Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3428438
Lizzy schreef: do 24 jun 2021, 17:51 Ja ja, het zijn maar heeeeel weinig mensen die last krijgen van zulke erge bijwerkingen (of dood gaan). Maar hee, je zult maar diegene wezen :-\ :-X
Inderdaad en zeker als er dan 2 andere veiligere vaccinaties zijn zou ik wel gek zijn omdat risico te lopen.
#3428442
Hylos schreef: do 24 jun 2021, 18:48 Nou, er is inmiddels ook een zeldzame bijwerking bijgekomen bij Pfizer en Moderna.
Ben er niet zo blij mee.. :-\


https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... elden.html
Wat Eelke zegt; dit komt ook bij de infectie zelf voor en bij heel veel andere virusinfecties ook. En soms ook zonder bekende oorzaak. En het gaat meestal ook nog eens vanzelf over.
#3428447
Een vaccin lijkt ook altijd wel een deel op het virus, anders zou de respons niet goed zijn en zou het niet goed beschermen.. Het is dus niet zo gek dat het soms ook gevolgen heeft die gelijkaardig (maar doorgaans milder) zijn als een infectie met het virus.
En dit is een heel eng virus, met soms erge gevolgen...
Martine M schreef: Inderdaad en zeker als er dan 2 andere veiligere vaccinaties zijn zou ik wel gek zijn omdat risico te lopen.
Ik ben blij voor je dat je nu de tijd en kennis hebt om te kunnen kiezen.
Toen ik moest kiezen was er nog geen enkele sprake van dat je ooit zelf je vaccin zou kunnen kiezen, leek die AZ crisis nog een storm in een glas water en leek het erop dat we tegen eind dit jaar nog niet allemaal ingeënt zouden zijn...
Dan was weigeren wel een enorm grote gok... Wat als je dan maanden later plots niets meer mocht... Er was zoveel onzekerheid..
Ik ben wel blij dat dat nu iets beter is. Dat mensen gewoon (iets meer) geïnformeerd kunnen kiezen. Al vergt het nog altijd wel erg veel moed om de sociale druk te weerstaan.
#3428449
pearlsofpassion schreef: do 24 jun 2021, 21:08 Een vaccin lijkt ook altijd wel een deel op het virus, anders zou de respons niet goed zijn en zou het niet goed beschermen.. Het is dus niet zo gek dat het soms ook gevolgen heeft die gelijkaardig (maar doorgaans milder) zijn als een infectie met het virus.
En dit is een heel eng virus, met soms erge gevolgen...



Ik ben blij voor je dat je nu de tijd en kennis hebt om te kunnen kiezen.
Toen ik moest kiezen was er nog geen enkele sprake van dat je ooit zelf je vaccin zou kunnen kiezen, leek die AZ crisis nog een storm in een glas water en leek het erop dat we tegen eind dit jaar nog niet allemaal ingeënt zouden zijn...
Dan was weigeren wel een enorm grote gok... Wat als je dan maanden later plots niets meer mocht... Er was zoveel onzekerheid..
Ik ben wel blij dat dat nu iets beter is. Dat mensen gewoon (iets meer) geïnformeerd kunnen kiezen. Al vergt het nog altijd wel erg veel moed om de sociale druk te weerstaan.
Ik kan helaas niet kiezen maar heb gelukkig heel veel anti stoffen en dat geeft me tijd om nog af te wachten in de hoop een ander vaccin te kunnen krijgen en anders hoop ik er op om na de vaccinatie campagne te kunnen kiezen, dan zal het wel betalend zijn vrees ik.
#3428454
Je kan kiezen om 'nee' te zeggen.. Omdat je weet dat er een grote kans is dat er een moment komt dat je wel kan kiezen.. Dat er veel Pfizer is..
Dat kon je in maart niet.... Toen was Pfizer zeldzaam en was het allemaal AZ en aan het tempo dat het toen ging was je 2 jaar verder voor je weer de kans kreeg. Bovendien moest ik gaan binnen de 24u nadat er een eerste bericht kwam over de tromboses. We wisten nog helemaal niets. Iedereen deed het nog af als 2x niets.

