Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sam22
#343993
Hallo,

Wij krijgen nog al eens regelmatig edelhert of ree van een van mijn vaders kennissen die jaagt. Kan ik dat ook zo voeren of moet daar eerst nog wat aan vooraf gaan (invriezen ofzo, zal toch wel gebeuren is behoorlijk wat vlees)?? We villen hem zelf (mijn vader en ik) dus we hebben alles... Over het algemeen zijn het meestal jongere dieren (tot ongeveer 2 a 3 jaar oud), kan ik de botten dan ook gebruiken zoals ribben enzo?? dat wordt anders toch weggegooid....ik hoor het graag...
Door romila
#344124
ja wild (en rauwe vis) moet altijd eerst ingevroren worden ivm mogelijke parasieten. Verder kun je volgens mij alles gebruiken...ribben lijkt me zeker geen probleem! Maar ben nie zo deskundig hoor ::)...er reageert vast nog wel iemand vwb de botten...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#344126
Edelhert en ree kun je heel goed voeren hoor! Wild kun je het beste 2 weken invriezen voor je het geeft vanwege evt. parasieten.
Of de botten bruikbaar zijn durf ik niet te zeggen, het zijn volwassen dieren dus de botten kunnen te hard zijn. Ikzelf zou er héééél voorzichtig mee zijn, en ze misschien alleen als recreatiebot geven. :-\
Misschien dat iemand anders meer ervaring met reebotten heeft?
Door 202spots
#344129
De ribben kan je in ieder geval geven!
De rugwervels,schouderbladen en de nek ook,en niet te vergeten alle orgaan die er in zit! (nou je...gal niet denk ik)
De kop kan je met huid en haar en ogen en tong geven.
(Als je honden klein zijn de kop halveren)
De poten zijn TE hard om te geven,wanneer je er wat vlees aan laat zitten,dan kunnen ze dat er misschien afscheuren,maar zo gauw als je 'n kale pootbot ziet dan weg halen.
Door Sam22
#344186
Ja meestal gebruikt me vader de dijbenen zelf... maar de rest van de benen idd als recreatiebot kan altijd....

Ze is nu nog klein dus een hele kop lijkt me te groot maar als ze straks groot is zal dat idd gee probleem zijn... zal me vader wel weer blij zijn heeft ie weer minder afval...

We krijgen er vaak velen tegelijk. Als er evt heel veel is zal ik het hier wel opzetten hebben anderen er ook wat aan... ;D
Door Lizzy
#344203
Zoo heeeee, mazzelaar!!! Ja, 2 weken invriezen en daarna lekker alles geven. Met de botten natuurlijk even aankijken welke goed en welke te hard zijn. Dragende botten zou ik sowieso niet geven. Dat zijn tandenslopers.
Door Sam22
#344208
Je me ouders vinden dat erg lekker... ik vind er niet zoveel aan is mij te zoet.. maar die eten dan idd de haas en de dijbenen enzo....maar de rest is voortaan voor mij... ;D

We krijgen er vaak 2 of 3 tegelijk. Dus als ik heb dan kunnen er een aantal mee profiteren....
Door tieneke
#344985
Hier ligt nog een partij hertenvlees in de vriezer,ze zijn er echt gek op.
Ook de hertenlever vinden ze fantastisch ;D
De ribben zou ik even goed kijken of ze niet knetterhard zijn.
Door Anneke V
#345087
romila schreef: ja wild (en rauwe vis) moet altijd eerst ingevroren worden ivm mogelijke parasieten. Verder kun je volgens mij alles gebruiken...ribben lijkt me zeker geen probleem! Maar ben nie zo deskundig hoor ::)...er reageert vast nog wel iemand vwb de botten...
Oei, ik heb mijn hond & katten van't weekend nog kabiljauw gegeven die ik net gekocht had :-[
Door Laura2004
#345193
Volgens mij maakt het met zoutwatervis (kabeljauw etc.) niet zo veel uit hoor. Ik geef ook wel eens een sardientje als ik ze net heb gehaald. Ik denk niet dat het heel erg is hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door