Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Na twee dagen zonnig met kou is het vandaag mistig maar nog wel droog.
Helaas gaan de temperaturen weer oplopen en komt daarmee het wisselvallige regenweer ook weer terug :-X Geef mij maar die jou met een zonnetje!

@Pop: ik heb het inderdaad op het journaal gezien dat ze in België gebieden aan het evacueren waren ivm het hoge water.....
Door pearlsofpassion
Er staan ook al echt huizen onder.
Je ziet verhalen van mensen die hun kinderen landinwaards brengen maar zelf blijven om het huis te proberen redden. Dan staat het water al 2cm binnen want zandzakken houden nooit alles tegen.
Ik hoop maar dat dat goed afloopt. :'( :-X
Het probleem is dat het het laagste punt in de omgeving is, zelfs lager dan de zee, en er geen grote rivier is. Alles stroomt daar naartoe, niet enkel wat er ter plaatse valt. Dan kan het heel snel gaan.
Door Siberienne
Hier nu zonnig en frisjes met -8C.

Wel lekker na weken met grotendeels grijs weer.

PoP lijkt wel of jullie nu krijgen wat wij in de zomer hadden, maar ja, extremen worden het nieuwe normaal…..
Door Ronald
Ik blijf het bizar vinden dat met name in Noord-Holland en Friesland er nog steeds gebruik gemaakt wordt van eeuwenoude molens en gemalen om het water weg te pompen. Vanuit uitstootoogpunt zijn de windmolens natuurlijk de beste optie. Maar dat Woudagemaal, met olie gestookt, tja... vandaag de dag zou je toch eens moeten gaan denken aan andere oplossingen.
Door pearlsofpassion
Siberienne schreef: za 18 nov 2023, 12:21 Hier nu zonnig en frisjes met -8C.

Wel lekker na weken met grotendeels grijs weer.

PoP lijkt wel of jullie nu krijgen wat wij in de zomer hadden, maar ja, extremen worden het nieuwe normaal…..
Ja, idd.
Bij ons zelf valt het gelukkig mee. De tuin is door en doornat, overal plassen en de modder enkeldik, maar er staat niets onder water. Dat hadden we een paar jaar geleden wel. Nu gelukkig dat nog niet. Al vind ik dit natuurlijk ook niet OK. Maar goed.
Maar voor heel Vlaanderen bekeken is dit naar het schijnt de ergste situatie in 30 jaar.
Ik hoop zo dat het niet nog erger wordt in de Westhoek, vandaag en de volgende dagen zijn zowiezo nog erg spannend. En daarna is het nog maar af te wachten... :-X
Zou het ooit nog stoppen met regenen?
Door frodo quin
pearlsofpassion schreef: za 18 nov 2023, 15:06 Ja, idd.
Bij ons zelf valt het gelukkig mee. De tuin is door en doornat, overal plassen en de modder enkeldik, maar er staat niets onder water. Dat hadden we een paar jaar geleden wel. Nu gelukkig dat nog niet. Al vind ik dit natuurlijk ook niet OK. Maar goed.
Maar voor heel Vlaanderen bekeken is dit naar het schijnt de ergste situatie in 30 jaar.
Ik hoop zo dat het niet nog erger wordt in de Westhoek, vandaag en de volgende dagen zijn zowiezo nog erg spannend. En daarna is het nog maar af te wachten... :-X
Zou het ooit nog stoppen met regenen?
Niet dit jaar heb ik zo het gevoel. Heel nare zomer gehad. Veldwegen waren vaak heel slecht begaanbaar en met dat alles al zo nat was was de natte herfst er echt te veel aan.

Een tijd geleden maar hennep in de tuin gestrooid, want de gazon was toch al volledig stuk en je kon gewoon niet meer veilig naar vanachter. En ik zit dan nog boven op een berg.

Ik hoop dat het wat droger wordt. Zeker voor West Vlaanderen want daar is het nog zo veel erger.
Door smulpaap
Dit was ruim 2 weken geleden
Hoe het nu is weet ik niet
Nu is het droog , straks maar weer op de fietspaden wandelen
Bijlagen
FB_IMG_1700470997040.jpg
FB_IMG_1700470997040.jpg (420.43 KiB) 3198 keer bekeken
Door smulpaap
pearlsofpassion schreef: ma 20 nov 2023, 21:12 Mooi wel he. :P
Moet er toch een beetje positieve in zoeken...
Ja , de bossen zijn prachtig :biggrin2:
Ik sprak van de week de boswachter, in het buitengebied
De kikkers kwaken , en hij had een aantal paardenbloemen gezien
Door Siberienne
Hier is het wit. Toefje sneeuw maar vooral veel rijp. Zojuist, in het donker, met een diep donkerblauwe lucht en al die fijne witte takjes, was het sprookjesachtig mooi. Ik krijg dat alleen nooit zo mooi op de foto. Dus dan maar een plaatje vanaf onze oprit toen ik thuis kwam vanmiddag om half vier
IMG_4096.jpeg
IMG_4096.jpeg (3.16 MiB) 3126 keer bekeken
Door Anne in Zweden
Mooi, Sib!

Hier is het nu weer aangenaam mild, -7 met wat voorzichtig dwarrelende vlokjes. Na een week -18 tot -23 zou je bijna weer op blote voeten naar buiten gaan.
Door smulpaap
Mooi plaatje Sib
Hier is het droog . Er breekt een flauw zonnetje door
Morgen ook nog droog en dan ws weer zeik
Maar morgen naar Zwiggelte met tut
Door pike
Miezerige dag vandaag. Maar hier valt ondanks alle regen wel goed te lopen. De bodem is prima.
IMG_0762.jpeg
IMG_0762.jpeg (8.49 MiB) 3078 keer bekeken
IMG_0774.jpeg
IMG_0774.jpeg (7.18 MiB) 3078 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door