Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ineke
#344775
Ik heb eens even een katten vraag.

Mijn schoonouders beweren dat katten mager worden van het eten van kikkers. Ik vond dit onzin, maar heb dit nu ook her en der op internet gelezen. Ook van vogels zouden katten mager worden.

Wie weet hier het fijne van?

Waarom worden katten mager van het eten van kikkers (en vogels)?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#345644
Ineke schreef: Waarom katten mager worden van het eten van kikkers en vliegen.
Geen idee , maar ze worden het wel, misschien hebben ze een stofje inzich wat het veroorzaakt ik heb echt geen idee ???
Door Ineke
#345645
sylvia schreef: Geen idee , maar ze worden het wel, misschien hebben ze een stofje inzich wat het veroorzaakt ik heb echt geen idee ???
Ik kan er helemaal niets van vinden op internet. Misschien eens aan de DA vragen, als ik er ooit kom ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#345652
Ineke schreef: Ja, want van voeding weten ze in de regel niet zo heel veel ;D
Je zal raar kijken als hij zegt zolang je ze rauw geeft is het niet erg hahahahahaha
Door Wil
#346767
Hoi,

Mijn moeder zegt dat ook altijd maar zou het niet zo zijn dat ze gewoon dun worden van al dat gejaag er achteraan?

't is maar een idee hoor ;)

Wil
Gebruikersavatar
Door sylvia
#346769
Wil schreef: Hoi,

Mijn moeder zegt dat ook altijd maar zou het niet zo zijn dat ze gewoon dun worden van al dat gejaag er achteraan?

't is maar een idee hoor ;)

Wil
Nou dat denk ik niet , want mijn katten jagen zelf iedere dag en daar worden ze ook niet mager van.



Gebruikersavatar
Door Hitam
#347266
Ik heb in Griekenland eens hetzelfde gehoord. Volgens die man raakten ze aan de diarree van kikkers en daardoor werden ze mager.
Omdat er een soort gif in kikkers zit. Maar of het klopt?

Van vliegen ken ik het niet.
Door SHIVA
#347369
Mijnkat eet ook kikkers en inderdaad is het iedere zomer weer het zelfde mager worden
maar niet van de diaree haar ontlasting is goed ziet er gezond uit en is aktief
maar het scheelt zo kleine 2 kilo
zou dit ook voor mensen helpen om af te vallen ;)
gr shiva
Door gonny
#347372
SHIVA schreef: Mijnkat eet ook kikkers en inderdaad is het iedere zomer weer het zelfde mager worden
maar niet van de diaree haar ontlasting is goed ziet er gezond uit en is aktief
maar het scheelt zo kleine 2 kilo
zou dit ook voor mensen helpen om af te vallen ;)
gr shiva
oke.......ik ben in de tuin kikkers aan t vangen!! :P
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door