Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Martine M
#3438707
Vandaag nog is met Senshi naar de dierenarts om te wegen. Hij is in 5,5 week niet meer bij gekomen en/of gegroeid, 18 februari wordt hij een jaar dus ik denk/hoop dat we qua grootte en gewicht nu wel gaan zijn. Hij weegt nu 48 kilo en is ongeveer 70 cm schoft, het mag van mij ook zo blijven. 😀
Bijlagen
2022-01-19 09.47.00.jpg
2022-01-19 09.47.00.jpg (3.98 MiB) 921 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3438708
Ik heb je topic even naar hier verplaatst, hij stond bij de regels van Barfplaats.
Senshi liep gelukkig braaf mee.

Maar wat een mooie en imposante hond, prachtig!
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3438709
Charlie Angel schreef: di 25 jan 2022, 13:58 Ik heb je topic even naar hier verplaatst, hij stond bij de regels van Barfplaats. Afbeelding
Senshi liep gelukkig braaf mee. Afbeelding

Maar wat een mooie en imposante hond, prachtig!
;D ;D ;D
Sorry dacht dat ik in de bar postte.
Door Lizzy
#3438722
Charlie Angel schreef: di 25 jan 2022, 13:58 Ik heb je topic even naar hier verplaatst, hij stond bij de regels van Barfplaats. Afbeelding
Senshi liep gelukkig braaf mee. Afbeelding

Maar wat een mooie en imposante hond, prachtig!
;D ;D ;D ;D ;D :-*
Door Lizzy
#3438724
Martine M schreef: di 25 jan 2022, 12:38 Vandaag nog is met Senshi naar de dierenarts om te wegen. Hij is in 5,5 week niet meer bij gekomen en/of gegroeid, 18 februari wordt hij een jaar dus ik denk/hoop dat we qua grootte en gewicht nu wel gaan zijn. Hij weegt nu 48 kilo en is ongeveer 70 cm schoft, het mag van mij ook zo blijven. 😀
Hij is echt prachtig! En een mooi gewicht/grootte. Hij zal misschien nog wel wat uitzwaren maar ik denk niet dat het nog erg gek gaat worden.

Sjoerd staat al weken (echt weken) op 35 kg en van de week was ie zelf 33 kg (terwijl hij toch echt niet afgevallen is).

Op deze leeftijd is de groei er kennelijk wel uit.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3438728
Lizzy schreef: di 25 jan 2022, 18:26 Hij is echt prachtig! En een mooi gewicht/grootte. Hij zal misschien nog wel wat uitzwaren maar ik denk niet dat het nog erg gek gaat worden.

Sjoerd staat al weken (echt weken) op 35 kg en van de week was ie zelf 33 kg (terwijl hij toch echt niet afgevallen is).

Op deze leeftijd is de groei er kennelijk wel uit.
Ik mag het hopen, iemand in een Akita groep zei ”die kan gemakkelijk nog 70 kg worden, na het puberen krijgen ze soms nog een ferme groei scheut” ik heb geantwoord dat ik mag hopen van niet. :biggrin2:

Ik geloof dat nu ook niet echt hoor.

Ikzelf zou graag 7 kg afvallen maar durf niet goed nu hij nog zo een jonge zotte puberende hond is. ;D ;D ;D ;D
Door Lizzy
#3438748
Martine M schreef: di 25 jan 2022, 19:49 Ik mag het hopen, iemand in een Akita groep zei ”die kan gemakkelijk nog 70 kg worden, na het puberen krijgen ze soms nog een ferme groei scheut” ik heb geantwoord dat ik mag hopen van niet. :biggrin2:

Ik geloof dat nu ook niet echt hoor.

Ikzelf zou graag 7 kg afvallen maar durf niet goed nu hij nog zo een jonge zotte puberende hond is. ;D ;D ;D ;D
Ik ken het ras natuurlijk niet maar 70 kg lijkt me een sterk verhaal.

Ik zou ff wachten met afvallen tot na zijn puberteit hahaha ;D

Is ie al aan het puberen? (wordt gekenmerkt door kroketten in de oren en gewoon ongeveer doen waar ie zelf in heeft :biggrin2: ).
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3438758
Lizzy schreef: wo 26 jan 2022, 07:27 Ik ken het ras natuurlijk niet maar 70 kg lijkt me een sterk verhaal.

Ik zou ff wachten met afvallen tot na zijn puberteit hahaha ;D

Is ie al aan het puberen? (wordt gekenmerkt door kroketten in de oren en gewoon ongeveer doen waar ie zelf in heeft :biggrin2: ).
Puberen ja absoluut :D . Als je iets tegen hem zegt laat hij duidelijk zien dat hij er nu ff geen zin in heeft. ;D
Sommige dagen luistert hij dan wel weer goed en dan ineens die kroketten in de oren en dan kijkt hij wat in het rond van "dat was toch niet tegen mij?' ;D
Ook gaat hij zijn neusje nu wat meer achterna, hij trok nooit aan de leiband maar nu moet ik hem met momenten telkens intomen vooral bij de ochtendwandeling tot hij zijn eerste kakje gedaan heeft verder gaat het nog steeds wel goed.

