Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3435423
Ronald schreef: ma 29 nov 2021, 19:45 Sterkte Karin. Hoe aardig die kale smurf ook is, ik zie hem liever bij de koffie of zo dan in zijn functie als dierenarts. Ik duim dat alles meevalt.
Me to. Dank je!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3435427
Oh balen Kaela... :-\
Hoewel je post me wel intrigeert... Heb je bij de dierenarts de bloedcellen mee mogen beoordelen onder de microscoop? ::) Dat klinkt wel gaaf ::) :-[
Helaas natuurlijk niet als het voor je eigen Charlie is... Hoop dat jullie het weer goedgemaakt hebben met zonnepitjes :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3435428
Fenixjuh schreef: ma 29 nov 2021, 20:47 Oh balen Kaela... :-\
Hoewel je post me wel intrigeert... Heb je bij de dierenarts de bloedcellen mee mogen beoordelen onder de microscoop? ::) Dat klinkt wel gaaf ::) :-[
Helaas natuurlijk niet als het voor je eigen Charlie is... Hoop dat jullie het weer goedgemaakt hebben met zonnepitjes :-*
Nou ik heb mogen kijken, hij heeft het beoordeeld. Eigenlijk altijd als er iets onder de microscoop moet laat ie ons meekijken. Hij legt graag veel uit, met de echo van Otje laatst ook. Daarom vind ik hem ook zo’n fijne arts. Altijd duidelijke uitleg, altijd duidelijke keuzes. En hij neemt de eigenaar ook altijd serieus als zijnde de expert van hun eigen dier. Ik heb echt een pesthekel aan dierenartsen die je niet serieus nemen en dan zo’n uitleg op kleuterniveau geven.
Het is bij een kaal wordende papegaai zo logisch om te denken dat ie plukt en stress heeft. Ik ben er behoorlijk zeker van dat dit bij Charlie niet het geval is. En hij neemt dat dan aan. Stelt er wel vragen over om er ook zelf een mening over te krijgen, maar op een goede manier. Nou ja, ik kan wel een lofzang houden. De enige reden dat het niet leuk is om naar hem toe te gaan is omdat dan je dier ziek is.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3435443
Precies dat. Bij mij was dat ook altijd zo: jij hebt je hond elke dag in je handen, je voelt, ruikt en ziet haar elke dag. Dus verschillen merk je ook op.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3435448
Wauw, klinkt als een hele fijne dierenarts, wel jammer dat hij nodig is... ::)
Knuffel voor de beestenboel!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3435450
Klinkt als een hele prettige dierenarts! Duim dat je hem de komende tijd niet meer zo vaak in functie ziet want je ziet hem nu duidelijk te vaak in functie :-X
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3435608
Ik ben aan mijn 3e hond en heb nog nooit een verzekering afgesloten. Het is een gok. Ik zet liever het premie-bedrag opzij en krijg er rente over (vroeger dan he :P ). 550 euro per jaar is erg veel geld!

Een goede dierenarts is zo prettig! Deze staat wel in de top 10 geloof ik. Fijn hoor!!!

Ik word daarnet aangeschreeuwd door een vrouw aan de overkant van de weg (ze moest over het geblaf van haar hond komen) met de vraag of ik niet meer langs hun huis wil komen. Haar hond wordt daar overstuur van.

Nou sta ik een beetje verstelt van zo'n vraag.
Bandit reageert niet op dat hondje (lees: daagt niet uit). Ze zou ook iets aan opvoeding kunnen doen of 's avonds de gordijnen dichtdoen zodat dat hondje mijn hond niet ziet.

Ik stelde voor dat ik haar wil helpen, of het niet beter is om samen te oefenen met een trainer erbij. Het hondje is nog jong, dat gedrag gaat alleen maar erger worden.
Daar wilde ze niks van horen. De oplossing van haar probleem ligt erin dat ik een andere route moet nemen.

Toen liep ze boos weg: 'nou, dan houdt het op'.

