Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door toscak
#3427888
Lizzy schreef: za 12 jun 2021, 15:37 Maar Maltose en Maiszetmeel zijn toch ook koolhydraten? Misschien te weinig om uit te maken hoor, ik weet het ook niet.... Ziet er wel goed uit! Kun je wat meer vertellen over dat je het super goed vindt werken?
Ik heb deze op advies/aanraden van de internist omdat dit de enige wetenschappelijk onderbouwde probiotica voor honden is? Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik dit niet zelf heb geverifieerd, maar ik merk dat het werkt voor Mack omdat hij eindelijk weer eens geen diarree heeft. Wat ik met andere probiotica's nog niet heb kunnen bewerkstellen. Overigens is het probleem bij Mack wel zo complex dat ik probeer er niet al teveel waarde aan te hechten omdat het zo maar kan zijn dat hij op dat moment toevallig ergens anders goed op reageert.
Lizzy schreef: za 12 jun 2021, 15:37 Het kan een oplossing zijn hoor, op straat gaan lopen. Maar ik ga dat met Sjoerd echt niet doen. Dalmatische Honden worden compleet gefrustreerd als ze hun energie niet kwijt kunnen (en dat lijkt mij echt niet gezond voor hem) en die raken ze echt alleen kwijt met los rennen. Ik weet dat ik daarmee een risico neem (nu niet meer met modder en sloten maar met paardenpoep) maar vandaag las ik een reactie van een dierenarts op een Amerikaanse site en die schreef "je kunt modder en sloten en hondenuitlaatplaatsen proberen te vermijden en gut, misschien helpt het wel maar met dat je je hond mee naar buiten laat stel je hem bloot aan het risico op giardia". En ik denk eigenlijk dat daar wel wat in zit. Hier langs de straat lopen: de graskanten worden niet meer gemaaid dus schijt heel Zoetermeer op de stoep :-\
Lijkt mij ook hoor, in principe is het onmogelijk om giardia te ontwijken lijkt mij? Zelfs als je in the middle of nowhere gaat wonen, want hoe ga je alle diarreeplekken van je hond ontsmetten.
Lizzy schreef: za 12 jun 2021, 15:37 Dettol doodt volgens mij geen giardia? Dus ik weet niet in hoeverre het zinvol is om je schoenen daarmee schoon te maken?

