Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#338971
Breezer begint morgen aan z´n eleminatie dieet van Carnibest. Nou heb ik net bij de Makro een hele eend gekocht. De bedoeling is dat ik het vlees er allemaal af snij. En dat dus ga drogen in de oven. De botten die ik over hou wil ik in de vriezer doen, zodat hij zo af en toe ook nog wat te knagen heeft. Want het is een echte kluiver.

Maar nou komt het probleem, ik weet dus niet hoe ik die stukjes vlees het beste kan drogen. Tips???

Ik heb een hete lucht oven en een magnetron.
Door Lizzy
#338972
Ik zou de eend in stukjes van ongeveer 1 cm snijden en dit uuuuuuuurrrrennnnnn laten drogen op een graad of 80 (oven dus). Zodra het door en door droog is kun je het af laten koelen en in porties invriezen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#338997
Ik heb toevallig vandaag blokjes kipfilet, kippelever zalmfilet gedroogd. Ik heb een bord lichtjes ingewreven met olie, de rauwe stukje uitgespeid erop gelegd.
Vervolgens op een lage magnetronstand steeds een paar minuten, tussentijds een keertje omkeren.( Als je het op hoog vermogen doet gaan ze exploderen.) En dat een aantal keer herhaald tot ze hard waren.
Ruikt behoorlijk, maar her resultaat is prima en.....errrug lekker!
Door Breezer
#339852
De blokjes eend liggen nu al 3,5 uur in de oven op 50 graden ( het was of 50 of 100 ) .
Alleen drijft er nu een laag vet op de bakplaat.
Ik heb het net even afgegoten, maar denk dat ze zo op deze manier niet echt droog worden.
Door Lizzy
#339857
Breezer schreef: De blokjes eend liggen nu al 3,5 uur in de oven op 50 graden ( het was of 50 of 100 ) .
Alleen drijft er nu een laag vet op de bakplaat.
Ik heb het net even afgegoten, maar denk dat ze zo op deze manier niet echt droog worden.
Zet de oven anders even naar 80 graden. En ja, het gaat een tijd duren!
Door Breezer
#339879
Lizzy schreef: Zet de oven anders even naar 80 graden. En ja, het gaat een tijd duren!
100graden zal het dan worden. Heb geen tussenstand.
Door Lizzy
#339882
Breezer schreef: 100graden zal het dan worden. Heb geen tussenstand.
OK, 100 dan ;D!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#339921
Ik denk als ik een eend zou willen drogen dat ik em aan Lizzy zou geven en haar heel lief aankeek ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#339922
sylvia schreef: Ik denk als ik een eend zou willen drogen dat ik em aan Lizzy zou geven en haar heel lief aankeek ;D ;D ;D
En 'm dan door haar op laten sturen met de post ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#339930
Rovanna schreef: En 'm dan door haar op laten sturen met de post ::)
ja zoiets ;D ;D ;D ;D ;D
Door Breezer
#342588
Vandaag de 2e lading eend gedroogd. En deze is beter gelukt dan de vorige.

Ik heb nu het rooster bekleed met aluminiumfolie, daar weer een heleboel gaatjes ingeprikt. De stukjes een er op gelegd en toen ongeveer 6 uurtjes in de oven op 100 graden.

Het vet liep keurig door de gaatjes naar beneden op de bakplaat die eronder zat, en de stukjes eend zijn bijna allemaal droog en hard geworden.

Het vet wat eruit kwam heb ik in een bakje gedaan. Kan ik hier nog iets mee?? Heeft het misschien enige toegevoegde waarde als ik het door z´n voeding doe??
Door Doedels
#342693
Breezer schreef: Vandaag de 2e lading eend gedroogd. En deze is beter gelukt dan de vorige.

Ik heb nu het rooster bekleed met aluminiumfolie, daar weer een heleboel gaatjes ingeprikt. De stukjes een er op gelegd en toen ongeveer 6 uurtjes in de oven op 100 graden.

Het vet liep keurig door de gaatjes naar beneden op de bakplaat die eronder zat, en de stukjes eend zijn bijna allemaal droog en hard geworden.

Het vet wat eruit kwam heb ik in een bakje gedaan. Kan ik hier nog iets mee?? Heeft het misschien enige toegevoegde waarde als ik het door z´n voeding doe??
Vet dat verhit wordt, loopt vrij snel achteruit in kwaliteit. Ik zou het niet meer gebruiken.
Door Lizzy
#342763
Ik ben het eens met Doedels: verhit vet heeft geen waarde. Ik zou het ook weggooien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door