Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3416916
viperenoscar schreef: do 31 dec 2020, 17:39 Toch vraag ik me af als er geen toename in de urine te vinden is dan blijft het toch Juist in het lichaam hangen?
Bij mensen met siliconen implantaten ontstaan klachten doordat ze te veel silicium hebben omdat het lichaam de siliconen af wil breken. Zo kunnen er ook auto immuunziekten ontwikkelen.
Of haal ik nu twee dingen door elkaar?
Voor lange periodes zou ik het zeker niet durven.
It may come as a surprise, but silicon and silicone are two very different things. In short, silicon is a naturally occurring chemical element, whereas silicone is a synthetic substance. ... You've likely seen silicon as silicon dioxide or silica, better known as quartz, which is the most common component of sand.

Misschien is deze site ook interessant: https://pediaa.com/difference-between-s ... nd-silica/
Door Nugget
#3427024
@Lizzy, ik las dat je Biscuit ivm poep eten dagelijks diatomeeënaarde (food grade) geeft.
Een vriendin van mij heeft een Beagle-teefje Eli, die dus dagelijks poep vreet en regelmatig giardia heeft.
Ze hebben het geprobeerd met een muilkorfje, maar als voormalig labaratorium-hondje is dat eigenlijk geen doen voor Eli, die verdraagt niet teveel beperkingen.
Ik heb via jouw linkje hier https://ietsgezond.nl/nl/supplementen/9 ... 03015.html hier het spul besteld.
Mijn idee was dus om Eli, net als jouw Biscuit dagelijks op de aarde te gaan zetten.
Maar hoeveel moet ze krijgen?
Over doseringen lees ik zoveel verschillende dingen. Variërend van 1 theelepel tot 2 eetlepels.
Eli weegt 11 kilo.
En moet ze het dan 365 dagen per jaar krijgen, of zijn er ook stopdagen?
Dank voor je advies alvast.
Door Lizzy
#3427043
Nugget schreef: ma 31 mei 2021, 08:49 @Lizzy, ik las dat je Biscuit ivm poep eten dagelijks diatomeeënaarde (food grade) geeft.
Een vriendin van mij heeft een Beagle-teefje Eli, die dus dagelijks poep vreet en regelmatig giardia heeft.
Ze hebben het geprobeerd met een muilkorfje, maar als voormalig labaratorium-hondje is dat eigenlijk geen doen voor Eli, die verdraagt niet teveel beperkingen.
Ik heb via jouw linkje hier https://ietsgezond.nl/nl/supplementen/9 ... 03015.html hier het spul besteld.
Mijn idee was dus om Eli, net als jouw Biscuit dagelijks op de aarde te gaan zetten.
Maar hoeveel moet ze krijgen?
Over doseringen lees ik zoveel verschillende dingen. Variërend van 1 theelepel tot 2 eetlepels.
Eli weegt 11 kilo.
En moet ze het dan 365 dagen per jaar krijgen, of zijn er ook stopdagen?
Dank voor je advies alvast.
Kittens - 1/2 to 1 teaspoon
Cats - 2 teaspoons twice/day
Puppies less than 10 lbs. - 1/2 to 1 teaspoon
Puppies 10 to 19 lbs. - 2 teaspoons
Dogs 20 to 50 lbs. - 1 to 1.5 tablespoons
Dogs 50 to 100 lbs. - 2 tablespoons
Dogs 100+ lbs. - 3 to 4 tablespoons
Cattle, Dairy Cows, & Hogs - 2% of dry feed ration & Free Choice
Chickens - 5% in feed & Free Choice
Goats & Sheep - 2-3 tbsps. per 100#'s of body weight & Free Choice
Horses - 1 to 2 cups in daily ration
*Humans - 2 to 3 heaping tablespoons daily (1 tbsp. AM, 1 tbsp. PM)

