Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#350081
heel regelmatig geef ik hier een bot,
nu bv hebben ze kalfsribben gegeten vanavond.
ik weet dat je er vlees bij moet geven ervoor of erna, maar nu vroeg ik me af hoeveel gram moet dat eigenlijk zijn?
en hoeveel tijd ervoor of erna is het beste?
gelijk ervoor of erna of mag er bv wel een half uur of zo tussen zitten?
Door Helen
#350095
Ik voer sowieso geen ribben meer, maar ik zou kijken hoeveel vlees eraan zit en als dat echt heel veel is hoef je er niets aan toe te voegen. Is het te weinig dan zou ik tegelijk een fikse lap vlees geven. Ik zou er niet teveel tijd tussen laten zitten. Ik hield altijd aan dat je veel meer vlees dan bot moet voeren. Vooral bij wat hardere botten.
Door bas rouge
#350100
Hoe het 'moet' idealiter dat weet ik niet. Ik geef ze direct voor dat ze een bot krijgen een bodempje vlees. Hoeveel?, dat verschilt maar in elk geval minstens ca. 250 gr. voor een hond van een dikke 30 kg.

Ik ben daar niet erg precies in maar net zoveel dat het bot in een vleesbedje valt.
Door Helen
#350107
danielle1980 schreef: er zit zo goed als bijna geen bot aan, ik haal ze altijd bij bibi.
is eigenlijk bijna alleen bot. :-\
Dat zou ik vroeger (voor het Kuma incident) al niet gegeven hebben en nu al helemaal niet meer.
De enige ribjes die ik nu nog zou durven geven zijn die van de Turk hier in de buurt en dat zijn hele kleine ribjes (3.95 per kilo) met heel veel vlees. Ik denk 1/3 rib en 2/3 vlees.
Door Jolly
#350110
ik gaf na een paar keer flinke stukjes in de kots van Chasey die botten/ribben van bibi ook niet meer.
Chasey kreeg dit na een pond pens.
Nu krijgt hij een riblap of een penslab en dan een rib met flink vlees eraan.
Door Lizzy
#350111
Ik zou ze altijd na een vleesmaaltijd (zodat a)het bot niet op een lege maag valt en b)dat de ergste honger en dus schrokken voorbij is) geven en ik denk dan aan een maaltijd vlees zoals ze die altijd krijgen. Als je de ribben nou eens weegt? Dan zou ik dus vooraf meer vlees geven als dat het bot weegt.
Door bas rouge
#350112
Ik snap heel goed dat de schrik er goed in zit na dat dramatische incident met Kuma Helen. Daar wil ik ook helemaal niets aan afdoen.

Mijn honden eten geregeld de kalfsribben van BIBI, er zit weinig vlees aan vandaar ook het vleesbedje. Lamsrib zijn ze zo snel doorheen dat ik het juist heel prettig vind dat ze wat langer met een bot bezig zijn. En jou honden Danielle zijn nog veeeeeel groter dan de mijne, ik denk dat ze er wel weg mee weten.
Door Helen
#350715
bas rouge schreef: Ik snap heel goed dat de schrik er goed in zit na dat dramatische incident met Kuma Helen. Daar wil ik ook helemaal niets aan afdoen.

Mijn honden eten geregeld de kalfsribben van BIBI, er zit weinig vlees aan vandaar ook het vleesbedje. Lamsrib zijn ze zo snel doorheen dat ik het juist heel prettig vind dat ze wat langer met een bot bezig zijn. En jou honden Danielle zijn nog veeeeeel groter dan de mijne, ik denk dat ze er wel weg mee weten.
Tuurlijk ;) Hoe iemand zijn eigen honden voert is zijn/haar verantwoordelijkheid :)
Maar kale botten heb ik nooit gegeven. Alleen wel eens kalfswervels om op te kluiven, maar daar zat ook altijd veel vlees aan en kreeg Balou van te voren nog vlees.
Die lamsribben, gaan idd vrij hard. Vier keer knauwen en het is weg. Wat ik nu trouwens nog zou durven geven zijn schapenkoppen. Lekker groot en veel ruk en sleurwerk nodig. Daar kunnen ze ook niet per ongeluk grote stukken vanaf bijten.
Door Lizzy
#350825
Helen schreef: Wat ik nu trouwens nog zou durven geven zijn schapenkoppen. Lekker groot en veel ruk en sleurwerk nodig. Daar kunnen ze ook niet per ongeluk grote stukken vanaf bijten.
Nou, dAAr heb ik nou slechte ervaring mee! Knetterhard! Niet voor niets laten wolven het schedel van hun grote prooi liggen....
Door nikèdog2000
#351098
hoi lizzy
ik zag van middag op animal planet dat hyena's wel de koppen op eten
groetjes nikèdog2000
Door 202spots
#351110
Helen schreef: Wat ik nu trouwens nog zou durven geven zijn schapenkoppen. Lekker groot en veel ruk en sleurwerk nodig. Daar kunnen ze ook niet per ongeluk grote stukken vanaf bijten.
Ja ze zijn wel lekker groot, en ik ben het met Lizzy eens,ze zijn errug hard en wanneer er door mijn Spots 'n groot stuk word afgebeten, dan zie je dat de bot OOK nog is errug scherp is.Wanneer ze effe met kluiven bezig zijn dan zie je trouwens OOK al die dunne scherpe snippers die eraf vallen.
Ik heb eerder wel koppen gegeven,maar dan vond ik gegarandeerd scherpe stukjes bot in de ontlasting terug.
Ergens wel jammer...maar ik geef hier dus geen koppen meer.
Door Lizzy
#351144
nikèdog2000 schreef: hoi lizzy
ik zag van middag op animal planet dat hyena's wel de koppen op eten
groetjes nikèdog2000
Wolven eten ook koppen. Van kleine prooidieren. En hyena's zijn natuurlijk geen wolven. Geen idee in hoeverre het dieet van de hyena verschilt hoor, maar ik denk dat hyena's nog vaker de resten opeten. De overblijfselen.
Door geer
#351147
Kijk, das fijn... Kan mijn meneer schaap met een gerust hart de kliko in! 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door