Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door java
#348488
Onze red aussie van 16 mnd. lijkt kern gezond en is zeer actief maar....haar vacht ziet er niet uit. Het is plukkerig en vaal van kleur. Ik geef haar net als mijn ander hond ( die heeft een prachtige zwarte vacht) het volgende te eten:
iedere week : een pond pens met bot-pond zalmkoppen met graat-pond lamsvlees met bot-pond konijn-pond runderhart en schapenhart-pond kipkarkassen-pond gehakt met bot. iedere dag kopje karnemelk-drie keer per week een pil spirulina en drie keer per week 20cc zoowiera-twee keer per week een rauw ei-walnoten iederedag als beloning. Ze eet fruit met ons mee dagelijks-groente weinig,alleen als ik het rauw geef wat bloemkool,komkommer. Een keer per week een theleepeltje honing.

Waar lig het eventueel aan ????

groetjes Will
Door Lizzy
#348504
Het is natuurlijk niet gezegd dat het door de voeding komt. Wat geef je voor botten (er staat 'bot' maar niet bij wat voor bot)? Wissel je dat ook een beetje af? Geef je ook wel eens lever? Geef je wel eens visolie-capsules? Misschien is het een idee om wat visolie capsules te gaan geven (misschien heeft ze meer omega 3 vetzuren nodig).
Door Audrina
#348513
Klein beetje gedroogd zeewier doet soms ook een hoop goeds voor de vacht.

* edit: Oh, zoowiera zijn wieren, sorry. :-[
Laatst gewijzigd door Audrina op zo 10 jul 2005, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door java
#348613
Ze krijgt rund en lams bot. En bot bij konijn en kip. Graat bij de vis. Ik geef ze heel soms wat visolie...ze kan hier slecht tegen,dunne ontlasting.

Ik borstel ze een keer per week.

Ja ik dacht ook telkens als ze maar eens loops is geweest dan knapt haar vacht wel op. Maar dat is nu alweer 3 mnd. geleden en haar vacht blijft plukkerig.

Verder doet ze het erg goed, het enige wat opvalt is dat ze nog steeds zeker 3 a 4 keer per dag ontlasting heeft wel keurige mooie sigaartjes.

We zullen misschien nog even geduld moeten hebben...

gr. Will en haar doggy's
Door EvitaP
#348617
Als het kan zou ik minder borstelen als ik jou was. Ik weet niet hoe snel je aussie klitten krijgt, anders alleen elke week de klitten eruit halen.
Zo'n haarcyclus (groeien, uitvallen, vernieuwen) duurt 3 weken geloof ik. Als je te vaak of op de verkeerde momenten borstelt breng je dat in de war en is de hond het gehele jaar door aan het verharen en zit dan dus minder goed in z'n vacht.
Er is een heel boek over schreven, ik weet alleen niet meer hoe die heet. Als je geinteresseerd bent kan je dat lezen.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#348621
EvitaP schreef: Als het kan zou ik minder borstelen als ik jou was. Ik weet niet hoe snel je aussie klitten krijgt, anders alleen elke week de klitten eruit halen.
Zo'n haarcyclus (groeien, uitvallen, vernieuwen) duurt 3 weken geloof ik. Als je te vaak of op de verkeerde momenten borstelt breng je dat in de war en is de hond het gehele jaar door aan het verharen en zit dan dus minder goed in z'n vacht.
Er is een heel boek over schreven, ik weet alleen niet meer hoe die heet. Als je geinteresseerd bent kan je dat lezen.
Hi,

Het boek heet: Stop het verharen van uw hond van Rita Pouw met bioritmische borstel- en vachtverzorgingsadviezen.
Heb het boek zelf en vind het heel prettig om dingen op te zoeken maar het is een echt studieboek. Met heel veel info en verwijzigen door het hele boek. Het is overigens niet goedkoop maar wel een uitgebreid naslagwerk over alle vachttypes, verharen, ruien, borstels, manier en hoe vaak van borstelen, wassen, voeding, beweging, klitgevoeligheid ect.
Helaas schrijft zij wel heel denigerend over trimsters; ouderwetse methodes en prijzen .....
Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door