Na elke wandeling zijn pootjes wassen kan ik ook nog wel gaan doen! Waar doe jij dat mee? Ik maak nu wel zijn poepert schoon na het poepen en om de dag was ik zijn achterkantje.
Of het zinvol is weet ik niet, ik heb gewoon echt ALLES aangegrepen om te voorkomen dat het het huis in komt. Misschien was ik er ook vanaf gekomen zonder alle maatregelen, dus schoenen wassen en spuiten met dettol was mijn dagelijkse bezigheid :D . Ik gebruik hondenshampoo op basis van kruiden (van dit forum gevonden)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3427918
poeh wat een ellende. Moet zeggen dat ik ergens blij ben geen advies te kunnen geven omdat ik geen enkele ervaring hiermee heb (waar ik dus heel blij om mag zijn geloof ik)
Stekte met de situatie en hopelijk vind je snel wat wat zijn weerstand verhoogd tegen deze vervelende parasieten. Veel beterschap voor Sjoerd!
Door Lizzy
#3428088
robbiekomvoor schreef: za 12 jun 2021, 12:00 Ik lees veel positiefs over Giardex ,geen idee verder,goddank heb ik er nooit mee te maken gehad maar misschien is het iets...
sterkte!
Bedankt voor deze tip. Ondertussen ook aardig wat over gelezen en het klinkt wel goed. Ik heb de ingrediënten stuk voor stuk opgezocht en moet zeggen dat ik niet direct een goede link kan leggen met de ingrediënten en giardia, maar ik weet ook weinig over Chinese kruiden dus dat zegt op zich niet veel. Ik houd 'm in gedachten en sluit niet uit dat ik deze ga proberen.
Door Lizzy
#3428095
toscak schreef: ma 14 jun 2021, 12:18 Ik heb deze op advies/aanraden van de internist omdat dit de enige wetenschappelijk onderbouwde probiotica voor honden is? Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik dit niet zelf heb geverifieerd, maar ik merk dat het werkt voor Mack omdat hij eindelijk weer eens geen diarree heeft. Wat ik met andere probiotica's nog niet heb kunnen bewerkstellen. Overigens is het probleem bij Mack wel zo complex dat ik probeer er niet al teveel waarde aan te hechten omdat het zo maar kan zijn dat hij op dat moment toevallig ergens anders goed op reageert.
OK duidelijk! Dat is wel een goede aanwijzing, dat het geadviseerd wordt!
Lijkt mij ook hoor, in principe is het onmogelijk om giardia te ontwijken lijkt mij? Zelfs als je in the middle of nowhere gaat wonen, want hoe ga je alle diarreeplekken van je hond ontsmetten.
Ja, dat is dus lastig. Is dat op eigen terrein, dan kun je er nog met een stoomreiniger of verfbrander overheen zoals wij nu in de tuin doen. Je kunt dat niet in the middle of nowhere doen. Ik denk wel dat de infectiedruk toeneemt naarmate er ergens meer honden wonen. En hier in Z'meer is het gewoon echt slecht gesteld met de hoeveelheid honden, te meer daar er zoveel mensen van elders bij ons komen wandelen. Het is echt gekkenhuis. Vroegah kwam ik nog wel eens in het bos aanrijden en dan stond daar niemand geparkeerd. Nu moet ik soms naar een parkeerplaats zoeken :-\
Of het zinvol is weet ik niet, ik heb gewoon echt ALLES aangegrepen om te voorkomen dat het het huis in komt. Misschien was ik er ook vanaf gekomen zonder alle maatregelen, dus schoenen wassen en spuiten met dettol was mijn dagelijkse bezigheid :D . Ik gebruik hondenshampoo op basis van kruiden (van dit forum gevonden)
Ja, ik snap dat heel goed... Ik heb om dezelfde reden Sjoerd al vier keer zijn achterhand gewassen (so unlike me - dat is meer als dat ik uberhaupt honden gewassen heb ik mijn leven :biggrin2: ). Misschien hebben we wel dezelfde shampoo. Animal Nature heb ik.

Ik las trouwens dat dit middel Halapur Vloeibaar (met als werkzame stof quaternaire ammoniumverbinding) wel giardia doodt. Ik durf mijn vloer er niet mee te doen maar zit wel te denken om het voor andere dingen te kopen.
Door Lizzy
#3428096
Kaio schreef: di 15 jun 2021, 09:38 poeh wat een ellende. Moet zeggen dat ik ergens blij ben geen advies te kunnen geven omdat ik geen enkele ervaring hiermee heb (waar ik dus heel blij om mag zijn geloof ik)
Stekte met de situatie en hopelijk vind je snel wat wat zijn weerstand verhoogd tegen deze vervelende parasieten. Veel beterschap voor Sjoerd!
Ja, weet inderdaad maar blij! Ik was tot voor Sjoerd ook altijd zo gelukkig dat ik geen ervaring had.

Dank je :-*
Door Lizzy
#3428100
CallistaBea schreef: vr 18 jun 2021, 08:54 Hoe gaat het nu?
Lief dat je het vraagt. Hij heeft sinds 6 dagen goede ontlasting. Maar ik durf dat niet eens hardop te zeggen en klop het ook direct af op ongelakt hout (nu ook weer). Ik sta bij iedere drol die ie draait met angst en beven toe te kijken. Maandag ga ik opnieuw ontlasting opsturen. Ik heb dan dinsdag de uitslag (als het goed is).

