Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
tt-tjes schreef: ma 18 jan 2021, 15:03 Ik heb wel nog wat bonebroth in de vriezer. Zal daar ff wat van ontdooien. Misschien dat ie dat wel wil
Dat is een goed plan. Ik duim dat het niks is en hij snel weer eet en z'n medicatie binnen houdt.
Door tt-tjes
Hij heeft net vrijwillig een paar kruimels vis gegeten waar ik bonebroth overheen gedaan had. Zijn meds zijn tot nu toe ook binnengebleven.
Straks maar ff kijken of hij nog wat vis wil
Door tt-tjes
Maar eerlijk gezegd....ik heb alweer allerlei doemscenarios in mijn hoofd...van de pancreatitis aanvallen van Fjurdy die ook hypotheroid was tot aan alle ellende van Chendo.
Door Fenixjuh
Snap ik.. Is denk ik ook moeilijk om dat niet te doen...
Maar voor nu: medicijnen zitten erin (erg belangrijk) en hij heeft iets van eetlust... Meer kan je nu niet doen, als het morgen nog steeds niet gaat weer terug naar de dierenarts, maar voor nu zou ik het toch even afwachten :bigarmhug:

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door tt-tjes
Gisteravond een paar stukjes gedroogde long gegeten. Vanmorgen wilde hij geen vlees. Ik heb wat leverpastei op een beschuitje gedaan. Daar heeft hij de helft van op. Plus wat bonebroth in zijn mond gespoten. Nu heeft hij iig iets binnen.
Door tt-tjes
En ik was gisteren aan het denken...zou dit van het strooizout kunnen komen? We proberen altijd te lopen waar niet gestrooid is, maar dat lukt soms niet helemaal. Bono likt erg veel aan zijn poten door zijn schildklier probleem. Zou hij dat misschien binnengekregen hebben?
Door Lizzy
tt-tjes schreef: di 19 jan 2021, 07:36 En ik was gisteren aan het denken...zou dit van het strooizout kunnen komen? We proberen altijd te lopen waar niet gestrooid is, maar dat lukt soms niet helemaal. Bono likt erg veel aan zijn poten door zijn schildklier probleem. Zou hij dat misschien binnengekregen hebben?
Dat zou kunnen. In eerste instantie zie je dit:"

• Gebrek aan eetlust
• Braken
• Diarree
• Oedeem

Wanneer je hond echt veel te veel binnen krijgt, krijg je dit:

Neurologische klachten

Bij neurologische klachten moet men denken aan rusteloosheid, prikkelbaar of juist sloom, toevallen, koorts, onwillekeurig samentrekken van de spieren, versnelde ademhaling, verhoogde hartslag en hartritmestoornissen.

Uiteindelijk kan de hond in coma raken en overlijden.

=====

Gelukkig is het zo ver niet gekomen, maar ik moet je bekennen dat ik ook echt een pesthekel heb aan strooizout. Ik spoel ook altijd de poten even na.
Door tt-tjes
Dat deed ik ook altijd. Dan heb ik een bak met azijnwater bij de deur staan. Maar moet bekennen dat ik dat de laatste week niet gedaan heb.
Door hannabelgje
Zou daar zeker van kunnen komen ja. Vaak gaan ze door het strooizout nog meer likken aan hun poten. Hopelijk is hij vlug weer opgeknapt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door tt-tjes
Ik weet alleen niet hoe lang ik het aan moet kijken met niet eten. Hij heeft net met moeite een half beschuitje gegeten. En ik heb weer wat bonebroth in zijn mond gespoten.
Door Basil
Paar jaar geleden meegemaakt met Hugo.
Topic staat hier nog op het forum " Hugo...gezondheidsklachten en pekel"
Dat was een barre winter voor ons, voor we achter de oorzaak waren.
Door tt-tjes
At hij ook niet? Zal het topic ff opzoeken.

Met wandelen is het net een oud ventje, loopt maar een beetje achter me aan te sjokken.
Door tt-tjes
Ik heb het gelezen. Maar Bono drinkt amper. Eigenlijk net als normaal. Overgeven heeft hij niet meer gedaan maar eten wil hij niet.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 19 jan 2021, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door