Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie
#347960
Ik hoor net van iemand dat je nu moet oppassen met slacht vlees omdat daar pseudorabbies in kan zitten. En diezelfde gene vertelde me dat je met invriezen van bv konijn 10 dagen je de bacterie helemaal niet dood...

Wat is nu waar?
Door Lizzy
#348016
Stephanie schreef: Ik hoor net van iemand dat je nu moet oppassen met slacht vlees omdat daar pseudorabbies in kan zitten. En diezelfde gene vertelde me dat je met invriezen van bv konijn 10 dagen je de bacterie helemaal niet dood...

Wat is nu waar?
Hallo Stephanie, deze persoon heeft duidelijk de kok horen fluiten maar weet niet waar de lepel hangt. Pseudorabies is eigenlijk de ziekte van Aujeszky. En deze ziekte komt voornamelijk voor bij varkens, wat dan ook de reden is dat wij varkenvlees niet aanbevelen, ondanks het feit dat de ziekte van Aujeszky vrijwel uitgeroeid lijkt. Meer hierover in dit onderwerp: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=786

En inderdaad, niet alle bacterieen gaan dood bij invriezen. En dat geeft niks. Een gezonde hond kan dat prima hebben hoor.

Barfplaats wordt gesponsord door