Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#341723
Ivm half CB half BARF ipv 15% orgaanvlees 10% genomen en 65% vleesbotten ipv 60%
Heb gewoon uitgerekend wat ze zouden moeten hebben per week en verdeel dit over 2 weken ivm half CB. Is dat logisch beredeneerd?
Dus het volgende menu:
ontbijt: groentemix + ei + biogarde/huttekase
(VALT EI / BIOGARDE / HUTTEKASE ONDER TAFELRESTEN?? WAT ZIJN NOG MEER TAFELRESTEN?)
's avonds orgaanvlees en vleesbotten
1x per week zalm (of andere vis)
Laatst gewijzigd door romila op ma 15 aug 2005, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#341731
romila schreef: Ivm half CB half BARF ipv 15% orgaanvlees 10% genomen en 65% vleesbotten ipv 60%
Heb gewoon uitgerekend wat ze zouden moeten hebben per week en verdeel dit over 2 weken ivm half CB. Is dat logisch beredeneerd?
Dus het volgende menu:
ontbijt: groentemix + ei + biogarde/huttekase
(VALT EI / BIOGARDE / HUTTEKASE ONDER TAFELRESTEN?? WAT ZIJN NOG MEER TAFELRESTEN?)
's avonds orgaanvlees en vleesbotten
1x per week zalm (of andere vis)
Ik begrijp 't niet goed geloof ik...1 maaltijd is 50% CB en 50% zelf samengested barf?

