portie van Romme voor de helft geplet ongeveer. Hij spuugde na een uurtje alles uit en at het lekker nog een keer op! Heeft dit te maken met niet goed kauwen of te grote portie misschien?
Door Lizzy
#350403
romila schreef: Kan dit echt kwaad bij een grote hond of kan hij het wel verteerd krijgen. Kippennekken lijken me erg zacht. Lambiekje en Miepie kauwen goed, maar Romme niet. Vorige keer had ik de portie van Romme voor de helft geplet ongeveer. Hij spuugde na een uurtje alles uit en at het lekker nog een keer op! Heeft dit te maken met niet goed kauwen of te grote portie misschien?
Nou, liever heb je natuurlijk dat je hond er goed op 'kauwt'. Want ja, dat kan zeker de oorzaak zijn voor het uitspugen. Nu kan het bij kippennekken niet veel kwaad als ze zo doorgeslikt worden, maar bij kippenvleugels is dat minder leuk. In feite slikken de meeste honden ze in 1 keer door omdat ze simpelweg te klein zijn. En eigenlijk zou je dus grotere vleesbotten moeten geven (halve of hele of kwart kippen bijv.).
Door romila
#350406
Ja de vleugels sla ik plat of voer ik ze uit de hand dat ik goed heb gehoort dat ze ze gekraakt hebben. Met de BARF spullen is ut nog nie gelukt maar zéér binnenkort gaat ut echt gebeuren dus dan krijgen ze wel het grotere spul!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door