Nou voel ik me dus heel rot. Het is de openbare weg, het voelt heel vreemd dat iemand mij daar gaat 'verbieden'.
Aan de andere kant woon ik in een dorp, dus veel geroddel.
Maar ik heb toch voorgesteld dat ik wil helpen. Alleen verschillen we van mening wat de juiste oplossing is. :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3435609
Border Bandit schreef: do 02 dec 2021, 12:42 Ik ben aan mijn 3e hond en heb nog nooit een verzekering afgesloten. Het is een gok. Ik zet liever het premie-bedrag opzij en krijg er rente over (vroeger dan he :P ). 550 euro per jaar is erg veel geld!

Een goede dierenarts is zo prettig! Deze staat wel in de top 10 geloof ik. Fijn hoor!!!

Ik word daarnet aangeschreeuwd door een vrouw aan de overkant van de weg (ze moest over het geblaf van haar hond komen) met de vraag of ik niet meer langs hun huis wil komen. Haar hond wordt daar overstuur van.

Nou sta ik een beetje verstelt van zo'n vraag.
Bandit reageert niet op dat hondje (lees: daagt niet uit). Ze zou ook iets aan opvoeding kunnen doen of 's avonds de gordijnen dichtdoen zodat dat hondje mijn hond niet ziet.

Ik stelde voor dat ik haar wil helpen, of het niet beter is om samen te oefenen met een trainer erbij. Het hondje is nog jong, dat gedrag gaat alleen maar erger worden.
Daar wilde ze niks van horen. De oplossing van haar probleem ligt erin dat ik een andere route moet nemen.

Toen liep ze boos weg: 'nou, dan houdt het op'.

Nou voel ik me dus heel rot. Het is de openbare weg, het voelt heel vreemd dat iemand mij daar gaat 'verbieden'.
Aan de andere kant woon ik in een dorp, dus veel geroddel.
Maar ik heb toch voorgesteld dat ik wil helpen. Alleen verschillen we van mening wat de juiste oplossing is. :-\
oo erg :-X
Maar toch dorp of geen dorp, denk niet dat het voor zo'n persoon veel uitmaakt, en als het dan toch een dorp is kent men haar ook wel ;D ;)

Omdat haar hond blaft mag niemand langs haar huis lopen? Bedoel nu is het iemand met een hond, straks de favoriete postbode, of een stel druk pratende kinderen. Gaat ze die ook wegsturen?
Jij bent gewoon aardig en meedenkend geweest , zij blijkbaar niet, nou ja meer kun je niet doen he. Dus alsjeblieft zelf niet rot voelen (ik ken dat doe ik ook vaak terwijl het niet aan jezelf ligt he!)

Woon hier ook in een dorp, en we hebben een grote kei in de voortuin, lag laatst gewoon hondenschijt boven op :-X En daarna ook in ons grind. Had al gedacht er feestvlaggetjes in te steken, ga ik denk ik de volgende keer ook echt doen. Dorp of geen dorp :-X :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3435634
Pff… jongste dochter zou 1,5 jaar geleden met school naar Parijs (of Rome) gaan…Zat in 4vwo… Corona gooide roet in het eten…. Ging dus niet door…Nu 1,5 jaar later, licht aan het eind van de tunnel; ze zou naar Rome gaan… Alles al betaald….. krijgen we net mail dat, uit voorzorg, alles is geannuleerd :'( :-\ …..
Ik begrijp het wel, iedereen hier in huis ook… Maar dit is zo sneu :'(
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3435650
Border Bandit schreef: do 02 dec 2021, 12:42 Ik ben aan mijn 3e hond en heb nog nooit een verzekering afgesloten. Het is een gok. Ik zet liever het premie-bedrag opzij en krijg er rente over (vroeger dan he :P ). 550 euro per jaar is erg veel geld!

Een goede dierenarts is zo prettig! Deze staat wel in de top 10 geloof ik. Fijn hoor!!!

Ik word daarnet aangeschreeuwd door een vrouw aan de overkant van de weg (ze moest over het geblaf van haar hond komen) met de vraag of ik niet meer langs hun huis wil komen. Haar hond wordt daar overstuur van.

Nou sta ik een beetje verstelt van zo'n vraag.
Bandit reageert niet op dat hondje (lees: daagt niet uit). Ze zou ook iets aan opvoeding kunnen doen of 's avonds de gordijnen dichtdoen zodat dat hondje mijn hond niet ziet.

