Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3435665
Border Bandit schreef: do 02 dec 2021, 21:06 Ik heb vanmiddag iemand gesproken. Het is hun eerste hond en ze doen niks aan opvoeden. Dat gevoel had ik al.
Volgens mij is dat hondje verlieft op Bandit. Toen ze pup was, hebben ze kennis gemaakt. Hun huis staat op een hoek in de buitenbocht. Ze ziet ons recht op haar af komen en dan draaien we weg. Ze is gedurende het laatste jaar steeds harder en intenser gaan blaffen. Echt zo van: zie je me dan niet, hier ben ik, kom nou hier. Zodra we de bocht om zijn, en uit het zicht, begint ze heel hoog te blaffen.
Die mensen hebben ook 's avonds alles open. Het hondje staat op de bank en kijkt naar buiten. Het is heel makkelijk op te lossen (als je niet wilt trainen) door de onderkant van het raam te blinderen, dan ziet ze niks meer. Ik heb echt aangeboden dat ik wil helpen met oefenen. Maar volgens haar ligt de enige oplossing erin dat IK niet meer langs kom. :(

Ik snap wat je bedoelt in je tweede stukje. Ik wil ook echt meewerken. Ik vind ook dat je rekening met elkaar moet houden. Bv als ik eraan kom en iemand schrikt, hijst zijn hond op en loopt zo ver mogelijk een oprit op, dan vat ik dat op als een reactieve hond. Dan ga ik er met een zo groot mogelijke bocht omheen. Op een trainingsveld is het makkelijker om afspraken te maken. Iedereen die daar komt (mag je aannemen) wil toch dat alle honden leren en met angst heb je meer afstand en geduld nodig.
Ik denk dat jij je prima opstelt en dat je verder niks moet/kunt doen. Jammer dan, je kunt niet elke hond 'redden' van zo'n soort baasje.
In de buurt lopen ook 2 van zulke honden, er wordt niks aan hun gedrag gedaan, vanuit onbegrip of onwil of 'ik hoop dat hij er overheen groeit' ::) die hond is inmiddels vier jaar.
Niks van aantrekken, je doet helemaal niks verkeerd. Ik snap het hoor dat je het rot vindt, maar wat mevrouw doet slaat helemaal nergens op.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3435670
Border Bandit schreef: do 02 dec 2021, 21:06 Ik heb vanmiddag iemand gesproken. Het is hun eerste hond en ze doen niks aan opvoeden. Dat gevoel had ik al.
Volgens mij is dat hondje verlieft op Bandit. Toen ze pup was, hebben ze kennis gemaakt. Hun huis staat op een hoek in de buitenbocht. Ze ziet ons recht op haar af komen en dan draaien we weg. Ze is gedurende het laatste jaar steeds harder en intenser gaan blaffen. Echt zo van: zie je me dan niet, hier ben ik, kom nou hier. Zodra we de bocht om zijn, en uit het zicht, begint ze heel hoog te blaffen.
Die mensen hebben ook 's avonds alles open. Het hondje staat op de bank en kijkt naar buiten. Het is heel makkelijk op te lossen (als je niet wilt trainen) door de onderkant van het raam te blinderen, dan ziet ze niks meer. Ik heb echt aangeboden dat ik wil helpen met oefenen. Maar volgens haar ligt de enige oplossing erin dat IK niet meer langs kom. :(

Ik snap wat je bedoelt in je tweede stukje. Ik wil ook echt meewerken. Ik vind ook dat je rekening met elkaar moet houden. Bv als ik eraan kom en iemand schrikt, hijst zijn hond op en loopt zo ver mogelijk een oprit op, dan vat ik dat op als een reactieve hond. Dan ga ik er met een zo groot mogelijke bocht omheen. Op een trainingsveld is het makkelijker om afspraken te maken. Iedereen die daar komt (mag je aannemen) wil toch dat alle honden leren en met angst heb je meer afstand en geduld nodig.
Tja, dan kan je idd niet veel doen hé. :-\

