Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
Bob is bij de fokker volgens schema ontwormt. Bij ons heeft hij 3x stronghold gehad ivm vachtmijt. Vorige week uitslag van het woud dat hij spoel en zweepwormen heeft met advies 3 dagen achter elkaar ontwormen met panacure. We hebben ipv panacure no worm diacure gehaald met ook fenbendazol als werkzame stof.
Op zaterdag en zondag gegeven en in de avond zaten we steeds met een hele doorgedraaide hond die niet stopte met blaffen. Ik denk dat het aan de ontworming ligt en durf vandaag eigenlijk niet te geven. Wat zouden jullie doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
hannabelgje schreef: ma 15 jul 2024, 08:34 Bob is bij de fokker volgens schema ontwormt. Bij ons heeft hij 3x stronghold gehad ivm vachtmijt. Vorige week uitslag van het woud dat hij spoel en zweepwormen heeft met advies 3 dagen achter elkaar ontwormen met panacure. We hebben ipv panacure no worm diacure gehaald met ook fenbendazol als werkzame stof.
Op zaterdag en zondag gegeven en in de avond zaten we steeds met een hele doorgedraaide hond die niet stopte met blaffen. Ik denk dat het aan de ontworming ligt en durf vandaag eigenlijk niet te geven. Wat zouden jullie doen?

Fenbendazol is ook de werkzame stof in Panacur inderdaad. En het is alsof je het over Sjoerd hebt. Die draaide helemaal door. Totaal kniftig. Op Panacur dus. En hij werd zelfs zo ziek dat we bang waren dat hij dood zou gaan, eerlijk waar. Leo zei ook "als je hem nu weer die zooi geeft: gaat hij dood". En Leo is niet van de kinderachtige. Wat een teringzooi, excuseer mijn Frans. Ik vind deze werkzame stof alleen van toepassing wanneer er sprake is van Giardia. Wij zijn ook eerder gestopt dan de bedoeling was (maar hij had hier vanwege de Giardia al 5 dagen Panacur gekregen). En ik ben er van overtuigt dat het te vroeg stoppen niet goed is qua resistentie (het werkt resistentie in de hand). Ik zou overleggen met de dierenarts maar er waarschijnlijk nog 1 dag Drontal in gooien. Gatverdamme... En dan zeggen ze dat dit redelijk onschuldig spul is... Nou echt niet >:(
Door hannabelgje
Gisteren was hij niet zo lekker, maar vandaag wat meer de oude. Ook geen diarree meer.

Door hannabelgje
De dierenarts gebeld. Ik kon het zo laten of deze week nog een eenmalige tablet ophalen. Dus die gaan we morgen ophalen. Die moet dan over 2 weken nog een keer en dan zou het toch echt klaar moeten zijn.

Door Lizzy
hannabelgje schreef: di 16 jul 2024, 18:17 De dierenarts gebeld. Ik kon het zo laten of deze week nog een eenmalige tablet ophalen. Dus die gaan we morgen ophalen. Die moet dan over 2 weken nog een keer en dan zou het toch echt klaar moeten zijn.

OK. Nou, nu hopen dat hij van deze andere kuur niet ziek wordt!
Door hannabelgje
Ja hoor. Pil heeft ie zo opgegeten en nergens last van gehad. Over 1,5 week moet ie er nog 1.

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door