Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Charlie Angel
Wat een leuke dagjes uit en wat een lieve en leuke foto's allemaal!

Frodo Quinn, heerlijk gevloerd na zo'n mooie dag op pad!

Top Cathelijn dat het zo goed gaat in het karretje, zo kunnen jullie echt heerlijk op pad. En fijn dat hij alleen nog maar in het bos even gejoeld heeft.

Heerlijk Baileys dar Rees zo mee kon en dan nog zo'n lucky shot ook.
Door Tanna
frodo quin schreef: do 26 sep 2024, 14:04 Oh wauw! Top gedaan. Ik heb de laatste jaren weer beduidend meer afval :( niet perse rest, maar in het algemeen.
Tips?
Eens in de 2 weken boodschappen bezorgd door Hofweb, het meeste zit los in de kratten. Zo nu en dan naar de biologische boerderij en daar is het net zo. Koffie van bonen, losse thee. Verder hebben we alleen soms wat plastic en een glazen potje maar dat gaat natuurlijk in andere bakken. Ik zou niet eens kunnen bedenken wat een mens aan restafval heeft, in elk geval hebben wij vrijwel niets.
Door doranto
Tanna schreef: do 26 sep 2024, 15:22 Eens in de 2 weken boodschappen bezorgd door Hofweb, het meeste zit los in de kratten. Zo nu en dan naar de biologische boerderij en daar is het net zo. Koffie van bonen, losse thee. Verder hebben we alleen soms wat plastic en een glazen potje maar dat gaat natuurlijk in andere bakken. Ik zou niet eens kunnen bedenken wat een mens aan restafval heeft, in elk geval hebben wij vrijwel niets.
Hier gaat het precies zo :) Behalve dan dat hofweb bij ons iedere week komt.
Door Kaela
Tanna schreef: do 26 sep 2024, 15:22 Eens in de 2 weken boodschappen bezorgd door Hofweb, het meeste zit los in de kratten. Zo nu en dan naar de biologische boerderij en daar is het net zo. Koffie van bonen, losse thee. Verder hebben we alleen soms wat plastic en een glazen potje maar dat gaat natuurlijk in andere bakken. Ik zou niet eens kunnen bedenken wat een mens aan restafval heeft, in elk geval hebben wij vrijwel niets.
Bij ons gaat plastic niet apart. En wij hebben luiers (ik doe niet aan wasbaar. Millieu is echt belangrijk, maar poep en pies in mijn wasmachine zie ik niet zitten) en doen in een normale supermarkt boodschappen. Het is schrikbarend hoeveel afval verpakkingen oplevert.
Wij hebben hier zover ik weet geen verpakkingsvrije of arme winkel. Daarnaast nog de bodembedekking van de papegaaien die uit karton bestaat maar vanwege de poep natuurlijk niet bij het oud papier mag. Wij hebben elke twee weken de kliko vol.
Door Siberienne
IMG_6437.jpeg
IMG_6437.jpeg (4.21 MiB) 1093 keer bekeken
Links iets verderop is een klein weggetje naar het bos, met een van mijn favoriete meertjes. Rechtdoor naar het werk. Ik vond het maar een moeilijke keuze vanmorgen.
Door frodo quin
Rest is hier wel meer. Van te vegen, als er stukjes fleece tussen de wc vulling van de ratten beland, stukken bouwafval tegenwoordig 🙄, inhoud van het kippenhok gezien er momenteel diatomeeraarde in zit. Hondenpoep of van de ratjes als iemand ab krijgt,...

Maar het is vooral pmd wat veel toegenomen is en papier. Sinds een jaar of twee mag veel plastic bij de pmd en sinds ik niet meer verpakkingsvrij kan gaan winkelen, maar bijna alles online moet bestellen heb ik echt bergen plastic en karton. Ik wordt er eerlijk wat naar van :-X
Door Tanna
Siberienne schreef: do 26 sep 2024, 22:32 IMG_6437.jpeg

Links iets verderop is een klein weggetje naar het bos, met een van mijn favoriete meertjes. Rechtdoor naar het werk. Ik vond het maar een moeilijke keuze vanmorgen.
Braaf rechtdoor gereden natuurlijk, flink hoor!
Door Tanna
doranto schreef: do 26 sep 2024, 15:27 Hier gaat het precies zo :) Behalve dan dat hofweb bij ons iedere week komt.
Fijn hè, Hofweb? Van alle biologische bezorgwinkels die ik in de loop van de jaren heb gehad (de meeste zijn gestopt, gefuseerd of hebben ons gedumpt omdat we te ver weg wonen >:( ) is Hofweb echt super!
Door Tanna
frodo quin schreef: vr 27 sep 2024, 07:45 Rest is hier wel meer. Van te vegen, als er stukjes fleece tussen de wc vulling van de ratten beland, stukken bouwafval tegenwoordig 🙄, inhoud van het kippenhok gezien er momenteel diatomeeraarde in zit. Hondenpoep of van de ratjes als iemand ab krijgt,...

Maar het is vooral pmd wat veel toegenomen is en papier. Sinds een jaar of twee mag veel plastic bij de pmd en sinds ik niet meer verpakkingsvrij kan gaan winkelen, maar bijna alles online moet bestellen heb ik echt bergen plastic en karton. Ik wordt er eerlijk wat naar van :-X
Ik bestel weleens bij de Biologische Toko en dan heb ik helemaal geen plastic, ze hebben zelfs kartonnen dozen die al gebruikt zijn. En bij ons wordt papier en karton eens per maand opgehaald door vrijwilligers van een basisschool, van de opbrengst worden leuke dingen voor de kinderen gedaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door