Kijk aan, de 'senior heren' genieten ook nog volop van het goede leven
De dame hier heeft geheel onverwachts een ooglidcorrectie ondergaan
Waarschijnlijk door haar Cushing was er sinds een jaar of 2 een bult op/in haar ooglid ontstaan.
Het buitenste deel was ooit al eens behandeld met een vriespen, maar dat gaf meer ellende als oplossing, dus hadden we besloten het maar zo te laten.
De dame heeft ernstige trombose (+ toen al een senior leeftijd) dus voor iets cosmetisch gaan we haar niet onder narcose brengen.
Maar ja, soms doen honden het 'ondanks alle mankementen' onverwachts langer en kom je dus voor keuzes te staan die je niet had verwacht.
De bult was ondertussen zo groot gegroeid dat haar hoornvlies serieus gevaar ging lopen.....en dan zouden de rapen echt gaar zijn.
Maar gaan we het dan nog een paar maanden aankijken of gaan we nu ingrijpen nu ze nog super fit is, bloedwaardes van een 8 jarige en een conditie waar menig 10 jarige Gordon jaloers op is.
Met heeeeeeeeeeeel veel buikpijn besloten het toch te gokken, eigenlijk had ze ondertussen zoveel overlast (slecht zicht, bijna dagelijkse bloedbaden omdat ze weer eens ergens langs schuurde, soep-oog en het risico op hoornvliesbeschadiging) en de belofte van de DA dat als er ook maar enige reden tot twijfel zou zijn, ze last-minute nog zou cancelen (en de belofte dat ik van de eerste tot de laatste seconde daar mocht blijven)
En dus liep ze op dinsdag 6 mei om 12 uur de praktijk binnen samen met mij en m'n kind en om half 3 liep ze huppeldepup van de auto naar de voordeur.....'ik ben er weer'
Foto links was 2 maart, foto rechts vandaag na het verwijderen van de laatste hechtingen