Hier liggen er ook altijd drollen op het wandelpad. Maar m'n tuin loopt daar wel op uit. Dat poortje wordt meer gebruikt dan onze voordeur. Soms ligt die stront gewoon vlak voor de poort. Echt ongelooflijk wat mensen durven.
Ook qua afval...
Ik schrik nergens meer van.
Door smulpaap
#3435675
Ik had vanmiddag ook weer een gevalletje er gebeurt toch niks

Tut was naar de osteopaat geweest . Ik wilde naar de groenteboer. Ze ging naar de wandelkar . Mag ik mee ? Dus haar meegenomen , veel zin om te lopen had ze nog niet . Op de terugweg twee druk pratende heren . Met twee Duitse herders , uiteraard los , waar dat niet mag . Mijn onderbuikgevoel zei me al , dit gaat het hen niet worden . Dus ik duik met mn kar half een voortuin in . Pakte ondertussen mn flesje water . Wat ik dus gebruik in dit soort gevallen . En ja hoor , de ene herder liep door . De ander wilde frontaal mijn kar in . Hond nat gegooid en die ketels erop aangesproken . Er gebeurt toch niks ? Nee , als jullie lopen te auwehoeren dan mis je elk signaal . En oh ik was een k.wijf , hoe ik het in mn hoofd haalde om de hond nat te maken . Dus ik : als je nu niet heel snel doorloopt krijg jij de rest van het water over je heen .
Gebruikersavatar
Door pike
#3435759
smulpaap schreef: do 02 dec 2021, 23:39 Ik had vanmiddag ook weer een gevalletje er gebeurt toch niks

Tut was naar de osteopaat geweest . Ik wilde naar de groenteboer. Ze ging naar de wandelkar . Mag ik mee ? Dus haar meegenomen , veel zin om te lopen had ze nog niet . Op de terugweg twee druk pratende heren . Met twee Duitse herders , uiteraard los , waar dat niet mag . Mijn onderbuikgevoel zei me al , dit gaat het hen niet worden . Dus ik duik met mn kar half een voortuin in . Pakte ondertussen mn flesje water . Wat ik dus gebruik in dit soort gevallen . En ja hoor , de ene herder liep door . De ander wilde frontaal mijn kar in . Hond nat gegooid en die ketels erop aangesproken . Er gebeurt toch niks ? Nee , als jullie lopen te auwehoeren dan mis je elk signaal . En oh ik was een k.wijf , hoe ik het in mn hoofd haalde om de hond nat te maken . Dus ik : als je nu niet heel snel doorloopt krijg jij de rest van het water over je heen .
;D ;D ;D
en toen ????
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3435775
pike schreef: ;D ;D ;D
en toen ????
;D ja dat zou ik wel eens gezien willen hebben ;D

En ik blijf altijd maar uitleggen , er gebeurt niks klopt niet, zodra de andere hond een onprettig gevoel of wat ook krijgt gebeurt er wel degelijk iets!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3435777
Ja, idd wat een pannekoeken. Vreselijk. De brutaliteit om jou dan voor kutwijf uit te maken. Bizar :o Ik weet niet of ik me in had kunnen houden met het water ;D
Door zurca
#3435789
Geen leuke situatie Smulpaap naar moet wel lachen om je laatste stukje, zie het zo voor me😁

(Ik werd laatst ook niet al te vriendelijk aangesproken door een hondeneigenaar. Zijn hond klapte op Pippa, waarop die snauwde. Mijn antwoord was dat tie op moest passen "zij blaft, ik bijt" Die kop toen van die man😁😁
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3435790
Bedankt voor de lieve berichtjes en steun. :-*
Ik voel me nu telkens schuldig als ik door die straat 'moet'. Dat zal wel slijten.
smulpaap schreef: do 02 dec 2021, 23:39 Ik had vanmiddag ook weer een gevalletje er gebeurt toch niks

