Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anneke V
#347780
Is er eigenlijk een supplement of voeding dat haarballen tegengaat ???

Nu krijgen ze kattengras & af en toe haiball remover pasta, maar onze kater wordt hier gek van & smult alles op, onze kattin moet ik in een wurggreep houden, haar poot volsmeren & haar dan snel loslaten want zij lust dit absoluut niet!!! :P

Dan loopt ze rond met een "vieze poot" & een zotte kater achter haar........ ;D
Laatst gewijzigd door Anneke V op vr 08 jul 2005, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#347864
Mijn katten spugen eigenlijk nooit haarballen, misschien als ze lang genoeg op vers staan dat ze minder verharen.
Hier krijgen ze dus niets.
Door Borke
#347870
Sommige van onze katten zijn dol op gras en haarbalpasta, maar ik ga het niet dwingen. Zo nu en dan spugen ze zo'n haarbal uit, volgens mij heel natuurljik gedrag.
Ik zie geen verschil qua haarballen tussen Franny die alleen vers vlees eet en de andere 5 brokkenmaker (eters).
Door amber2
#347919
Bij onze kat heeft de anti-haarballenpasta van Amiqure heel goed geholpen (amiqure.nl)! Hij wilde het ook niet oplikken van zijn poot of van onze hand, dus hebben we het gewoon door zijn voer gemend, en toen was het geen probleem en het werkte nog wel supergoed. Deze pasta heeft geen sterke of vieze smaak maar een soort vleessmaak volgens mij dus hij liet z'n eten er niet om staan (en hij is heel kieskeurig). Dus dat zou je kunnen proberen. Katten hebben gras oid nodig om ofwel haarballen via de ontlasting af te voeren of om ze uit te spugen. Als ze dit dus niet krijgen kunnen ze van jarenlang haren in hun darmen ophopen. Dit bleek bij onze kat dus achteraf het geval te zijn want zijn bolle buikje (waarvan wij dachten dat het door ouderdom kwam) was na de anti-haarballenkuur helemaal verdwenen... Dus als je kat net als de onze geen gras eet is het wel handig om af en toe zo'n kuurtje te geven. Je hebt bijvoorbeeld ook Darmclear van De Groene Os (puurnatuur.nl), kan je ook zo door het voer mengen en smaakt neutraal. Het bevat net als Amiqure ook psyllium en daarnaast ook probiotica.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door