Ik stelde voor dat ik haar wil helpen, of het niet beter is om samen te oefenen met een trainer erbij. Het hondje is nog jong, dat gedrag gaat alleen maar erger worden.
Daar wilde ze niks van horen. De oplossing van haar probleem ligt erin dat ik een andere route moet nemen.

Toen liep ze boos weg: 'nou, dan houdt het op'.

Nou voel ik me dus heel rot. Het is de openbare weg, het voelt heel vreemd dat iemand mij daar gaat 'verbieden'.
Aan de andere kant woon ik in een dorp, dus veel geroddel.
Maar ik heb toch voorgesteld dat ik wil helpen. Alleen verschillen we van mening wat de juiste oplossing is. :-\
Zou het ook kunnen dat ze er wel aan werkt maar dat haar hond om 1 of andere reden gewoon fel op jouw hond reageert?
Zonder dat Bandit dat uitlokt he. Misschien negatieve ervaring gehad met een border of net met een hond met zo'n kleur?

Ik meen dat er hier vroeger ook leden waren met hondjes (was Reus niet zo?) die op specifieke uiterlijkheden van een hond heel erg uit hun plaat konden gaan. En dan riepen die leden ook naar de eigenaren van de andere honden of die afstand wilden houden. Net om het er geleidelijkaan uit te proberen trainen. Misschien is het zo iets?
Praat vast wel vlotter zonder een hysterische hond aan de lijn.. :P
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3435652
CindyMayella schreef: do 02 dec 2021, 17:56 Pff… jongste dochter zou 1,5 jaar geleden met school naar Parijs (of Rome) gaan…Zat in 4vwo… Corona gooide roet in het eten…. Ging dus niet door…Nu 1,5 jaar later, licht aan het eind van de tunnel; ze zou naar Rome gaan… Alles al betaald….. krijgen we net mail dat, uit voorzorg, alles is geannuleerd :'( :-\ …..
Ik begrijp het wel, iedereen hier in huis ook… Maar dit is zo sneu :'(
Oh, dat is wel heel balen zeg!? :(
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3435655
pearlsofpassion schreef: do 02 dec 2021, 20:16 Zou het ook kunnen dat ze er wel aan werkt maar dat haar hond om 1 of andere reden gewoon fel op jouw hond reageert?
Zonder dat Bandit dat uitlokt he. Misschien negatieve ervaring gehad met een border of net met een hond met zo'n kleur?

Ik meen dat er hier vroeger ook leden waren met hondjes (was Reus niet zo?) die op specifieke uiterlijkheden van een hond heel erg uit hun plaat konden gaan. En dan riepen die leden ook naar de eigenaren van de andere honden of die afstand wilden houden. Net om het er geleidelijkaan uit te proberen trainen. Misschien is het zo iets?
Praat vast wel vlotter zonder een hysterische hond aan de lijn.. :P
Ik heb vanmiddag iemand gesproken. Het is hun eerste hond en ze doen niks aan opvoeden. Dat gevoel had ik al.
Volgens mij is dat hondje verlieft op Bandit. Toen ze pup was, hebben ze kennis gemaakt. Hun huis staat op een hoek in de buitenbocht. Ze ziet ons recht op haar af komen en dan draaien we weg. Ze is gedurende het laatste jaar steeds harder en intenser gaan blaffen. Echt zo van: zie je me dan niet, hier ben ik, kom nou hier. Zodra we de bocht om zijn, en uit het zicht, begint ze heel hoog te blaffen.
Die mensen hebben ook 's avonds alles open. Het hondje staat op de bank en kijkt naar buiten. Het is heel makkelijk op te lossen (als je niet wilt trainen) door de onderkant van het raam te blinderen, dan ziet ze niks meer. Ik heb echt aangeboden dat ik wil helpen met oefenen. Maar volgens haar ligt de enige oplossing erin dat IK niet meer langs kom. :(

Ik snap wat je bedoelt in je tweede stukje. Ik wil ook echt meewerken. Ik vind ook dat je rekening met elkaar moet houden. Bv als ik eraan kom en iemand schrikt, hijst zijn hond op en loopt zo ver mogelijk een oprit op, dan vat ik dat op als een reactieve hond. Dan ga ik er met een zo groot mogelijke bocht omheen. Op een trainingsveld is het makkelijker om afspraken te maken. Iedereen die daar komt (mag je aannemen) wil toch dat alle honden leren en met angst heb je meer afstand en geduld nodig.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3435657
Border Bandit schreef: Ik word daarnet aangeschreeuwd door een vrouw aan de overkant van de weg (ze moest over het geblaf van haar hond komen) met de vraag of ik niet meer langs hun huis wil komen. Haar hond wordt daar overstuur van.