Tut was naar de osteopaat geweest . Ik wilde naar de groenteboer. Ze ging naar de wandelkar . Mag ik mee ? Dus haar meegenomen , veel zin om te lopen had ze nog niet . Op de terugweg twee druk pratende heren . Met twee Duitse herders , uiteraard los , waar dat niet mag . Mijn onderbuikgevoel zei me al , dit gaat het hen niet worden . Dus ik duik met mn kar half een voortuin in . Pakte ondertussen mn flesje water . Wat ik dus gebruik in dit soort gevallen . En ja hoor , de ene herder liep door . De ander wilde frontaal mijn kar in . Hond nat gegooid en die ketels erop aangesproken . Er gebeurt toch niks ? Nee , als jullie lopen te auwehoeren dan mis je elk signaal . En oh ik was een k.wijf , hoe ik het in mn hoofd haalde om de hond nat te maken . Dus ik : als je nu niet heel snel doorloopt krijg jij de rest van het water over je heen .
Wat stoer van je! Goed gedaan hoor. Je hebt voor je hond opgekomen en haar veilig gehouden voor de loslopende honden.

Wat een reactie van die man zeg. :-\

Mijn moeder heeft in een zorgcentrum gewoond. Heel groot met heel veel afdelingen (PG, revalidatie, zorg, etc.). Een man, hoofd verzorging, loopt daar met een loslopende hond. De eerste keer (hondje liep 10 meter achter hem) zei ik hem dat ik daar niet van houd en heb Bandit in veiligheid gebracht. Zelfs toen ik uit zicht was, hoorde ik hem nóg 3 x zijn hondje roepen!?
Later kwam ik hem tegen. Hondje liep meteen op Bandit af. Ik zie: dat gaat mijn hond niet leuk vinden. Hij moest zijn hondje vangen (!). Het hondje bleef gefixeerd op Bandit. Ik ben niet boos of zo, misschien is het wel een aardige man en het is natuurlijk heel fijn dat het hondje niet alleen thuis hoeft te zijn. Ik zei: het verbaast me dat u hier met een loslopende hond loopt, zelfs hulphonden moeten hier verplicht aangelijnd zijn. Hij zei dat hij vond dat het wel kon en dat hij toestemming had.
Ok. De volgende dag stond ik met iemand te praten. Zeker 20 meter voorbij een bocht. Die meneer komt van de andere kant en loopt rechtdoor een afdeling op (in de bocht). Ik riep: hier ben ik. Ik denk, dan waarschuw ik je en kan je op je hondje letten. Nee hoor. Meneer loopt de afdeling op en het hondje slaat af, recht op Bandit af. Degene met wie ik sprak, is tussen de honden gaan staan. Ik brulde: meneer! Toen kwam hij, onderwijl zijn hondje roepend (die dus weer niet luistert!), zijn hondje vangen. Toen werd hij boos op mij dat ik niet leuk op hem reageer!

Sorry hoor. Als je je hond los wilt laten, zorg er dan voor dat hij bij je blijft en op zijn minst luistert! Hij komt zo alle afdeling op en het hondje gaat dus mee de kamers op als hij de bewoner moet onderzoeken. Ook op kamers waar hulphonden wonen.
Ik snap er niks van. Ik vind dit niet kloppen.


Ik kwam ook vaak een uitvallende hond tegen. De eigenaar liet alles gebeuren en zei: hij moet het toch een keer leren.
Ook zo'n domme opmerking. Een hond leert niks van telkens uitvallen. Ja, hij leert wel, dat het gedrag ok is. :(
Gebruikersavatar
Door pike
#3435794
Border Bandit schreef: za 04 dec 2021, 14:01 Ik kwam ook vaak een uitvallende hond tegen. De eigenaar liet alles gebeuren en zei: hij moet het toch een keer leren.[/b]
Ook zo'n domme opmerking. Een hond leert niks van telkens uitvallen. Ja, hij leert wel, dat het gedrag ok is. :(
:-X Die eigenaar heeft er dus absoluut niets van begrepen.