**(VALT EI / BIOGARDE / HUTTEKASE ONDER TAFELRESTEN?? WAT ZIJN NOG MEER TAFELRESTEN?)**
Dit valt onde zuivel, tafelresten is beetje groente,vlees,pasta(beetje) restje rijst...of alles wat je zelf niet hebt opgemaakt van je eigen eten en wat je anders weg gooit.
Laatst gewijzigd door mahuni op di 28 jun 2005, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door romila
#341740
202spots schreef: Ik begrijp 't niet goed geloof ik...1 maaltijd is 50% CB en 50% zelf samengested barf?
Ik wil bv 3 à 4 dagen CB geven en 3à 4 dagen BARF...dus in 2 weken tijd 7x CB en 7 x BARF....
202spots schreef: Dit valt onde zuivel, tafelresten is beetje groente,vlees,pasta(beetje) restje rijst...of alles wat je zelf niet hebt opgemaakt van je eigen eten en wat je anders weg gooit.
Oke...maar groente zit al in de groentemix...vlees dat ik over heb(als dat ut geval is...) is gemarineerde kip of gehakt uit de spaghettie saus, lijkt me nie eg geschikt! Dus dan hou ik rijst/spaghetti nog over. dus dat is dan per hond zo'n 350 gr tafelresten per 2 weken...Zuivel staat niet bij de percentages genoemd dus dat is gewoon extra en op gevoel...is 7x in 2 weken dan niet te veel zuivel??
Door Lizzy
#341774
romila schreef: Ivm half CB half BARF ipv 15% orgaanvlees 10% genomen en 65% vleesbotten ipv 60%
Ik zou zelf 60% vleesbotten maximaal geven! Ipv orgaanvlees zou ik spiervlees geven. Je kunt dit overigens ook in de rekenhulp invullen. Gewoon zelf spiervlees toevoegen aan het rijtje vleesbotten, groente en orgaanvlees.
Heb gewoon uitgerekend wat ze zouden moeten hebben per week en verdeel dit over 2 weken ivm half CB. Is dat logisch beredeneerd?
Dus het volgende menu:
ontbijt: groentemix + ei + biogarde/huttekase
(VALT EI / BIOGARDE / HUTTEKASE ONDER TAFELRESTEN?? WAT ZIJN NOG MEER TAFELRESTEN?)
's avonds orgaanvlees en vleesbotten
1x per week zalm (of andere vis)
Ik zou 's avonds dus geen orgaanvlees maar spiervlees geven. En een zo'n uitgebreid mogelijk pakket (van verschillende vleessoorten - van verschillende dieren afkomstig). En vleesbotten en inderdaad bijv. 1 keer per week vis.
Door romila
#341781
Lizzy schreef: Ik zou zelf 60% vleesbotten maximaal geven! Ipv orgaanvlees zou ik spiervlees geven. Je kunt dit overigens ook in de rekenhulp invullen. Gewoon zelf spiervlees toevoegen aan het rijtje vleesbotten, groente en orgaanvlees.Ik zou 's avonds dus geen orgaanvlees maar spiervlees geven. En een zo'n uitgebreid mogelijk pakket (van verschillende vleessoorten - van verschillende dieren afkomstig). En vleesbotten en inderdaad bijv. 1 keer per week vis.
Het vlees aan botten is wel spiervlees toch? Alleen jij bedoeld dat er alleen extra spiervlees moet ennie ook nog extra bot. Snap ik um zo goed? De verschillende vleessoorten door elkaar of de ene dag dit en andere dag dat?
Door 202spots
#341782
romila schreef: Ik wil bv 3 à 4 dagen CB geven en 3à 4 dagen BARF...dus in 2 weken tijd 7x CB en 7 x BARF....
OK ;)
Oke...maar groente zit al in de groentemix...vlees dat ik over heb(als dat ut geval is...) is gemarineerde kip of gehakt uit de spaghettie saus, lijkt me nie eg geschikt! Dus dan hou ik rijst/spaghetti nog over. dus dat is dan per hond zo'n 350 gr tafelresten per 2 weken.......
Groentes kan altijd MEER worden gegeven,maakt niet uit of 't extra is, kleine beetje kip of spagetti met sauce maakt ook niks uit,zolang het allemaal restjes zijn en geen bordenvol,dan kan je alles aan je honden geven.
Zuivel staat niet bij de percentages genoemd dus dat is gewoon extra en op gevoel...is 7x in 2 weken dan niet te veel zuivel??
Ik geef elke dag cottage cheese en om de dag 'n ei.
Wanneer ik beetje weing vlees heb,dan gooi ik er 'n rauwe ei bij,wanneer ik 'n blikje sardientjes heb gooi ik er 'n ei bij,of zomaar als 'n tussendoortje geef ik buiten 'n ei om leeg te likken.
Gewoon kijken hoe je honden het doen,worden ze te dik dan geef je te veel,en moet je minder geven,en wanneer ze mager worden dan geef je niet genoeg.
En vooral niet moeilijker maken dan nodig is!! 8)
Door romila
#341793
202spots schreef: OK ;)Groentes kan altijd MEER worden gegeven,maakt niet uit of 't extra is, kleine beetje kip of spagetti met sauce maakt ook niks uit,zolang het allemaal restjes zijn en geen bordenvol,dan kan je alles aan je honden geven.
Oke dan...das makkelijk!
202spots schreef: Ik geef elke dag cottage cheese en om de dag 'n ei.
Wanneer ik beetje weing vlees heb,dan gooi ik er 'n rauwe ei bij,wanneer ik 'n blikje sardientjes heb gooi ik er 'n ei bij,of zomaar als 'n tussendoortje geef ik buiten 'n ei om leeg te likken.
Gewoon kijken hoe je honden het doen,worden ze te dik dan geef je te veel,en moet je minder geven,en wanneer ze mager worden dan geef je niet genoeg.
En vooral niet moeilijker maken dan nodig is!! 8)
Oke dus das ook nie erg...Mooi! ALs nou ook nog blijkt dat ik zowel mn honden als mn portomonaie beter op gewicht kan houden ;D ;) Zijn we allemaal weer blij!!
Door Lizzy
#341795
romila schreef: Het vlees aan botten is wel spiervlees toch? Alleen jij bedoeld dat er alleen extra spiervlees moet ennie ook nog extra bot. Snap ik um zo goed? De verschillende vleessoorten door elkaar of de ene dag dit en andere dag dat?
Ja, maar dan inderdaad zonder bot. Dus alleen het vlees geven. Anders geef je (vind ik) teveel bot. Je kunt heel goed de ene dag dit en de andere dag dat geven.
Door romila
#341798
Lizzy schreef: Ja, maar dan inderdaad zonder bot. Dus alleen het vlees geven. Anders geef je (vind ik) teveel bot. Je kunt heel goed de ene dag dit en de andere dag dat geven.
Oke dan snapte ik um goed! Valt weer nix tegen van een blondje... ;D ;D
Door romila
#342063
Marion schreef: Misschien kun je nog neerzetten welke verschillende soorten vlees en bot je van plan bent te gaan geven gedurende de week?
In principe 1x per week vis (zalmkoppen oid) verder kip/rund/schaap/lam/geit en als ik iets anders kan vinden dat ook... Als ik mn gehele menu uitgedacht heb zet ik het bij de menu's voor advies!
Door romila
#370766
Lizzy schreef: Ik zou zelf 60% vleesbotten maximaal geven! Ipv orgaanvlees zou ik spiervlees geven. Je kunt dit overigens ook in de rekenhulp invullen. Gewoon zelf spiervlees toevoegen aan het rijtje vleesbotten, groente en orgaanvlees.Ik zou 's avonds dus geen orgaanvlees maar spiervlees geven. En een zo'n uitgebreid mogelijk pakket (van verschillende vleessoorten - van verschillende dieren afkomstig). En vleesbotten en inderdaad bijv. 1 keer per week vis.
Bedoel je nou dat ik op de BARF dagen helemaal geen organen moet geven??
Door 202spots
#370780
romila schreef: Bedoel je nou dat ik op de BARF dagen helemaal geen organen moet geven??
Geen Lizzy, maar in je eerste bericht schrijf je'
"'s avonds orgaanvlees en vleesbotten"

Dan schrijft Lizzy;
"Ipv orgaanvlees zou ik spiervlees geven. Je kunt dit overigens ook in de rekenhulp invullen. Gewoon zelf spiervlees toevoegen aan het rijtje vleesbotten, groente en orgaanvlees.Ik zou 's avonds dus geen orgaanvlees maar spiervlees geven. En een zo'n uitgebreid mogelijk pakket (van verschillende vleessoorten - van verschillende dieren afkomstig). En vleesbotten en inderdaad bijv. 1 keer per week vis."

Ik weet niet hoeveel dagen je inmiddels zelf samensteld. maar de kvv heeft denk ik al voldoende orgaan er in zitten?
Dus dan zou ik op de dagen dat je zelf samensteld geen orgaan toevoegen maar zoals Lizzy al zegd,alleen
spiervlees geven.

Heb je de rekenhulp van de Dude?
Daar kan je precies op invullen wat je wil gebruiken en dan word het in 2 tellen voor je uitgerekend!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door