Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door peppiekokkie
#345988
hallo lizzy,daar ben ik weer,

eend is redelijk goedkoop hier in de filippijnen.
kan ik eend voeren of moet dat ook ingevroren worden?? ik lees alleen iets over drogen op 50 graden in de oven maar dat gaat me te ver. ik weet dat eenden alles eten net zoals varkens.
wat is de reden dat varkensvlees niet goed is?? als het parasieten zijn zou je het toch ook in kunnen vriezen?

groeten uit flippoland
Door Audrina
#345989
peppiekokkie schreef: wat is de reden dat varkensvlees niet goed is?? als het parasieten zijn zou je het toch ook in kunnen vriezen?
In varkensvlees kan ziekte van Aujeszky zitten. Dat is een virusziekte die zeer besmettelijk is voor varkens, maar runderen, schapen, honden en katten kunnen er ook mee besmet raken. Het is een soort griep die een dodelijke afloop kan hebben.
Door Lizzy
#345990
peppiekokkie schreef: hallo lizzy,daar ben ik weer,

eend is redelijk goedkoop hier in de filippijnen.
kan ik eend voeren of moet dat ook ingevroren worden?? ik lees alleen iets over drogen op 50 graden in de oven maar dat gaat me te ver. ik weet dat eenden alles eten net zoals varkens.
wat is de reden dat varkensvlees niet goed is?? als het parasieten zijn zou je het toch ook in kunnen vriezen?

groeten uit flippoland
Hee hallo, alles goed daar?

Eend kun je prima geven! En je hoeft niks in de oven te stoppen hoor. Dat eend in de oven stoppen was voor iemand die koekjes voor haar hond wilde maken die eend eet als eliminatie dieet. Ik heb geen idee of je er verstandig aan doet om het eerst in te vriezen... ken de regels van Flippoland niet.... (zouden er parasieten in kunnen zitten? Als je dat vermoed, ja, dan zou ik zekerheidshalve invriezen).

Varken: dat is om andere redenen niet goed... In sommige delen van de wereld (geen idee hoe dat bij jou zit) kan een varken besmet zijn met de ziekte van Aujeszky. Als je hond of kat rauw varkensvlees eet (of in aanraking komt met een varken) die Aujeszky heeft: dan sterft de hond of kat binnen een aantal dagen. Geen behandeling mogelijk.
Door peppiekokkie
#346015
ja alles goed hier,

begin nu aardig compleet te raken met het voeren van rauw vlees.
met de kippen zijn we gestopt omdat het prijsverschil te klein is. we kopen nu oude kippen en eenden die uit gelegd zijn. elke week 30 stuks van ieder. ze eten hier namelijk balut, dat zijn bevruchte eieren van de eend. dan de waterbuffel, koop ik ook oude en heb een paar jonge voor volgend jaar. dan 1 keer in de week vis, af en toe een geit, die moeten nog groeien dus volgend jaar 2 keer per week geit.
de konijnen gaat niet echt goed omdat de konijnen die ik heb kunnen vinden doorgefokt zijn. ze worden blind of lam geboren.
we hebben nu 10 kilo per dag nodig, en het kost nu ongeveer 50 euro cent per kilo. alleen de waterbuffel en vis gaat de vriezer in en de rest is vers.
GEEN SLECHT MENU TOCH? VOOR DIE PRIJS
ze krijgen nu dus
2x in de week kip, eend en waterbuffel en 1 x vis aangevuld met groente/fruit/ei uit de blender
volgend jaar aangevuld met geit en hopelijk konijn

groetjes
andre
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door