Ondertussen malen we zijn eten. En hebben we er 1 kleed uitgewerkt. Op zich (dat moet ik toch even rechtzetten) is de vloer niet zo glad. Maar als hier de bel gaat, dan schiet Biscuit als een raket op en rent naar de achterdeur (we gebruiken de voordeur niet hier). En dat gaat met zo'n vreselijke snelheid, dat ze zich daarbij al een paar keer de barsten is gegleden. Zou ze gewoon normaal rennen: was er niks aan de hand. Voor mijn pups leg ik altijd kleden neer. Gewoon voor de extra grip op de vloer. Eén kleed is dus verwijderd, die andere : daar zet ik iedere dag een UV-C kamp op en om de paar dagen gaat ie naar buiten om te stoomreinigen. Helaas kan de PVC vloer niet tegen stoom en ook niet tegen chloor dus die reinig ik met PVC reiniger. En verder zet ik daar ook één keer per dag de UV-C lamp op.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3428110
Toch een voorzichtige O0

Duimen voor een goede uitslag.

Wij hebben parket, ook niet 100% ideaal met een hond, als Siebie uitglijdt weet ik dat de voetjes weer eens bijgeknipt moeten worden ;)
Door Anne in Zweden
#3428150
Lizzy schreef: vr 18 jun 2021, 09:26 Lief dat je het vraagt. Hij heeft sinds 6 dagen goede ontlasting. Maar ik durf dat niet eens hardop te zeggen en klop het ook direct af op ongelakt hout (nu ook weer). Ik sta bij iedere drol die ie draait met angst en beven toe te kijken. Maandag ga ik opnieuw ontlasting opsturen. Ik heb dan dinsdag de uitslag (als het goed is).

Ondertussen malen we zijn eten. En hebben we er 1 kleed uitgewerkt. Op zich (dat moet ik toch even rechtzetten) is de vloer niet zo glad. Maar als hier de bel gaat, dan schiet Biscuit als een raket op en rent naar de achterdeur (we gebruiken de voordeur niet hier). En dat gaat met zo'n vreselijke snelheid, dat ze zich daarbij al een paar keer de barsten is gegleden. Zou ze gewoon normaal rennen: was er niks aan de hand. Voor mijn pups leg ik altijd kleden neer. Gewoon voor de extra grip op de vloer. Eén kleed is dus verwijderd, die andere : daar zet ik iedere dag een UV-C kamp op en om de paar dagen gaat ie naar buiten om te stoomreinigen. Helaas kan de PVC vloer niet tegen stoom en ook niet tegen chloor dus die reinig ik met PVC reiniger. En verder zet ik daar ook één keer per dag de UV-C lamp op.
Ik weet niet of pvc en vinyl hetzelfde is, en ik weet zelfs niet welke van de twee wij hebben (pvc of vinyl, maar iets in die geest dus, en dan zo goedkoop mogelijk), maar wij gebruiken de stoomreiniger van Vileda en dat is geen enkel probleem voor de vloer.

Afbeelding
Door Lizzy
#3428156
Anne in Zweden schreef: vr 18 jun 2021, 15:12 Ik weet niet of pvc en vinyl hetzelfde is, en ik weet zelfs niet welke van de twee wij hebben (pvc of vinyl, maar iets in die geest dus, en dan zo goedkoop mogelijk), maar wij gebruiken de stoomreiniger van Vileda en dat is geen enkel probleem voor de vloer.

Afbeelding
Hier schuilt 'm gelijk de truc ;D . Wij hebben een best wel heul dure PVC vloer genomen waar wij eigenlijk de rest van ons leven mee willen doen. En de fabrikant zegt dat het een no no is dus ik durf het eigenlijk niet aan. Ben zo bang dat er iets mis gaat. Garantie ook gelijk pleite, denk ik. Wel jammer hoor, want nu dweil ik de vloer iedere dag (op de knietjes want dat gaat toch beter dan welke mop dan ook) maar ik weet gewoon dat het eigenlijk zonde is van m'n werk. Giardia cysten gaan daar niet van dood :-\
Door Anne in Zweden
#3428160
Lizzy schreef: vr 18 jun 2021, 16:24 Hier schuilt 'm gelijk de truc ;D . Wij hebben een best wel heul dure PVC vloer genomen waar wij eigenlijk de rest van ons leven mee willen doen. En de fabrikant zegt dat het een no no is dus ik durf het eigenlijk niet aan. Ben zo bang dat er iets mis gaat. Garantie ook gelijk pleite, denk ik. Wel jammer hoor, want nu dweil ik de vloer iedere dag (op de knietjes want dat gaat toch beter dan welke mop dan ook) maar ik weet gewoon dat het eigenlijk zonde is van m'n werk. Giardia cystes gaan daar niet van dood :-\
Ach so. Da's wel jammer, want die Vileda is echt makkelijk in het gebruik, heeft maar een seconde of tien nodig om het water op te warmen, dus die was ideaal geweest anders.

