Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#340956
Naast alle teken worden we hier belaagd door agressieve horzels/dazen. Ik kan de bulten niet meer op 1 hand tellen >:(
Kent iemand een goedje dat die rotbeesten op afstand houdt? Ze zijn nog erger dan muggen!
Door Peet
#340971
Tea Tree spray?

Aloe Vera Gel?
(Vind ik zelf super werken tegen muggen, en ook tegen allerei bulten, jeuk en uitslag).

't zijn idd krengen..... >:(
Door Cathelijn
#340973
Peet schreef: Tea Tree spray?

Aloe Vera Gel?
(Vind ik zelf super werken tegen muggen, en ook tegen allerei bulten, jeuk en uitslag).

't zijn idd krengen..... >:(
oh ja die Aloe Vera Gel.. die ga ik eens zoeken!! Bedankt!
Door Elvira
#341867
Jaren geleden waren we op vakantie in Oostenrijk en de spaarzame dagen dat het goed weer was, werd je gek van de horzels. Mijn opa en oma waren ook mee op vakantie en van het lopen kreeg m'n opa last van z'n versleten knie. Daar smeerde hij kajeput-olie op. Hij had geen last meer van horzels (het stinkt ook enorm). Dus misschien een idee. ?
Door Cathelijn
#341884
bedankt voor de tip! Ik ga eerst maar even de Aloe vera gel proberen, volgens mij stinkt die niet zo ;D
Door "inge"
#341916
Ik heb vandaag met een doekje om mij heen lopen zwaaien. :-\ Ik liep wel straal voor gek en de honden vonden het machtig interresant,maar het helpt wel. Ben niet gestoken !! :D
Door Jinxy
#342401
Paardenwinkel..................

Daar hebben ze goede, natuurlijke, niet stinkende sprays...
Door tieneke
#343273
Tegen dazen doe je niet veel ;)zowel bij mens als paard.
De paardendrogisterijen worden rijk van al hun zogenaamde anti-dazen wondermiddeltjes....ik heb er ook zat geld aan uitgegeven....het hielp maar even....de paarden vlogen hierna weer ouderwets stuiterend door de wei,om hun kwelgeesten te ontlopen :-\
Door Cathelijn
#343275
tieneke schreef: Tegen dazen doe je niet veel ;)zowel bij mens als paard.
De paardendrogisterijen worden rijk van al hun zogenaamde anti-dazen wondermiddeltjes....ik heb er ook zat geld aan uitgegeven....het hielp maar even....de paarden vlogen hierna weer ouderwets stuiterend door de wei,om hun kwelgeesten te ontlopen :-\
daar zijn we lekker klaar mee, de mogelijke uitlaatroutes worden nu wel erg beperkt, of door teken of door dazen of door picknickende stelletjes :-\
Door tieneke
#343286
Meng anders zelf wat etherische olien,is in ieder geval goedkoper dan bij de paardendrogist ;)
Ga er in ieder geval van uit dat het niet echt 100% werkt
Door aht
#343585
ik gebruik tea tree oil om die vervelende beesten van rond mijn hond en kat te houden. Enkele druppeltjes in de nek en aan de staartbasis, wel om de 3-4 weken herhalen.
PS : heeft wel een heel sterke geur
Door Nelly
#343689
Het enige wat echt helpt tegen dazen (hier zitten ze ook ) is kapotslaan die krengen. >:(
Door Anneke V
#343691
Nelly schreef: Het enige wat echt helpt tegen dazen (hier zitten ze ook ) is kapotslaan die krengen. >:(
;D ;D ;D
Beste remdie ja
;D ;D ;D
Door Anneke V
#343692
aht schreef: ik gebruik tea tree oil om die vervelende beesten van rond mijn hond en kat te houden. Enkele druppeltjes in de nek en aan de staartbasis, wel om de 3-4 weken herhalen.
PS : heeft wel een heel sterke geur
Heb ik ergens op deze site niet gelezen dat Tea Tree Oil giftig was voor katten????
Door Breezer
#344043
Breezer is in Oostenrijk ook 3x gestoken door een beest wat giga bulten gaf. Hij had er 1 op z´n heup, 1 op z´n voorpoot en 1 op z´n wang. Ik heb er niks opgesmeerd en er ook niet aangezeten, en ze verdwenen na een week ook weer vanzelf.

Maar wat zijn dazen eigenlijk??
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door