Ik gebruik deze tabel. En Evi valt dan hier onder: Dogs 20 to 50 lbs. - 1 to 1.5 tablespoons. En dat is dan 1 tot anderhalve eetlepel per dag. Als ze vaak giardia heeft zou ik 1,5 eetlepel geven. Maar toch ook het Darmprotocol van de Groene Os overwegen!
Gebruikersavatar
Door winni
#3427478
Ik heb die food grade aangeschaft van de website ietsgezond ( 1 van de linken van Lizzie) maar iemand wees mij op de website van Baroen waarop staat dat de food grade juist een insecticide en pesticide is :o :o :o .
Volgens hen moet je juist die feed grade hebben. Volgens mij klopt dat helemaal niet. Maar tja, begin wel wat nerveus te worden nu.
https://www.baroen.nl/ongediertebestrij ... mer-detail
Hebben zij het zo fout en heb ik voor niks hoofdpijn of zitten wij onze honden te vergiftigen?
Door src_esther
#3427480
Food grade is geschikt voor mensen.
Feed grade is niet zuiver genoeg - bijvoorbeeld teveel arsenicum - voor mensen maar men vindt dat voor dieren geen enkel probleem...
Door Siberienne
#3427481
viperenoscar schreef: do 31 dec 2020, 17:39 Toch vraag ik me af als er geen toename in de urine te vinden is dan blijft het toch Juist in het lichaam hangen?
Bij mensen met siliconen implantaten ontstaan klachten doordat ze te veel silicium hebben omdat het lichaam de siliconen af wil breken. Zo kunnen er ook auto immuunziekten ontwikkelen.
Of haal ik nu twee dingen door elkaar?
Voor lange periodes zou ik het zeker niet durven.
Wat het artikel bedoelt te zeggen; het niveau in de urine stijgt niet wat een reden is om aan te nemen dat het niet opgenomen wordt en het met de ontlasting weer verdwijnt.
Door Lizzy
#3427495
winni schreef: ma 07 jun 2021, 01:13 Ik heb die food grade aangeschaft van de website ietsgezond ( 1 van de linken van Lizzie) maar iemand wees mij op de website van Baroen waarop staat dat de food grade juist een insecticide en pesticide is :o :o :o .
Volgens hen moet je juist die feed grade hebben. Volgens mij klopt dat helemaal niet. Maar tja, begin wel wat nerveus te worden nu.
https://www.baroen.nl/ongediertebestrij ... mer-detail
Hebben zij het zo fout en heb ik voor niks hoofdpijn of zitten wij onze honden te vergiftigen?
Ik weet niet waarom Baroen schrijft wat ze schrijven. Je zou het ze moeten vragen. Mij lijkt het namelijk vrij logisch dat je food grade inwendig kunt gebruiken. Je hebt overigens nog 1 soort diatomeeënaarde en dat is pool filter grade. Dat is om water te filteren. Die is zelfs schadelijk.

Ik houd me een beetje vast aan wat Wolfcreekranch schrijft: http://www.wolfcreekranch.net/diatomaceous_earth.html

Ik koop in NL deze: https://www.perma-guard.com/fossil-shel ... -feed.html

En nou kan ik er naast zitten maar volgens mij is dat ook de diatomeeënaarde die ze bij Wolfcreekranch verkopen: http://www.wolfcreekranch.net/diatomace ... _lbs_.html
Gebruikersavatar
Door winni
#3431112
@ Lizzy;
Dank je. Ik heb dezelfde denk ik/hoop ik; perma guard fossil shell flour. Made in VS. Alhoewel er een grote sticker uit Polen op staat.
Er staat wel bij dat je het maar een half jaar mag gebruiken.
Door Lizzy
#3431117
winni schreef: za 14 aug 2021, 12:35 @ Lizzy;
Dank je. Ik heb dezelfde denk ik/hoop ik; perma guard fossil shell flour. Made in VS. Alhoewel er een grote sticker uit Polen op staat.
Er staat wel bij dat je het maar een half jaar mag gebruiken.
Ja, het is door een bedrijf in Polen geïmporteerd.

Staat dat op de verpakking? Ik ga ook ff kijken!
Door Lizzy
#3431118
Ja, staat er bij mij ook op. Ik kan er op internet echter niks over vinden, dat je het niet langer als 6 maanden mag nemen.

Op de website van Permaguard staat ook dit:

"The Department of Agriculture in Michigan said in a letter "Our animal pathologist has examined the vital organs and intestinal components submitted, both macroscopically and microscopically, and has found no visible evidence of organ abnormalities.

These components consisted of brain, thyroid, rib section, lung, heart, liver, true stomach, small intestine section, large intestine section, pancreas, kidney, bladder, and forestomach.

These organs were submitted under affidavit as being from a slaughtered dairy cow having FOSSIL SHELL FLOUR added to the feed for approximately five years."

University of Illinois, referring to tests run on dairy cattle fed 2% of FOSSIL SHELL FLOUR as an anti-caking agent in their rations, stated there was no apparent harmful effect and that there was no evidence of the Diatomaceous Earth in the milk.

The University of Arkansas did a study to determine whether the addition of Diatomaceous Earth was harmful to chickens. Their conclusion: "It posed no threat."

====

Tja, zeg het maar. Maar goed, misschien niet onverstandig om het voorzichtigheidshalve niet het hele jaar rond door te gebruiken?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door