Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3418295
Het is maar normaal dat mensen verschillend rouwen, dat doen dieren ook.
Ik merk het nu bij mijn konijnen. Ward is duidelijk in de rouw om Freya. Nochtans is dit het 7e konijntje waar hij afscheid van neemt en is hij niet alleen. Maar met Freya had hij duidelijk de sterkste band, langste samengeleefd en het meeste mee gedeeld...

Ik heb ooit een konijn gehad die als enige overbleef en binnen de 14 dagen ook plots dood lag van pure eenzaamheid..
Terwijl Benjamin deze zomer na een maand duidelijk nog niet klaar was voor een nieuwe partner. Hij had wel net de liefde van z'n leven verloren ( nog nooit zo'n 2 verliefde konijnen gezien als die), en hij leek niet overdreven te rouwen, maar wilde van de andere meisjes niets weten. Misschien besefte hij pas echt dat ze niet meer terug kwam toen er een nieuw meisje kwam. Want daarna is hij wel een tijdje verdrietig geweest.

Bijzonder toch, dat je het aan zo'n dier ook zo kan zien.
En ze reageren dus ook allemaal verschillend.

Ik denk dat iedereen naar z'n eigen hart moet luisteren. En niet te veel nadenken over het rouwen. Het komt zoals het komt. En op een keer is er weer plaats voor iets nieuws.
#3418296
Sterkte Inge, met het verlies van Pum.
Ik schrok heel erg toen ik het bericht las.

Ik hoop wel dat je er nog toe komt een mooi afscheidstopic voor haar te maken. Haar verhaal even te doen.
Ik kijk er ook vaak tegenop om het te doen en laat het dan nog even rusten. Het kost moeite om je eraan te zetten, maar het is uiteindelijk toch fijn het even neer te schrijven en te delen wat voor een prachtige meid ze was en hoeveel je van haar hield.
#3418300
Sterkte Inge!

Toen Aiuto net overleden was kon ik heel goed foto's uitzoeken die ik in zijn afscheidsverhaal wilde gebruiken, pas later kon ik geen foto meer zien zonder dat mijn hart weer brak.
We plakken traditioneel eind december alle meest dierbare foto's van dat jaar in een album. Vorig jaar konden we ons er niet toe zetten maar dit jaar konden we zijn laatste (en dan vooral die allerlaatste :'( :'( ) foto's weer bekijken. Het was moeilijk maar het heeft wel weer een klein stukje meegeholpen op de weg naar aanvaarding.
#3418316
Verschrikkelijk Inge, heel veel sterkte gewenst.

Wat plotseling ook!

Het plaatsen van een afscheidstopic voor Nox heeft mij geholpen. Dat wil niet zeggen dat ik haar niet nog steeds verschrikkelijk mis, maar op dat moment was het even goed en kon ik beginnen aan een soort verwerking.
#3418334
Bedankt voor alle lieve reacties!! :-* :-* :-*
Ik ga zeker nog een afscheidstopic voor Pummeke maken, dat verdient ze :smitten:

Er waren niet zoveel mensen die het wisten. Ik kan het gewoon heel slecht vertellen, het doet zó'n pijn. In dit topic 'vertellen' na het heel vaak weer verwijderd te hebben, is een klein stapje richting verwerking, denk ik.

We wisten sinds onze zomervakantie dat ze een hartafwijking had: aortastenose, maar toch kwam het inderdaad ontzettend onverwacht. Ik had 's ochtends nog 2 mergpijpen voor haar gekocht om bouillon van te trekken, dat vond ze zo lekker.
#3418962
Inge en Bono schreef: vr 22 jan 2021, 13:38 Bedankt voor alle lieve reacties!! :-* :-* :-*
Ik ga zeker nog een afscheidstopic voor Pummeke maken, dat verdient ze :smitten:

Er waren niet zoveel mensen die het wisten. Ik kan het gewoon heel slecht vertellen, het doet zó'n pijn. In dit topic 'vertellen' na het heel vaak weer verwijderd te hebben, is een klein stapje richting verwerking, denk ik.

We wisten sinds onze zomervakantie dat ze een hartafwijking had: aortastenose, maar toch kwam het inderdaad ontzettend onverwacht. Ik had 's ochtends nog 2 mergpijpen voor haar gekocht om bouillon van te trekken, dat vond ze zo lekker.
Het is toch moeilijker als het zo ineens gaat, vind ik. Bij Chenak zagen we het aankomen en kozen we het moment, bij zowel Janouk als Spot ging het zo snel. Vooral Spot was niet te bevatten.

