Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
We hebben ook nog wel goed nieuws en ook nieuwe leden voor te stellen. :D

Zoals de meesten wel mee gekregen zullen hebben, hebben we 2 weken geleden een loslopend konijntje gevangen. Mijn tuin in gedreven en dan kon ze in de afgesloten tuin niet meer weg.
IMG_20220301_184758.jpg
IMG_20220301_184758.jpg (2.42 MiB) 1014 keer bekeken
We hebben haar Lize genoemd. En ze is bang van opnemen maar eigenlijk voor de rest heel vertrouwelijk en nieuwsgierig in huis. Ze is naar binnen gekomen omwille van haar sterilisatie en om haar een beetje aan ons te laten wennen. Ze is duidelijk een binnenkonijn geweest want was hier meteen veel meer op haar gemak. Ze schrik niet als je naar haar toekomt en laat zich soms heel voorzichtig aaien. Die paar dagen buiten was dat heel anders, daar dook ze meteen heel bang weg.
Vanaf morgen gaat ze wel terug buiten wonen, dus hopelijk valt dat dan beter mee nu ze ons kent.

Sinds vorige week heeft ze er ook een vriendje bij en we hebben hem Liam gedoopt. Liam is uitgezocht in de konijnenopvang en ook een vondeling, maar ze zijn duidelijk beide nog jong.
IMG_20220314_124218.jpg
IMG_20220314_124218.jpg (3.81 MiB) 1014 keer bekeken
Liam is een heel leuke jongen die duidelijk aan het openbloeien is. Hij was een beetje apatisch in de opvang en we zien hem nu elke dag wat levendiger worden. In zoverre dat hij nu het binnenzitten op nog steeds maar 3m2 echt beu is. :biggrin2:
Hij heeft ontzettend mooie lange haartjes rond zijn oren en prachtige brede zachte oortjes die een tikje wijder staan/lichtjes opzij hangen. Prachtige blauwe ogen en op 2 plaatsen met wat grijze haren na, volledig wit. Dat wordt binnenkort van te graven waarschijnlijk beige. ;D

En het was al heel snel grote liefde tussen de 2 konijntjes. Ze likken elkaar van dag 1 en dat is vrij uitzonderlijk ( meestal likt enkel de onderdanige de ander en soms zelfs geen van beide).
IMG_20220320_093739.jpg
IMG_20220320_093739.jpg (1.67 MiB) 1014 keer bekeken
Het is heel fijn om hen zo samen te zien.

Ze komen nu morgen in een deel van de ren te wonen met een klein deel draad dat grenst aan het deel waar de andere 2 konijntjes, Flore en Ward wonen. Zo kunnen ze aan elkaar wennen zonder dat ze kunnen vechten. En eens ze, binnen een paar weken of maanden rustig zijn naar elkaar probeer ik hen dan te koppelen tot een groepje van 4.
Door pearlsofpassion
IMG_20220310_135657.jpg
IMG_20220310_135657.jpg (2.03 MiB) 1010 keer bekeken
IMG_20220314_163433.jpg
IMG_20220314_163433.jpg (4.2 MiB) 1010 keer bekeken
IMG_20220316_123312.jpg
IMG_20220316_123312.jpg (5.25 MiB) 1010 keer bekeken
IMG_20220320_093150.jpg
IMG_20220320_093150.jpg (3.18 MiB) 1010 keer bekeken
Door sam28
Wat een heerlijke foto's!!!! :D Wat gaaf dat ze al zo snel elkaar lief vonden. Hopelijk gaat het net zo snel met de andere 2!
Door Lizzy
Wat een schatjes zeg :smitten:

Heerlijk voor ze, dat ze in de konijnen-hemel-op-aarde terecht zijn gekomen :-* ! Veel plezier met ze :-*
Door dinky89
Wat heerlijk dat Lize gelijk zo blij is met haar uitgekozen vriendje :) en wat een aandoenlijke foto met je zoontje! Herinnert mij er gelijk weer aan wat voor heerlijke dieren konijntjes zijn :)
Door Kaela
Wat een ontzettend leuk stel! En zijn ze even met hun konijnenbipsjes in de boter gevallen bij jou!

Ik ben benieuwd hoe ze het buiten zullen vinden. Maar met mooier weer, elkaar en een betere band met jou gaat ze vast snel ontdekken hoe fijn het is!
Door pearlsofpassion
dinky89 schreef: zo 20 mar 2022, 12:02 Wat heerlijk dat Lize gelijk zo blij is met haar uitgekozen vriendje :) en wat een aandoenlijke foto met je zoontje! Herinnert mij er gelijk weer aan wat voor heerlijke dieren konijntjes zijn :)
Ja fijn he.
Vincent is wel ontzettend goed met dieren. Ze vertrouwen hem vanzelf. Hij kan het nog veel vlotter dan ik. En hij vind het zelf ook heerlijk..

Dit is wel heel leuk zo, maar buiten in een grote ren gaat dit soort gedrag er spijtig genoeg vrij snel uit.
Voor mij geen reden genoeg om ze op te sluiten of kleiner te huisvesten, ik geniet meer van hen te zien rondlopen en graven ed, maar wel jammer dat het niet beide kan. Tenzij je er heeel veel tijd in zou steken, maar dat doe ik ook niet. Wel een beetje eigen keuze natuurlijk.
Door Anne in Zweden
O, wat leuk! Bij jou thuis kan qua dieren ook alles, hè? Zo gaaf dat je ze een nieuwe kans geeft op een mooi leven! Ik hoop dat ze alle vier goede vriendjes met elkaar zullen worden!
Door pearlsofpassion
Nou ja, nee. Ik was toevallig net toe aan wat extra konijntjes. Er waren er maar 2 meer en das wel erg weinig. De ren is dan zo groot en die krijgen ons groenafval amper op. ;D
Bovendien zijn die 2 konijnen, Flore en Ward niet zo'n fantastische match. Flore bromt nog erg vaak tegen hem en hij vind dat niet leuk.
Dus ik was al aan het denken over uitbreiding. En dan komt er net zo'n leuk meisje letterlijk voorbij gehuppeld.

Maar als er bij mij geen plaats was geweest had ik haar wel gevangen en naar de opvang gebracht eens er daar plaats kwam. (en was ze wss toch ook gebleven want ze is zo leuk. ;D :cool:)
Door pike
pearlsofpassion schreef: zo 20 mar 2022, 19:27 Nou ja, nee. Ik was toevallig net toe aan wat extra konijntjes. Er waren er maar 2 meer en das wel erg weinig. De ren is dan zo groot en die krijgen ons groenafval amper op. ;D
Bovendien zijn die 2 konijnen, Flore en Ward niet zo'n fantastische match. Flore bromt nog erg vaak tegen hem en hij vind dat niet leuk.
Dus ik was al aan het denken over uitbreiding. En dan komt er net zo'n leuk meisje letterlijk voorbij gehuppeld.

Maar als er bij mij geen plaats was geweest had ik haar wel gevangen en naar de opvang gebracht eens er daar plaats kwam. (en was ze wss toch ook gebleven want ze is zo leuk. ;D :cool:)

Nou logisch dat zou ik ook niet leuk vinden als er vaak tegen me gebromd werd :biggrin2:
Veel plezier met de nieuwe hupseltjes!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door