Nou sta ik een beetje verstelt van zo'n vraag.
Bandit reageert niet op dat hondje (lees: daagt niet uit). Ze zou ook iets aan opvoeding kunnen doen of 's avonds de gordijnen dichtdoen zodat dat hondje mijn hond niet ziet.

Ik stelde voor dat ik haar wil helpen, of het niet beter is om samen te oefenen met een trainer erbij. Het hondje is nog jong, dat gedrag gaat alleen maar erger worden.
Daar wilde ze niks van horen. De oplossing van haar probleem ligt erin dat ik een andere route moet nemen.

Toen liep ze boos weg: 'nou, dan houdt het op'.

Nou voel ik me dus heel rot. Het is de openbare weg, het voelt heel vreemd dat iemand mij daar gaat 'verbieden'.
Aan de andere kant woon ik in een dorp, dus veel geroddel.
Maar ik heb toch voorgesteld dat ik wil helpen. Alleen verschillen we van mening wat de juiste oplossing is.
Je hebt mensen... en je hebt potloden.
Helaas wordt dit hondje de dupe van dit potlood. :-\
CindyMayella schreef:Pff… jongste dochter zou 1,5 jaar geleden met school naar Parijs (of Rome) gaan…Zat in 4vwo… Corona gooide roet in het eten…. Ging dus niet door…Nu 1,5 jaar later, licht aan het eind van de tunnel; ze zou naar Rome gaan… Alles al betaald….. krijgen we net mail dat, uit voorzorg, alles is geannuleerd :'( :-\ …..
Ik begrijp het wel, iedereen hier in huis ook… Maar dit is zo sneu :'(
Heel sneu, en zo naar ook.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3435659
Kaio schreef: do 02 dec 2021, 12:52 oo erg :-X
Maar toch dorp of geen dorp, denk niet dat het voor zo'n persoon veel uitmaakt, en als het dan toch een dorp is kent men haar ook wel ;D ;)

Omdat haar hond blaft mag niemand langs haar huis lopen? Bedoel nu is het iemand met een hond, straks de favoriete postbode, of een stel druk pratende kinderen. Gaat ze die ook wegsturen?
Jij bent gewoon aardig en meedenkend geweest , zij blijkbaar niet, nou ja meer kun je niet doen he. Dus alsjeblieft zelf niet rot voelen (ik ken dat doe ik ook vaak terwijl het niet aan jezelf ligt he!)

Woon hier ook in een dorp, en we hebben een grote kei in de voortuin, lag laatst gewoon hondenschijt boven op :-X En daarna ook in ons grind. Had al gedacht er feestvlaggetjes in te steken, ga ik denk ik de volgende keer ook echt doen. Dorp of geen dorp :-X :biggrin2:
OH, dank je wel voor je lieve berichtje! :-*
We zijn gewoon te lief he? Dat we ons dingen aantrekken die we eigenlijk niet verkeerd gedaan hebben.

Over die poep op de steen en het grind... Ongelofelijk dat mensen hun hond dat laten doen. :o :o Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
Hier loopt een berner sennenhond aan een lange katrol. Ik heb hem tegen een plant in mijn voortuin zien plassen. Echt in de tuin, niet aan het randje of zo. Hij komt ook zeker 10 meter de brandgang in en piest tegen de klimop van de buren. Ik verdenk hem ervan tegen mijn poort te plassen.
Ik begrijp dat je denkt aan het idee om er vlaggetjes in te steken. Dan valt het wel goed op voor alle hondenbezitters. Wie weet helpt het. (zegt ze tegen beter weten in...).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door