Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#3428188
Kim_S schreef: vr 18 jun 2021, 19:03 Of je gaat gewoon 1x per jaar een paar weken weg en je laat dan andere mensen op je huis passen ::) :biggrin2:

Die stoomreiniger lijkt mij eigenlijk ook wel wat voor hier :)

Fijn dat het (voorzichtig) de goede kant op lijkt te gaan met Sjoerd!!
Kom maar oefenen! Ik ga wel een dagje weg en dan hoor ik achteraf wel of de schoonmaak er makkelijker door werd. :biggrin2:
Door Lizzy
#3428195
src_esther schreef: vr 18 jun 2021, 21:27 Ik heb altijd veel moeite met Chinese kruiden want die "wijsheden" komt van lui die ook denken dat botten en penis van de tijger, hoorn van de neushoorn, schubben van het schubdier en dergelijk goed is voor vanalles. :-\
Nou........ Ik kan me je punt wel voorstellen. Maar dit soort ingrediënten gebruikt de huisdierendokter gelukkig niet. En normaal zoek ik de kruiden/planten op en denk ik toch wel "hee, grappig, past goed bij deze klacht". Maar bij dit middel tegen giardia heb ik dat dus niet.... Ik heb het daarom in eerste instantie ook niet gekocht.
Door Eef+Stippels
#3428212
Fijn dat het de goede kant op gaat :)
Lizzy schreef: vr 18 jun 2021, 16:24 Hier schuilt 'm gelijk de truc ;D . Wij hebben een best wel heul dure PVC vloer genomen waar wij eigenlijk de rest van ons leven mee willen doen. En de fabrikant zegt dat het een no no is dus ik durf het eigenlijk niet aan. Ben zo bang dat er iets mis gaat. Garantie ook gelijk pleite, denk ik. Wel jammer hoor, want nu dweil ik de vloer iedere dag (op de knietjes want dat gaat toch beter dan welke mop dan ook) maar ik weet gewoon dat het eigenlijk zonde is van m'n werk. Giardia cysten gaan daar niet van dood :-\
De cysten gaan er niet van dood, maar als je op je knietjes dweilt dan dweil je ze wel gedeeltelijk op, neem ik aan? Dus dan worden het er minder en is het niet voor niets.

Maar jammer dat je pvc niet mag stomen... Wel goed om te weten want het lijkt zo ideaal.. Als wij zover zijn dan ga ik dus toch maar gewoon voor tegels.
Zou UV licht het pvc ook niet afbreken?

Ik heb ook naar die toe grips gekeken voor Xindy, maar ik denk niet dat ze er veel aan hebben.. Ik denk dat de zijkant van de nagels niet veel grip geven?
Nou ja, hier liggen dus ook kleden tegen het uitglijden. Niet ideaal qua schoonmaken of bijzonder mooi, maar het werkt.

Als je de toe grips gaat proberen ben ik wel benieuwd naar de ervaring :)

Wat balen dat Fritzi toch een schoentje nodig heeft voor haar teen..
Maar hopelijk gaat dat haar ontzettend helpen :-*
Door Lizzy
#3428234
Eef+Stippels schreef: za 19 jun 2021, 11:48 Fijn dat het de goede kant op gaat :)


De cysten gaan er niet van dood, maar als je op je knietjes dweilt dan dweil je ze wel gedeeltelijk op, neem ik aan? Dus dan worden het er minder en is het niet voor niets.
Ik weet het niet.... Ik weet wel dat honden maar heel weinig cysten binnen hoeven te krijgen om besmet te raken. Stuk of 10 is al genoeg.
Maar jammer dat je pvc niet mag stomen... Wel goed om te weten want het lijkt zo ideaal.. Als wij zover zijn dan ga ik dus toch maar gewoon voor tegels.
Zou UV licht het pvc ook niet afbreken?
Verder is het ook ideaal! Maar tegels zijn het fijnst. Maar ja, dat ging hier niet (houten vloer).

Ik weet niet of UV-C het PVC beschadigt. Ik kan er niet echt iets over vinden. Staat ook niks in de gebruiksaanwijzing. In 1 document op internet staat (over de voordelen van desinfecteren met UV-C):

"UVC werkt ook tegen virussen en heeft geen resistentie tot gevolg. Het werkt ook niet met chemie, vloeistoffen of stoom, laat dus geen residu achter en is veilig voor oppervlakken en is een gevalideerd proces, dus medewerker onafhankelijk".
Ik heb ook naar die toe grips gekeken voor Xindy, maar ik denk niet dat ze er veel aan hebben.. Ik denk dat de zijkant van de nagels niet veel grip geven?
Nou ja, hier liggen dus ook kleden tegen het uitglijden. Niet ideaal qua schoonmaken of bijzonder mooi, maar het werkt.
Wij hebben er samen naar zitten kijken, Leo en ik, en wij denken dat het hier misschien niet werkt. Ik houd de nagels natuurlijk standaard zo kort mogelijk....
Als je de toe grips gaat proberen ben ik wel benieuwd naar de ervaring :)

Wat balen dat Fritzi toch een schoentje nodig heeft voor haar teen..
Maar hopelijk gaat dat haar ontzettend helpen :-*
Als we ze gaan proberen laat ik het zeker weten!

Ja, ik hoop ook dat het Fritzi gaat helpen :-*
Door src_esther
#3428282
Lizzy schreef: za 19 jun 2021, 08:01 Nou........ Ik kan me je punt wel voorstellen. Maar dit soort ingrediënten gebruikt de huisdierendokter gelukkig niet. En normaal zoek ik de kruiden/planten op en denk ik toch wel "hee, grappig, past goed bij deze klacht". Maar bij dit middel tegen giardia heb ik dat dus niet.... Ik heb het daarom in eerste instantie ook niet gekocht.
Euh, ja, maar door hun "goed bij deze klacht" over allerlei vermalen dieronderdelen, kan ik de kruiden "goed voor deze klacht" eigenlijk moeilijk serieus nemen... Het gaat mij dus om de bewering naast het gebruik van onderdelen van zeldzame diersoorten.
Door Anne in Zweden
#3428297
src_esther schreef: zo 20 jun 2021, 23:14 Euh, ja, maar door hun "goed bij deze klacht" over allerlei vermalen dieronderdelen, kan ik de kruiden "goed voor deze klacht" eigenlijk moeilijk serieus nemen... Het gaat mij dus om de bewering naast het gebruik van onderdelen van zeldzame diersoorten.
Ik snap je redenatie hoor, maar bij sommige (niet alle) Chinese kruiden kan ik het resultaat met eigen ogen zien, en dat is voor mij eigenlijk het enige criterium.
Door Lizzy
#3428386
pearlsofpassion schreef: wo 23 jun 2021, 18:05 Maar heeft hij nog klachten?
Hij is voor 90% in orde. Zijn ontlasting kan beter. Maar hij heeft geen diarree. Hij heeft af en toe iets slappe ontlasting in die zin: wel goed gevormd en je kan het ook oppakken maar het is.... Luchtig. Fluffy. En dat kan ook door de Psyllium Husk komen heb ik recent geleerd. Verder is hij druk en springerig. En dat relateren we ook aan de giardia want als hij geen last heeft: is het net een engeltje. Maar ik hoor net van mijn vriendin dat dit ook van het wisselen kan komen :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door