En in een verzorgingshuis o.d. moeten honden aan de lijn is mijn opvatting. Ik nam vroeger mijn teckeltje mee naar mijn schoonmoeder op bezoek. Ik was al blij dat het beestje mee mocht. Maar je laat je hond toch niet los lopen op de gangen en de afdelingen en de kamers?? Zelfs al werk je er. Absurd.
Door smulpaap
#3435798
Ach ja , hondenbezitters en logisch inzicht ::)

Ik bekijk de situatie , zie ik dat mensen ingrijpen , oké
Kom ik stoeptegels tegen dan krijgt de betreffende hond een fles water over zich heen . Er zijn inmiddels een aantal eeuwig loslopende honden die uiteraard altijd hun gang mogen gaan die me snel voorbij lopen .daar heb je haar weer . En ik schroom er echt niet voor om de eigenaar ook te trakteren op een nat pak . Ik ga de discussie niet meer aan met dergelijke figuren . Die kerels van gister zagen blijkbaar wel dat ik het meende . Ze schroomt ook niet om mijn "gevaarlijke herder " nat te gooien . En ik kan als dat nodig is veranderen in een viswijf . Mijn hond laat je met rust ! Een hond schoppen doe ik niet . Het is de eigenaar die in moet grijpen . Inzicht , anticiperen net als in het verkeer . Als mijn hond losloopt daar waar het mag en ik zie een aangelijnde hond dan roep ik haar bij me , geef eigenaar en hond de ruimte om ongehinderd door te lopen . Oude honden idem , daar laat ik haar niet op af gaan als ik zie dat zo'n beestje moeizaam loopt . Maar ja , sommigen van ons kunnen er een boek over schrijven

Nog een voorval
Tijdens het laatste rondje . Ik kom geregeld een man tegen met een slechtziende oude bes die ook nog eens slecht loopt . Dan moet ik een brug over , laatst liep betreffende man voor me . Ik stond rustig te wachten totdat het oude besje de brug af was en we dus weer voldoende ruimte zouden hebben om elkaar te passeren . Komt er een vent aan , die mij natuurlijk voorbij loopt . Met loslopende hond terwijl het oudje de brug nog niet af was . Ik maakte een opmerking . Kunt u nu niet even het geduld opbrengen om even te wachten , of op zijn minst uw hond bij u te houden ?
Nou , dan ben je natuurlijk een bemoeial en er is toch niets aan de hand ? Simpel word je van die figuren .
Door hannabelgje
#3435915
En de ketel doet het weer niet meer. Heeft wel anderhalve week gewerkt......

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3435940
Fenixjuh schreef:Is het bij jullie dan ook zo koud? :o :'(
Yep, ondanks dat ie 19 gr aangeeft, voelt het koud aan :'( …. Als meneer thuis werkt, staat de cv aan omdat het in de kamer waar ie werkt, ijskoud is…..
Door Siberienne
#3436030
Ik vond het maar een zware dag. Het liep totaal niet op het werk door slechte communicatie en ik kreeg van alles niet gedaan. Nogal frustrerend.

Maar toen kreeg ik bericht van het overlijden van een oud collega van mij, waar ik lang fijn mee samen heb gewerkt. Ik wist al dat hij erg ziek was en dat het niet lang zou duren, maar was toch even pittig. Hij was maar een paar jaar ouder dan ik, nog geen 60.

Toen nog een berichtje van een vriendin dat haar hond een grote tumor heeft. Ook niet meer te behandelen.

Ik ben er beetje klaar mee. Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een ander ziekenhuis maar mijn hoofd staat er niet naar. Nu voorspellen ze voor de hele nacht sneeuw en er is dus kans dat ik morgenochtend niet met de auto weg kan (als in, we zijn dan mogelijk ingesneeuwd). Dus ik ben benieuwd wat me morgen te wachten staat. Ik zou eigenlijk het liefste even in een holletje weg kruipen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door