Ik heb vandaag de hondenspullen uitgezocht, ik was daar sinds onze emigratie nog niet aan toe gekomen. Me eigenlijk voorgenomen dingen weg te gaan doen, we hebben alles (meer dan) dubbel, maar ik kon het nog niet. Ik vond haarpluizen op zijn harnassen en heb een potje zitten janken. Voorlopig alles maar bewaard, zelfs alle vijf de anti trek tuigen. ::) ((iets met door tranen heen glimlachen))
#3419806
Eef+Stippels schreef: vr 12 feb 2021, 14:51 Ach wat verdrietig Inge, dat je afscheid van Pummeke hebt moeten nemen :'( :-* :-* Heel veel sterkte!

En Spot ook al :'( :bigarmhug:
Was hij ziek, Siberienne?
Hij werd ineens ziek vlak voordat we naar Noorwegen vertrokken, we hebben hem de dag voor vertrek in moeten laten slapen want hij bleek een niertumor te hebben. En wij maar denken dat het stress van de verhuizing was.. Dat was dus augustus vorig jaar, eigenlijk vandaag precies een half jaar geleden bedenk ik me nu.

Zijn hele verhaal staat hier http://huskyheren.blogspot.com/2020/08/ ... potje.html
#3419811
Siberienne schreef: vr 12 feb 2021, 15:03 Hij werd ineens ziek vlak voordat we naar Noorwegen vertrokken, we hebben hem de dag voor vertrek in moeten laten slapen want hij bleek een niertumor te hebben. En wij maar denken dat het stress van de verhuizing was.. Dat was dus augustus vorig jaar, eigenlijk vandaag precies een half jaar geleden bedenk ik me nu.

Zijn hele verhaal staat hier http://huskyheren.blogspot.com/2020/08/ ... potje.html
Och jee :'(
Wat een mooi verhaal heb je geschreven :-*
#3419836
Inge en Bono schreef: vr 22 jan 2021, 13:38 Bedankt voor alle lieve reacties!! :-* :-* :-*
Ik ga zeker nog een afscheidstopic voor Pummeke maken, dat verdient ze :smitten:

Er waren niet zoveel mensen die het wisten. Ik kan het gewoon heel slecht vertellen, het doet zó'n pijn. In dit topic 'vertellen' na het heel vaak weer verwijderd te hebben, is een klein stapje richting verwerking, denk ik.

We wisten sinds onze zomervakantie dat ze een hartafwijking had: aortastenose, maar toch kwam het inderdaad ontzettend onverwacht. Ik had 's ochtends nog 2 mergpijpen voor haar gekocht om bouillon van te trekken, dat vond ze zo lekker.
Sterkte Inge :'(
#3419866
Afgelopen donderdag hebben wij Basil naar zijn nieuwe baasjes gebracht.
Echt een lot uit de loterij, hij kan zich geen lievere baasjes wensen met dank aan de stichting bassetherplaatsing.
De afgelopen 2 maanden was er hevige strijd tussen Basil en Oliver, waarbij Basil is begonnen en hij Oliver meerdere keren heeft gebeten. We hebben Basil nog chemisch laten castreren met de hoop dat dat misschien zou helpen maar helaas...Het werd alleen maar erger, Basil met een snuitje om in huis zo zielig maar het kon niet anders. Ze konden op het laatst niet meer samen in de kamer zijn. Dierentolk ingeschakeld maar ook daar niet erachter kunnen komen wat er precies speelde tussen de heren. Wel dat beide zich ongelukkig voelden dus toen de beslissing genomen om voor Basil op zoek te gaan naar een nieuw baasje.

Maar wat is dat moeilijk, je lieve maatje wegbrengen ook al weet je dat hij een fantastisch leven gaat krijgen.
Gelukkig baasjes die ervaring hebben met bassets en cystine want hij heeft wel een dieet.
Hij heeft echt superlieve baasjes gekregen dat maakt het wel iets makkelijker.
Basil was 1,5 jaar bij ons, mijn altijd lieve vrolijke vriendje, knuffelmaatje, lekker bij je liggen en zoveel kilometers samen gelopen.
Het voelt leeg, het is zo stil in huis... :'( :'( :'( ik mis hem vreselijk..
DSC00211.JPG
DSC00211.JPG (2.09 MiB) 1178 keer bekeken
#3419970
Wat kan het dan vreemd lopen he, eerst zo'n goede maatjes en nu, eenmaal echt volwassen, gaat het fout. Ik vind het helemaal niet bij het type hond passen :-\ misschien was hij jaloers?
Gelukkig heb je snel een goed huis voor hem kunnen vinden. En fleurt Oliver weer op dan was het ten minste niet voor niets. Maar het lijkt me vreselijk om je hond na 1,5 jaar weg te moeten brengen :'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door