Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#349171
Op de BARF-dgen geef ik Borke 's ochtends altijd pens of vlees met wat bot eraan en 's avonds bot met wat vlees eraan.
Dit ervan uitgaand dat je niet op de nuchtere maag botten geeft.
Maar als je je hond 2x per dag voert, is zijn maag dan wel leeg 's ochtends?

Soms komt het me namelijk veel beter uit om hem zijn bot, waar hij langer werk aan heeft, in de ochtend te geven en 's avonds als we op visite zijn hem zijn hap-slik-weg pens te geven.
Door trusty
#349182
wij geven de honden altijd 's morgens bot met vlees er aan(kippen nekken,eendennekken,lamsribben) dat gaat altijd prima. Ze mogen pas na ongeveer een uur drinken dat is beter voor de vertering. 'sAvonds krijgen ze vlees met groentenmix.
Door Borke
#349188
Aha, da's interessant en bij jou gaat dat dus goed.
Ik heb het dan over lamsribben die ik nu dus 's avonds geef en soms liever in de ochtend zou willen geven.

Ik wil een beetje extra vorzichtig zijn omdat Borke problemen had met het verteren van de kalfsbotten van BIBI, alle andere botten gaan goed en die hardere botten krijgt hij voorlopig niet meer. Van die BIBI botten moest hij vaak 's nachts of 's ochtends vroeg botschilfers overgeven.
Door Lizzy
#349201
Het hangt ook van de botten af. Als het botten zijn die echt veel meer vlees als bot bevatten: dan gaat het meestal goed om ze op lege maag te geven. Maar als het bot meer bot als vlees bevat: dan is het echt af te raden.
Door Borke
#349220
Lamsribben (ik koop ze via mijn CB verkooppunt) zijn voor mijn gevoel meer dan de helft bot, als is het bot niet zo hard en om die botten gaat het mij dus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door