Moderator: Lizzy
pollekind schreef: Je kunt ook het aantal plakken dat je wilt gaan voeren even in een zakje of bakje stoppen en dan dat zakje of bakje eventjes een minuutje of wat in warm water leggen,zodat het vlees wat lauwig word.Ik geef overigens altijd over de KVV een scheutje heet water uit de kraan(niet gekookt)en roer het dan om.Doe ik dit een keer niet dan kijken ze me vreemd aan.En ik hoor wel vaker dat honden honger hebben van KVV,maar dan zou je gerust een plak extra kunnen geven.Ik heb hier een Husky die eet 500 gram aan KVV+3 bruine boterhammen(voor 't lekkere)en is niet te dik.Dus een beetje op gevoel voeren.Maar van rauw vlees gaat de hond momenteel nog aan de diarree. Vandaar dat het vlees voorlopig even gekookt moet worden.
amber13 schreef: Zoals jij zei Lizzy, ik heb ook het idee dat Max op een of andere manier wat minder goed tegen vers kan. Nu ga ik het proberen zoals jij het zei, au bain marie verwarmen. Moet ik het eten dan gewoon in gekookt water zetten (de bak met eten bedoel ik) of moet ik het op het gasstel verwarmen, wat is beter?Kan allebei. Ik vind het altijd gemakkelijk om een roestvrijstalen-voerbak in een pan gekookt water te zetten.... Maar als jij het liever anders verwarmt/kookt: is allebei OK! Ik zou het zelf alleen niet in de magnetron zetten. Dan verwarmt het wat ongelijkmatig.
En die chlorella, kan ik dat gewoon bij de Tuinen ofzo kopen?Chlorella kun je bij vrijwel iedere drogist kopen. Van het merk BLOEM. Je kunt het ook via Internet bestellen, dat is goedkoper:
Dus als ik z'n voer nu aanvul met chlorella, dan krijgt hij dus alle vitaminen die Max nodig heeft?Nou nee, niet helemaal. De moeilijkheid is dat je nooit weet welke vitamines je allemaal kapot maakt bij verhitting... En je maakt niet alleen vitamines kapot, ook enzymen. Dat is nooit helemaal aan te vullen. Maar, met chlorella kom je een heel end. En het is ook niet de bedoeling dat je hem zo blijft voeren! Dus voor tijdelijk is dit een prima oplossing. Chlorella werkt ook darm-reinigend en immuunsysteem versterkend. Ook beide goed voor Max.
Ik geeft hem nu trouwens gewoon een plak Duck extra voor de honger, dat kan hij wel hebben, zo dik is hij niet.Dat is een prima idee.
Die Duck pancreas is misschien ook wel een idee, ik heb alleen net weer 16 pakken Duck gekocht, dus die moeten eigenlijk eerst even opNou ja, houdt de Duck Pancreas anders in je achterhoofd..
'Max z'n ontlasting is nu trouwens wel weer goed, gelukkig!Gelukkig.