Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#3457787
Hé Theo, da's inderdaad lang geleden! Wat ziet Pixie er nog goed uit voor haar leeftijd, ondanks de zorgen momenteel! Blij te lezen dat ze weer wat opknapt inmiddels. Hopelijk heeft ze nog een paar mooie jaren in het verschiet!
Door TMG1961
#3457789
Bedankt allemaal, Pixie was tot gisteren gewoon nog heel fit, we wandelden iedere dag tussen de 6 en 7 km, ze speelde nog en rende nog achter haar stok aan. Eten wil ze nog niet, wel de gedroogde stukjes eend, dat gaat er wel in momenteel. Ze heeft wel klein beetje gedronken dus wat vloeistof zit er in. Dadelijk weer een rondje, ik blijf vannacht nog onder slapen, gewoon om zeker te zijn dat ze rustig blijft liggen en niet per ongeluk bij wisselen van bank eraf kiept.

Het komt allemaal goed, gaat vandaag al stukje beter dan gisteren en we doen 1 dag per keer.
Door TMG1961
#3457809
Goed nieuws, Pixie heeft vanavond haar avond maaltijd helemaal opgegeten. Ze loopt inmiddels ook weer een stuk beter. Alleen het draaien en op en van de bank is nog wat moeilijk en dan wankelt ze nog. Ik ben verbaasd hoe snel ze vooruit gegaan is na gisteren, toen liep ze alsof ze net 3 kratten bier achterover gekiept had.
Door TMG1961
#3457856
Vanochtend wilde ze niets eten, maar ze had wel snackjes gehad tijdens wandeling. Vanavond heeft ze 3/4 van haar avondeten gegeten. Net rondje gelopen, ze loopt inmiddels weer zoals voorheen, alleen bij snel draaien wankelt ze nog aardig wat.

Helaas nu ook nog diarree erbij, geen idee of dit te maken heeft met gvs, heb haar norit gegeven, heb wel probiotica in huis, van de groene os, de ultimaflor maar die geef ik niet meer. Nadat ze deze 1,5 week gehad had voor een paar weken had ze ineens last van incontinentie in de avond. Na een week het niet meer gegeven te hebben was de incontinentie weer verdwenen. Heb nog contact gehad hierover maar ze hadden er nog nooit van gehoord. Kan niet 100% zeker zeggen dat het daaraan lag maar het lijkt mij sterk dat een hond ineens incontinent is en een week later ineens niet meer, maar zou misschien toch kunnen.
Door hamada
#3457857
Wat heftig voor Pixie, en natuurlijk voor jou!
Hier kreeg Vlek bij haar GVS aanval een vit. B injectie van de dierenarts. Toen ze weer ging eten ( ze was erg misselijk in eerste instantie) kreeg ze Cholodin en op voorschrift van de DA ook Karsivan als ondersteuning. Het is een middel dat gegeven wordt bij cerebrale vaatstoornissen.
Hopelijk zet het herstel voorspoedig door.
Door TMG1961
#3457858
hamada schreef: do 16 mar 2023, 21:22 Wat heftig voor Pixie, en natuurlijk voor jou!
Hier kreeg Vlek bij haar GVS aanval een vit. B injectie van de dierenarts. Toen ze weer ging eten ( ze was erg misselijk in eerste instantie) kreeg ze Cholodin en op voorschrift van de DA ook Karsivan als ondersteuning. Het is een middel dat gegeven wordt bij cerebrale vaatstoornissen.
Hopelijk zet het herstel voorspoedig door.
Ze doet het al veel beter dan afgelopen dinsdag. Een vitamine B injectie heeft ze niet gehad, ook niets anders. Ik heb wel contact gehad met dierenarts en kan direct ten alle tijden bellen als er iets is. Kennis met Bouvier van 14 heeft toen die het vorig jaar had van dezelfde DA wel een vit B injectie gehad, maar die had het erger dan Pixie, die at ook 3,5 dag helemaal niets.

De diarree zal wellicht niets te maken hebben met de aanval. ze slaapt momenteel rustig achter me, had vanavond om half acht wel nog beetje dunne drab tijdens poepen en hopelijk gaat het vannacht goed. Is niet de meest prettige manier om de ochtend te beginnen met ruimen van diarree.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3457901
Diarree is niet fijn nee, maar ik kan mij voorstellen dat dit ook gerelateerd is aan hoe ze nu is.
Hopelijk blijft ze elke dag meer opknappen.
Door TMG1961
#3457931
Charlie Angel schreef: zo 19 mar 2023, 12:30 Hoe gaat het nu met Pixie?
Het gaat best goed met haar. Ze eet, drinkt, is ook best alert buiten. Lopen gaat alweer voor 95% goed, alleen als ze zich snel omdraait of als het oneven is dan zie je nog dat ze haar evenwicht even kwijt is.

Ben gisteren wel even naar de DA geweest om iets te halen tegen diarree, de norit deed helemaal niet, gisterochtend 45 minuten bezig geweest om alles op te ruimen. heb spizobactin meegekregen, 5 tabletten van 500mg. vanochtend geen diarree op de woonkamer vloer, ze heeft nadat ze zich gisterochtend helemaal leeg gepoept heeft nog niets gedaan vandaag dus even afwachten hoe de ontlasting is. Maar dat ze het afgelopen nacht opgehouden heeft is al goed.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3457940
Wat fijn dat ze al zo'n stuk is opgeknapt zeg, best snel ook. Echt heel fijn!
Die diarree is niet grappig, niet voor Pixie en niet voor jou. Hopelijk gaat het middel helpen. Haar darmen zullen ook weer even tot rust moeten komen.
Een knuffel voor de knapperd.
Door TMG1961
#3458048
Het gaat iedere dag beter met Pixie. Vandaag heeft ze de laatste tablet spizobactin gekregen. De ontlasting is nog niet 100%, is nog niet echt mooi stevig maar heeft meer weg van iets dikkere pindakaas. Ze houdt het wel gewoon op, dus geen verrassingen in de ochtend. Is alleen nog niet echt 100% zoals het hoort te zijn.

Ze eet weer als vanouds, drinken doet ze ook goed (ongeveer 1,2 ltr per dag), ze is alert, rent, alleen als ze wat te vlug wil zijn met sommige bewegingen dan merk je dat ze nog een beetje moeite heeft om dan evenwicht te bewaren, ze valt niet maar wankelt even.

Ik kijk het even aan hoe de ontlasting wordt de komende dagen, kan zijn dat dit nog verbetert.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door