Ik heb thuis 2 hondjes, 1 kaninchen teckeltje van 11 jaar, Indy, en 1 standaard teckel van 4, Wiebe. Beide honden hebben sneller last van hun darmen. Indy heeft snel een bolle buik en last van winderigheid, ze heeft ook veel ontlasting en wordt snel dik. Wiebe heeft snel last van diarree en heeft een heel snel metabolisme en is dus eerder aan de dunne kant.
Op het moment krijgt Wiebe Red Classic brokken van Acana en Indy staat op een Royal Canin dieet voer. Ik ben absoluut geen fan van Royal Canin, maar ik heb haar hier op moeten zetten omdat ze last kreeg van blaasgruis en dus ook te dik werd, hiervoor stond ze op het Small Breed voer van Acana.
De afgelopen tijd voer ik 's ochtends brok en 's avonds krijgen ze KVV van Barfmenu. Ik wil ze het liefst helemaal overzetten op rauw vlees en dan het liefst de merken met een hoge kwaliteit zoals Bandit. Dit is echter voor mij op dit moment te prijzig om te betalen, ik ben helaas nog maar een arme student, maar ik wil wel graag het beste doen voor mijn honden

Ik had dus wat vraagjes, zouden jullie zeggen dat het altijd beter is om van een brok naar KVV over te gaan, ook als het een wat goedkopere versie van KVV is? Barfmenu is al wat aan de duurdere kant, maar hier zou ik bijvoorbeeld 's avonds van kunnen blijven geven en dat ik voor de ochtenden voor een goedkoper merk ga. Zo ja, welke merken zouden jullie aanbevelen van de wat goedkopere KVV's?
Ik heb ook gelezen dat groentes belangrijk zijn, is dit ook nodig als je voor een KVV gaat zoals Barfmenu wat in principe volledig is?
Daarnaast vroeg ik mij af of ik me zorgen moet maken om problemen zoals blaasgruis. Ik heb gelezen dat dit kan komen door een te hoog eiwit gehalte in het voer. KVV heeft uiteraard een veel hoger eiwit gehalte dan een brok. Nou weet ik wel dat er vaak wordt gezegd dat KVV en BARF juist zorgt voor een gezondere hond met minder problemen omdat je ze voert wat ze daadwerkelijk in de natuur zouden eten.
Alvast bedankt!