Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dinky89 schreef: ↑vr 07 okt 2022, 11:37 Heb je het hele topic gelezen?Ja, ik heb het hele topic gelezen. Jij ook? Heb jij gelezen dat hij probeert uit te breken en dat hij dwars door de hordeur is gegaan? Dat hij aan de deur krast, dat hij de deur kan openen en in een restaurant liep? Dat hij loeit, blaft, kwijlt en blijft 'darren'? Dat hij sloopt? Dat zelfs als ze thuis is en gaat douchen of op het toilet zit dat hij piept en trilt? Dat de zylkene niet werkt en de bachbloesem ook (nog) niet. Dat de oppas gek van hem wordt en dat de hond bij haar partner rilt en huilt. Dat lees ik in het verhaal. Vandaar mijn reactie dat je dit niet gaat oplossen met bachdruppels en een kledingstuk. Ik zeg niks over de goedbedoelde intenties van TS dan wel de eigenares. Het enige wat nu comfort biedt voor de hond is zorgen voor meer veiligheid (bij hem blijven) en gemoedstoestand op heel korte termijn te verbeteren (clomicalm o.i.d.). Prima als er een gedragstherapeut komt, maar dit traject gaat maanden duren. Daar kan je bij deze hond niet op wachten... Vind ik hóór.
Zo ja, dan heb je ook gelezen dat het gaat om een logeerhond en dat er overleg wordt gepleegd met de eigenaar met betrekking tot medicatie. En dan heb je ook gelezen dat er al contact is geweest met een GT en de hoop dat er volgende week ook een GT langs kan komen. Er wordt dus ook zeker professionele hulp gezocht. Ook heb je dan kunnen lezen dat er al diverse zaken niet doorgaan die al lang gepland stonden om bij de logeerhond thuis te blijven.
yazzie schreef: ↑vr 07 okt 2022, 14:33 Ja, ik heb het hele topic gelezen. Jij ook? Heb jij gelezen dat hij probeert uit te breken en dat hij dwars door de hordeur is gegaan? Dat hij aan de deur krast, dat hij de deur kan openen en in een restaurant liep? Dat hij loeit, blaft, kwijlt en blijft 'darren'? Dat hij sloopt? Dat zelfs als ze thuis is en gaat douchen of op het toilet zit dat hij piept en trilt? Dat de zylkene niet werkt en de bachbloesem ook (nog) niet. Dat de oppas gek van hem wordt en dat de hond bij haar partner rilt en huilt. Dat lees ik in het verhaal. Vandaar mijn reactie dat je dit niet gaat oplossen met bachdruppels en een kledingstuk. Ik zeg niks over de goedbedoelde intenties van TS dan wel de eigenares. Het enige wat nu comfort biedt voor de hond is zorgen voor meer veiligheid (bij hem blijven) en gemoedstoestand op heel korte termijn te verbeteren (clomicalm o.i.d.). Prima als er een gedragstherapeut komt, maar dit traject gaat maanden duren. Daar kan je bij deze hond niet op wachten... Vind ik hóór.Ik denk dat jij alles beetje verkeerd lees![]()
Kromfohrlanders schreef: ↑vr 07 okt 2022, 14:14 Ik hoop echt dat er een goede oplossing gevonden wordt voor hem. En petje af voor wat jullie voor hem doen.
Heel eerlijk, als de baas hem na april geen blijvend goed thuis kan bieden zonder opassers en logee-partijen zou herplaatsen denk ik beter zijn. Hij heeft 1 goed thuis nodig waar hij oud kan worden, zonder oppassers en logeren.
Deze hond heeft een hele stabiele, vaste omgeving nodig.
Ik ga heel hard duimen dat het allemaal goed gaat komen en jullie met de GT een goede oplossing voor hem vinden. En misschien mag hij dan daarna wel gewoon lekker blijven? Hij heeft bij jullie een gouden mandje gevonden. Je investeert nu al zoveel in een hond die niet eens van jou is..
Karen
yazzie schreef: ↑vr 07 okt 2022, 17:53 Ik ga hier verder geen woordenwisseling over voeren. Mijn bijdrage was goedbedoeld, maar het komt blijkbaar niet zo over. Jammer.Je schrijft wel erg agressief voor een goedbedoelde advies. Zo komt het idd erg verwijtend over.
In mijn eerste reactie op pagina 2 heb ik uitgelegd wat voor mijn hond een oplossing is voor dit probleem en dat dat mijn hond ondertussen uit de paniekmodus heeft gehaald.
Sterkte, ik hoop oprecht dat het voor jouw hond ook goed komt.
Tibbies schreef: ↑vr 07 okt 2022, 17:00 Ellen, hier een goedbedoeld advies: cijfer jezelf niet helemaal weg voor je oppashond. Als het baasje besluit de hond bij jouw weg te halen zit jij met een groot schuldgevoel. Denk ook om jezelfZe haalt hem niet weg bij mij, ze kan op dit moment niet voor hem zorgen..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
pearlsofpassion schreef: ↑za 08 okt 2022, 08:42 Je schrijft wel erg agressief voor een goedbedoelde advies. Zo komt het idd erg verwijtend over.Er is geen alternatief, hij kan ff een weekje bij iem anders logeren maar dat gaan we niet doen.
Monique bladder is ook een GT hé. Dus wat jij zegt dat werkt is niet zo heel verschillend met wat Ellen nu aan het proberen is of probeert voor elkaar te krijgen. En duurt normaal ook maanden.
Verder kennen wij Ellen al langer, weten hoe ze door het vuur gaat voor een hond en weten wij ook dat als een hond zo in paniek gaat dat recht door haar hart gaat. Dan is geen enkele moeite haar te veel.
Eigenlijk moet je er toch vanuit gaan dat het maanden duurt. Dat kan gewoon niet anders. Ik vind het alleen maar bewonderingswaardig dat Ellen daar aan wil beginnen. Niet iets om haar te verwijten.
En wat is anders het alternatief?