Wel lastig dat je je vloer niet giardiadodend kunt schoonmaken. :-\
Door Lizzy
#3428161
Anne in Zweden schreef: vr 18 jun 2021, 16:42 Ach so. Da's wel jammer, want die Vileda is echt makkelijk in het gebruik, heeft maar een seconde of tien nodig om het water op te warmen, dus die was ideaal geweest anders.

Wel lastig dat je je vloer niet giardiadodend kunt schoonmaken. :-\
Klinkt goed. En maakt ie dan ook goed schoon? Ook kleden?

Ja, echt super lastig.... Had ik dat van te voren geweten..... Maar ja, nooit bij stil gestaan!

Ik zet dus wel 2 keer per dag de UV-C lamp erop. Dat zou ook giardia cysten doden, UV-C. Ik dacht "beter iets als niets" :-\
Door Anne in Zweden
#3428172
Lizzy schreef: vr 18 jun 2021, 16:44 Klinkt goed. En maakt ie dan ook goed schoon? Ook kleden?

Ja, echt super lastig.... Had ik dat van te voren geweten..... Maar ja, nooit bij stil gestaan!

Ik zet dus wel 2 keer per dag de UV-C lamp erop. Dat zou ook giardia cysten doden, UV-C. Ik dacht "beter iets als niets" :-\
Voor zover ik kan beoordelen wel. Vlekken verdwijnen er in ieder geval goed mee, maar of ook echt 99,9% van de bacteriën verdwenen is, kan ik natuurlijk niet controleren. :biggrin2: Vloerkleden hebben we niet, alleen twee koeienvellen van Ikea, en die doe ik nooit met de stoomreiniger. Maar er zit wel een dingsboems bij dat het mogelijk maakt vloerkleden te stomen, dus blijkbaar is het wel de bedoeling dat hij dat kan.

Voor het overige hanteer ik het motto: 'Is goed voor het immuunsysteem' bij het (niet-al-te) schoonhouden van het huis. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3428173
Anne in Zweden schreef: vr 18 jun 2021, 18:48 Voor het overige hanteer ik het motto: 'Is goed voor het immuunsysteem' bij het (niet-al-te) schoonhouden van het huis. :biggrin2:
Of je gaat gewoon 1x per jaar een paar weken weg en je laat dan andere mensen op je huis passen ::) :biggrin2:

Die stoomreiniger lijkt mij eigenlijk ook wel wat voor hier :)

Fijn dat het (voorzichtig) de goede kant op lijkt te gaan met Sjoerd!!
Door src_esther
#3428186
Lizzy schreef: vr 18 jun 2021, 08:51 Bedankt voor deze tip. Ondertussen ook aardig wat over gelezen en het klinkt wel goed. Ik heb de ingrediënten stuk voor stuk opgezocht en moet zeggen dat ik niet direct een goede link kan leggen met de ingrediënten en giardia, maar ik weet ook weinig over Chinese kruiden dus dat zegt op zich niet veel. Ik houd 'm in gedachten en sluit niet uit dat ik deze ga proberen.
Ik heb altijd veel moeite met Chinese kruiden want die "wijsheden" komt van lui die ook denken dat botten en penis van de tijger, hoorn van de neushoorn, schubben van het schubdier en dergelijk goed is voor vanalles. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door