Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#3418143
Ik weet niet, wat voor medicatie hij krijgt, maar over schildklier medicatie zou ik me geen zorgen maken.
Misschien is het bij honden anders, maar eigenlijk verwacht ik dat niet.
Jaren terug een informatie avond gevolgd. Medicatie bouwt op, is niet echt nodig om het dagelijks in te nemen. Een keer vergeten, gewoon de volgende dag dubbel innemen.
Zo simpel werd het toen uitgelegd .

Hanny
Door tt-tjes
#3418145
Helaas werkt dat bij een hond niet zo. Die moeten het ook 2x per dag innemen, en krijgen verhoudingsgewijs ook veel meer dan een mens.
Bij een hond is het na 12 uur al weer verdwenen.
Als ik Bono dubbel zou geven ging hij meteen na 5 uur kompleet uit zijn dag, zo hyper zou hij dan worden. Dat gebeurt zelfs al als de doses iets te hoog is.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 19 jan 2021, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#3418146
Basil schreef: di 19 jan 2021, 13:15 Ik weet niet hoe ik het hier moet plaatsen.
Ik vond het bij zoeken op Hugo pekel, topic uit 2018
Heb hem gevonden
Door tt-tjes
#3418181
Gisteravond heeft ie een beetje gekookte kip met macaroni op. Vanmorgen wilde hij dit niet maar wel 2 kleine plukjes Carnibest.
Er zit iets verbetering in maar nog niet veel.
Anders misschien morgen of zo ff bloed laten prikken.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3418188
Bah bah, ik hoop dat hij toch gauw opknapt en meer gaat eten. Beterschap voor hem.
Kan Okugest nog iets doen tegen het niet eten? Of heb je niet het idee dat zijn buikje van slag is?
Door tt-tjes
#3418190
Ik denk wel dat het zijn buik is. Hij had vanmorgen een behoorlijk slap drolletje.
Verder moet ie niks hebben van Asha op dit moment.
Door Lizzy
#3418192
tt-tjes schreef: wo 20 jan 2021, 12:41 Ik denk wel dat het zijn buik is. Hij had vanmorgen een behoorlijk slap drolletje.
Verder moet ie niks hebben van Asha op dit moment.
Hij is duidelijk echt niet lekker. Arme jongen. Beterschap. Ik hoop dat hij vandaag een beetje opknapt.
Door tt-tjes
#3418278
Het gaat niet goed. Gisteravond een klein beetje gegeten. Vanochtend weer niks. Uiteindelijk met een beetje overreding een paar stukjes brood met leverpastei. Vanavond weer niks. Ik had nog wat blikjes gehaald bij de DA maar dat wil hij ook niet.
Morgenochtend laat ik bloed prikken. Maar waarop? Ik weet het niet.😢
Door toscak
#3418279
Als het mijn hond zou zijn zou ik morgen een echo willen. Lijkt me meer en sneller uitsluitsel te geven dan bloedprikken. Kan overigens meteen daarna natuurlijk als er uit de echo niets komt.

Hoe doet hij het verder? Wel ok?
Door toscak
#3418280
Overigens vind ik 4 dagen niet eten wel een beetje gevaarlijk worden. Moet toch wel rap een normale maaltijd in gaan. Of een infuus.
Door tt-tjes
#3418281
Hij slaapt de hele dag. Ik zit sterk aan pancreatitis te denken. Of addison. Beide kunnen gerelateerd zijn aan zijn schildklierprobleem
Door Lizzy
#3418298
Gatverdamme zeg. Dit is echt heel vervelend. Maar ik sluit me toscak aan. Sinds Frou Frou ben ik van het doorpakken. Bloedprikken is fijn (gewoon totaal bloedbeeld om mee te beginnen) maar tegelijkertijd zou ik ook de echo erop willen hebben. Misschien eerst even bloed en daarna echo. Mochten er rare dingen uit het bloed komen, kunnen ze met de echo gelijk gericht even kijken. Ik hoop dat het storm in een glas water is maar dit zou mij nu ook te lang gaan duren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door