Dus blij voor jou dat je nu meer weet en de situatie een stuk gunstiger is om AZ te vermijden. ;)
#3428455
pearlsofpassion schreef: vr 25 jun 2021, 07:40 Je kan kiezen om 'nee' te zeggen.. Omdat je weet dat er een grote kans is dat er een moment komt dat je wel kan kiezen.. Dat er veel Pfizer is..
Dat kon je in maart niet.... Toen was Pfizer zeldzaam en was het allemaal AZ en aan het tempo dat het toen ging was je 2 jaar verder voor je weer de kans kreeg. Bovendien moest ik gaan binnen de 24u nadat er een eerste bericht kwam over de tromboses. We wisten nog helemaal niets. Iedereen deed het nog af als 2x niets.

Dus blij voor jou dat je nu meer weet en de situatie een stuk gunstiger is om AZ te vermijden. ;)
oh ja op die manier en inderdaad ben blij dat ik nee kam zeggen.
#3428596
Cindy de Wolf schreef: do 24 jun 2021, 13:56 En zo ziet het eruit als je behoort tot het hele kleine % ernstige bijwerkingen van az. En je weet nooit van tevoren hoe je lichaam reageert.
Wat mij opvalt als ik naar mezelf kijk wordt ook in deze video besproken; de maatschappelijke druk. Als je zegt dat je je niet laat vaccineren of zoals ik niet gaat voor de 2e moet je heel goed in je schoenen staan want ook ik heb een bak maatschappelijke druk over me heen gehad. Zo erg dat ik in general mijn mond maar houdt; dat is makkelijker. Dit is niet bedoelt om iemand wel/niet over te halen tot vaccinatie, maar gewoon als informatie, een ieder moet voor zichzelf beslissen wel/niet vaccineren.

Ik vind het ook moeilijk. Ik wil me niet laten vaccineren, maar ben soms bijna in staat om me aan te melden omdat het maatschappelijk gewenst is. En dat vind ik een verkeerde motivatie.

Als het bewezen effectief zou zijn, liet ik me vaccineren. Maar ik geloof gewoon niet dat vaccinaties werken. De resultaten van het onderzoek naar de effectiviteit zouden in februari 2023 verwacht moeten worden, ware het niet dat het onderzoek is afgebroken omdat het niet ethisch zou zijn....

Op dit moment geloof ik nog steeds niet dat de vaccinaties ons gaan 'redden'. Dit is in het begin geroepen, en dat is ook het enige waar Big-farma zich op richt.. Terwijl ze ook naar medicijnen kunnen kijken, maar het is natuurlijk lucratiever elk jaar iedereen op de wereld een injectie toe te dienen dan alleen de mensen genezen die ziek zijn.
#3428601
Fenixjuh schreef: zo 27 jun 2021, 20:06 Ik vind het ook moeilijk. Ik wil me niet laten vaccineren, maar ben soms bijna in staat om me aan te melden omdat het maatschappelijk gewenst is. En dat vind ik een verkeerde motivatie.

Als het bewezen effectief zou zijn, liet ik me vaccineren. Maar ik geloof gewoon niet dat vaccinaties werken. De resultaten van het onderzoek naar de effectiviteit zouden in februari 2023 verwacht moeten worden, ware het niet dat het onderzoek is afgebroken omdat het niet ethisch zou zijn....

Op dit moment geloof ik nog steeds niet dat de vaccinaties ons gaan 'redden'. Dit is in het begin geroepen, en dat is ook het enige waar Big-farma zich op richt.. Terwijl ze ook naar medicijnen kunnen kijken, maar het is natuurlijk lucratiever elk jaar iedereen op de wereld een injectie toe te dienen dan alleen de mensen genezen die ziek zijn.
Wat bedoel je met bewezen effectief? En waarom is maatschappelijk dienstbaar zijn een verkeerde motivatie?
#3428603
Niet maatschappelijk dienstbaar, maar maatschappelijk onder druk gezet...
En ik ken nog steeds geen officiële studies naar de bewezen effectiviteit, die zouden in 2023 afgerond worden...
Dus voor mij blijft het nu een 'nee', misschien dat ik er in het najaar op terugkom als de 4e golf uitblijft, maar nu nog even niet...

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

#3428604
Soms wordt het vervelend dat je steeds moet uitleggen waarom je je niet laat vaccineren.
Maar ieder zijn keus, mijn ega is gevaccineerd puur voor het gemak om maar van het gezeur af te zijn.
Om die reden zal ik mij nooit laten vaccineren.
Ik zie het nog steeds als 1 groot medisch experiment.
Ben benieuwd welke gezondheidsproblemen we komende jaren véél meer gaan zien, al kunnen die natuurlijk nooit van het vaccin komen.
Vorig jaar om deze tijd daalden de cijfers ook, griep hebben we in de zomermaanden ook niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door