Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nathalie B
#345275
Vraagje, soms ligt er nogal veel bloed onder in de schaal na het ontdooien van vlees. Gieten jullie dat gewoon over het de maaltijd of spoelen jullie dat weg? Ik heb het tot nu toe steeds weggespoeld. Vind het een beetje luguber en onsmakelijk (ben net pas aan de vuile pens gewend) maar ik kan me ook voorstellen dat het wel voedzaam is. Het zou wel een kliederboel worden denk ik want van 500gr kopvlees komt behoorlijk wat bloed af.
Door Lizzy
#345276
Dit is vlees-nat . En het bevat veel goede vitamines en mineralen dus ik geef het altijd aan mijn honden!
Door Nathalie B
#345281
Lizzy schreef: Dit is vlees-nat . En het bevat veel goede vitamines en mineralen dus ik geef het altijd aan mijn honden!
Oke, dank je. Dan ga ik voortaan maar buiten voeren denk ik. De gepureerde groenten door het vlees is al een geklieder dus met dat bloed erbij...
Door Laura2004
#345284
Nathalie B schreef: Oke, dank je. Dan ga ik voortaan maar buiten voeren denk ik. De gepureerde groenten door het vlees is al een geklieder dus met dat bloed erbij...
Ik voer inderdaad altijd buiten in de tuin, want in huis met botten en vlees en groentes is niet echt fris. Tenzij je zin hebt om iedere dag je huis te dweilen. Dat heb ik dus niet ;)
Door Audrina
#345296
Hier giet ik het altijd gewoon over het vlees / voer en ze vinden het nog onwijs lekker ook. Ze eten hier binnen in huis en het wordt nooit een kliederboel ondanks dat "bloed". Nu moet ik er wel ff bij zeggen dat ik ze geen gepureerde groentes geef. ;)
Door Laura2004
#345306
Audrina schreef: Hier giet ik het altijd gewoon over het vlees / voer en ze vinden het nog onwijs lekker ook. Ze eten hier binnen in huis en het wordt nooit een kliederboel ondanks dat "bloed". Nu moet ik er wel ff bij zeggen dat ik ze geen gepureerde groentes geef. ;)
Mijn viespeuken die halen het vlees/botten altijd uit hun bakje en slepen het overal mee naar toe, dus hier is het besluit om ze buiten te laten eten heel snel genomen ;)
Door Audrina
#345312
Laura2004 schreef: Mijn viespeuken die halen het vlees/botten altijd uit hun bakje en slepen het overal mee naar toe, dus hier is het besluit om ze buiten te laten eten heel snel genomen ;)
Zouden ze hier ook doen als ze de kans kregen hoor. ;)
Door Nelly
#345461
Gewoon geven, over het vlees, of apart op laten drinken. Zonde om weg te gooien.
Door trusty
#345528
Ben blij met dat vocht, doe het altijd in de bak en roer de groentenmix er door omdat Trusty anders de groenten laat staan en Pepsy hem dan dadelijk helpt zijn bak schoon te maken.
Door Nathalie B
#345991
Nou, ik heb het gisteren erbij gegeven hoor. De kleine hondjes dien het nog netjes maar die ierse wolfshond haalt lekker een lap pens druipend van de groentemix en het bloed uit z'n bak en laat het op de grond kletsen en gaat het dan lekker oppeuzelen blehh! Gelukkig heb ik hem in de tuin gevoerd. Het doet me wel goed hoor om ze zo te zien genieten maar het is wel een zooitje ;D ;D
Door Audrina
#345999
Nathalie B schreef: maar die ierse wolfshond haalt lekker een lap pens druipend van de groentemix en het bloed uit z'n bak en laat het op de grond kletsen en gaat het dan lekker oppeuzelen blehh!
Ik wil 'm niet op ideetjes brengen, maar wees blij dat ie 'm alleen laat vallen en er niet als een gek mee gaat staan schudden. ;D ;D ;D
Door Nathalie B
#346012
Audrina schreef: Ik wil 'm niet op ideetjes brengen, maar wees blij dat ie 'm alleen laat vallen en er niet als een gek mee gaat staan schudden. ;D ;D ;D
Dit laat ik 'm dus niet lezen. Gelukkig zit ik boven en kan hij niet traplopen.......... ;) ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door