Soms krijgt hij ook wel al wat macho kuren, heel af en toe ff grommen naar een grote reu die langs wandelt, kleine hondjes is geen probleem. Hij valt niet uit hoor gelukkig en na lang zoeken naar weer een beloningetje waar ik hem buiten mee kan afleiden ben ik vrijdag terechtgekomen bij een gebakken curryworst in stukje gesneden en daar kan ik zijn aandacht dan toch weer mee trekken als er een hond langs komt dus dat zit nog allemaal goed.
Ik heb in het opgroeien echt goed geprobeerd hem geen nare ervaringen te laten opdoen met andere honden en dat is tot hier toe gelukkig goed gelukt.

Maar op zich valt het ook wel best mee het puberen ik heb al erger gekend en hij is nog steeds superlief en aanhankelijk.

Er zijn er wel van 70kg en meer hoor maar dat is meer in Amerika denk ik.
Zijn vader was 55kg en de moeder eerder wat aan de kleine kant (verschil reu teef is wel groot) dus ik veronderstel dat hij niet meer dan 55 kg gaat wegen als hij niet in overgewicht gaat natuurlijk maar dat zal niet gebeuren. ;D

Die groeischeuten is dat niet eerder als je brokken voedert? En is de groei op zich ook niet anders, gelijkmatiger in de hoogte en de breedte?
Laatst gewijzigd door Martine M op wo 26 jan 2022, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3438762
Wat een knapperd! :smitten:

En joh 70 kg ach nee....Dat weegt Zino ook niet hoor! En dat is een groter en zwaarder ras. Maar daarvan horen de meeste ook geen 70 kg te wegen ;)
48 kilo, dat is toch een mooi gewichtje, daar zullen nog wat kilootjes bij komen bij het uitzwaren, maar dat gaat over een veel langere periode zijn en lang niet zo heel veel normaal gesproken.

Maar bijna een jaar dus, oh maar dan kan het puberen nog ff doorgaan :biggrin2: (zo herkenbaar allemaal!)
Zino hier (dat was/is echt een mega puber) is nu al anderhalf en mwoah soms denk ik weer dat die hersentjes het langzaam weer beginnen te doen :angel2:
Zijn emo gegil en oergeluiden beginnen ook wat af te zwakken :biggrin2:

En hoe puberig ook he, hij bleef/blijft ondanks dat harstikke leuk hoor :biggrin2: ;) Dat zal bij Senshi ook niet anders zijn :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3438763
Kg is ook afhankelijk van hoe dik ze worden. Niet alle baasjes zijn zo goed in het gewicht goed houden. Worden vele honden niet net voor het jaar gecastreerd en daardoor gemakkelijk zwaarder?
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3438781
Kaio schreef: wo 26 jan 2022, 09:21 Wat een knapperd! :smitten:

En joh 70 kg ach nee....Dat weegt Zino ook niet hoor! En dat is een groter en zwaarder ras. Maar daarvan horen de meeste ook geen 70 kg te wegen ;)
48 kilo, dat is toch een mooi gewichtje, daar zullen nog wat kilootjes bij komen bij het uitzwaren, maar dat gaat over een veel langere periode zijn en lang niet zo heel veel normaal gesproken.
Daar ben ik blij om, zo rond de 50 vind ik echt wel genoeg, mijn kaukaas woog ook 50 en mijn Kangal 45 nu al wat minder want ze wordt helaas oud.
Kaio schreef: wo 26 jan 2022, 09:21 Maar bijna een jaar dus, oh maar dan kan het puberen nog ff doorgaan :biggrin2: (zo herkenbaar allemaal!)
Zino hier (dat was/is echt een mega puber) is nu al anderhalf en mwoah soms denk ik weer dat die hersentjes het langzaam weer beginnen te doen :angel2:
Zijn emo gegil en oergeluiden beginnen ook wat af te zwakken :biggrin2:

En hoe puberig ook he, hij bleef/blijft ondanks dat harstikke leuk hoor :biggrin2: ;) Dat zal bij Senshi ook niet anders zijn :)
Ja hij kreeg sinds enkele maanden ook wat geluidjes bij, soms "praat" hij nu ;D Ik weet wel niet altijd wat hij wil zeggen maar het blijft leuk.

Ze zeggen een 6 maandjes puberen dus ja nog een maandje of 4 ;D Ik heb ook gelezen dat ze dat puberen nog wel 2 keer korter terug hebben op latere leeftijd tot een jaar of 3.

Inderdaad Senshi is een super leuke, rustige, brave en aanhankelijke hond, dus een schta van een hond zelfs nu met zijn apekuren. ;D
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3438782
pearlsofpassion schreef: wo 26 jan 2022, 09:30 Kg is ook afhankelijk van hoe dik ze worden. Niet alle baasjes zijn zo goed in het gewicht goed houden. Worden vele honden niet net voor het jaar gecastreerd en daardoor gemakkelijk zwaarder?
Ja dat kan zeker zo zijn, ik heb altijd grote honden gehad en altijd goed op hun gewicht gelet i.v.m de botten niet teveel extra te belasten met alle mogelijke gevolgen vandien.
Een kilo teveel zal hij hier dus sowieso niet wegen.

Ik laat hem niet castreren als het medisch niet moet of echt onhandelbaar zou worden ivm loopse teefjes maar als je castreert moet je sowieso 30% minder eten geven, overgewicht na castratie ligt dus ook aan de eigenaar zelf.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door