Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#345103
Toen we met onze Pluto naar spoed moesten (met zijn pillenslik historie) zijn we bij Dierenkliniek Anubis in Antwerpen terechtgekomen. De mensen daar zijn échte dierenliefhebbers, het enige wat mij stoort is onderstaande tekst die ik vond in hun brochures en op hun website. Het is wel goed dat ze vers voer overwegen, maar ik heb het met een dierenarts erover gehad & ze zijn volledig tegen kippenbotten & rauw kippenvlees...Duck vinden ze prima, maar je moet er ook brokken bij voederen voor hun tanden...enz.... >:(


Kant-en-klaar voer
Zowel in de winkel als bij ons kunt u speciaal pupvoer kopen. Dit voer is energierijk en heeft een hoog eiwit- en vetgehalte.
Over het algemeen zijn de bekende merken goed. Let er wel op dat de analyse en de gebruiksaanwijzing op de verpakking staan. Koop dus liever geen bulkvoer in een blanco zak : u loopt dan de kans dat u met een minderwaardig voer wordt opgescheept.
Geeft u meerdere soorten voer, bijvoorbeeld overdag brokjes en s'avondsblikvoer of diner, geef dan niet van elke soort de volledige dagdodis, maar verdeel alles in evenredige porties.
Het pupvoer wordt gegeven tot zes maanden. Daarna wordt geleidelijk overgeschakeld op normaal hondevoer.

Zelf voer klaarmaken
Zelfbereid voer geven is wel mogelijk, maar u neemt daarbij wel een risico. Het is heel belangrijk dat de verschillende componenten in de goede verhouding worden gemengd. Honden die alleen maar vlees eten, krijgen veel te weinig kalk en zetmeel binnen. Daardoor kunnen ze erg ziek worden.
Te veel vitamine A en D is uit den boze. Er kunnen dan gemakkelijk ernstige botafwijkingen ontstaan.
Rauwe eieren breken in het lichaam de belangrijke stof biotine af. Dat gebeurt niet als de eieren gekookt worden. Zo zijn er nog vele voorbeelden te noemen van wat er kan gebeuren wanneer het voer niet deskundig wordt samengesteld.

Aarzel niet onze assistentes of dierenartsen te contacteren voor verder voedingsadvies !
Door Lizzy
#345109
Tja, wat zal ik zeggen... weer een DA die zich maar half in voeding verdiept heeft. Nodig hem uit lid te worden van Barfplaats!
Door Ine
#345620
Nelly schreef: Nou vraag ik me toch nog steeds af hoe die wolven dat altijd deden en doen met die rauwe eieren!
Volgens mij gaan dierenartsen er niet meer van uit, dat honden heel ver weg nog steeds van wolven afstammen.
Waarvan dan wel? Geen flauw idee, met de adviezen, de ze geven, zouden honden meer op mensen lijken, alleen klopt dan die brok weer niet :-X
Door K9Jordan
#345743
Nelly schreef: Nou vraag ik me toch nog steeds af hoe die wolven dat altijd deden en doen met die rauwe eieren!
De kyote's die bij mij door de tuin liepen hadden altijd een rugzakje bij hun met aanmaakblokjes en een aansteker voor een kampvuurtje...en niet te vergeten een koekepan, want gebakken ei is toch veel lekkerder!!!! ;D ;D ;D
Door Doedels
#345794
K9Jordan schreef: De kyote's die bij mij door de tuin liepen hadden altijd een rugzakje bij hun met aanmaakblokjes en een aansteker voor een kampvuurtje...en niet te vergeten een koekepan, want gebakken ei is toch veel lekkerder!!!! ;D ;D ;D
Goh, wat jammer dat ze dat nooit op natuurdocumentaires laten zien ;D ;D
Door Anneke V
#345979
Nelly schreef: Nou vraag ik me toch nog steeds af hoe die wolven dat altijd deden en doen met die rauwe eieren!
Weet je dat dan niet??? ???

Effe een vuurtje stoken met wat takken & een zippo aansteker die ze altijd in hun binnenzak steken hebben & dan in een tefalpannetje dat ze ooit eens kochten in solden in de Makro & waarvoor ze met 5 vrouwelijke wolven samenlegde met het geld dat ze verdiende van hun optredens in The Wolfs Moulin Rouge , het eitje lekker pocheren of bakken met lekker sappig spek ...... ;D ;D ;D
Ik weet het ik heb een grote fantasie!!!!!!! ::) ;D
Door Anneke V
#345982
K9Jordan schreef: De kyote's die bij mij door de tuin liepen hadden altijd een rugzakje bij hun met aanmaakblokjes en een aansteker voor een kampvuurtje...en niet te vergeten een koekepan, want gebakken ei is toch veel lekkerder!!!! ;D ;D ;D
Die moeten eens afspreken met die wolven die ik ken!!!!! Mijn wolven kunnen de aanmaakblokjes lenen & jouw kyote's kunnen de solden tefal pan gebruiken....kunnen ze lekker aan ruilhandel doen ;) ;D ;D ;D ;D ;D
Door willieD
#346087
Anneke V schreef: Die moeten eens afspreken met die wolven die ik ken!!!!! Mijn wolven kunnen de aanmaakblokjes lenen & jouw kyote's kunnen de solden tefal pan gebruiken....kunnen ze lekker aan ruilhandel doen ;) ;D ;D ;D ;D ;D
geef ze gelijk een rekenmachientje en een gehaktmolen,kunnen ze de botverhoudingen uit rekenen en kalkoennekken draaien ;D
Door Lil
#347091
ine schreef: Volgens mij gaan dierenartsen er niet meer van uit, dat honden heel ver weg nog steeds van wolven afstammen.
Waarvan dan wel? Geen flauw idee, met de adviezen, de ze geven, zouden honden meer op mensen lijken, alleen klopt dan die brok weer niet :-X
Mijn vorige da beweerde altijd dat de hond totaal niet meer met een wolf te vergelijken is. Is wel een erg snelle evolutie dan, moeten we gaan aanmelden als wereldrecord :P
Gebruikersavatar
Door sylvia
#347129
willieD schreef: geef ze gelijk een rekenmachientje en een gehaktmolen,kunnen ze de botverhoudingen uit rekenen en kalkoennekken draaien ;D
Is het sarcasme of een sneer
dan is het zeker Wil.D weer ;D
Door monky555
#347557
anubis is een geweldige dierenartsen praktijk maar voor voeding moet je er niet zijn je valt haast bij binnekomst over de hill's producten maar voor orthopetische operatie's zijn ze echt geweldig hun zijn ook de enige die bij mijn honden zulke operatie's mogen uitvoeren wel een rit van 2 uur om er te komen maar ik vindt vooral dr. janssens een geweldig arts
Door Anneke V
#347566
monky555 schreef: anubis is een geweldige dierenartsen praktijk maar voor voeding moet je er niet zijn je valt haast bij binnekomst over de hill's producten maar voor orthopetische operatie's zijn ze echt geweldig hun zijn ook de enige die bij mijn honden zulke operatie's mogen uitvoeren wel een rit van 2 uur om er te komen maar ik vindt vooral dr. janssens een geweldig arts
Inderdaad, geweldige mensen, maar begin er niet over de voeding...................
Door willieD
#347904
sylvia schreef: Is het sarcasme of een sneer
dan is het zeker Wil.D weer ;D
heeft Silvia geen antwoord meer
dan zet ze maar wat onzinnigs neer ;D :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door