Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3417699
pearlsofpassion schreef: wo 13 jan 2021, 18:28 Kruip je dan door een raam of zo? Hoe geraakt die deur anders überhaupt open?
Anne mag van mij de sneeuw houden maar wanneer ik hier in huis kijk dan gaat de voordeur naar binnen open. Heb nog niet gezien dat een voordeur naar buiten toe open gaat :???:
Door Siberienne
#3417701
Anne in Zweden schreef: wo 13 jan 2021, 18:13 Dit is ook jouw toekomst, Sib. :naughty: :naughty: :naughty: ;D
Nou, met de klimaatverandering valt er hier steeds minder sneeuw - en vooral meer regen ... Noorwegen heeft een site waarop je in kan vullen waar je woont en dan krijgt je een ‘voorspelling’ over het klimaat over 20 jaar. In hoeverre het klopt is natuurlijk maar de vraag. Maar een van de dingen die hier een rol spelen is dat veel huizen niet zo’n goede drainage rondom het huis hebben en last van vochtproblemen in de fundering. (regenpijpen zitten vaak niet op het riool, loopt gewoon af op de grond )

Wij zijn trouwens wel blij met het contract met de meneer met de trekker die ook ons perceel ‘schuift voor de garage
Laatst gewijzigd door Siberienne op wo 13 jan 2021, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Siberienne
#3417702
pearlsofpassion schreef: wo 13 jan 2021, 19:07 Nee, das waar, maar waarom past de schop er dan niet door?
Ik mis duidelijk iets. ;D
Meneer Anne is niet met een schop bezig maar met een sneeuwfrees. En die moet wel kunnen rijden. Het fijne weet ik daar ook nog niet van trouwens. Wij hebben er (nog) geen
Door Anne in Zweden
#3417712
pearlsofpassion schreef: wo 13 jan 2021, 18:28 Kruip je dan door een raam of zo? Hoe geraakt die deur anders überhaupt open?
Meneer Anne kon via de terrasdeur naar buiten; ook daar hadden we panelen aangebracht om te voorkomen dat sneeuw de deur zou blokkeren. Zulke panelen hebben we ook om de veranda bij de voordeur, maar daar lag dus zoveel sneeuw voor dat de deur niet openging.
We hebben standaard een sneeuwschuifdinges (hoe heet zoiets nou eigenlijk?) bij de terrasdeur staan, dus meneer A heeft vanaf het terras om het huis heen een paadje naar de voordeur gemaakt.
Door Anne in Zweden
#3417713
dinky89 schreef: wo 13 jan 2021, 19:01 Anne mag van mij de sneeuw houden maar wanneer ik hier in huis kijk dan gaat de voordeur naar binnen open. Heb nog niet gezien dat een voordeur naar buiten toe open gaat :???:
In Scandinavië gaan de meeste voordeuren naar buiten open, vermoedelijk om te voorkomen dat er een berg sneeuw naar binnen valt als je opendoet. Al is dat ook in flatgebouwen zo, wanneer de voordeur op een dichte galerij uitkomt en er dus geen sneeuw voor de deur kan vallen. Ik zal eens opzoeken waarom dat eigenlijk is, dat de deuren naar buiten opengaan.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3417714
Anne in Zweden schreef: wo 13 jan 2021, 23:16 In Scandinavië gaan de meeste voordeuren naar buiten open, vermoedelijk om te voorkomen dat er een berg sneeuw naar binnen valt als je opendoet. Al is dat ook in flatgebouwen zo, wanneer de voordeur op een dichte galerij uitkomt en er dus geen sneeuw voor de deur kan vallen. Ik zal eens opzoeken waarom dat eigenlijk is, dat de deuren naar buiten opengaan.
Dat maakt mij inderdaad ook nieuwsgierig. Ik dacht voordeur gaat naar binnen zodat degene voor de deur niet een deur tegen zich aan krijgt na het aanbellen en het open doen van de deur. Ben dus benieuwd naar de uitkomst waarom ze bij jullie naar buiten gaan
Door Anne in Zweden
#3417715
dinky89 schreef: wo 13 jan 2021, 23:22 Dat maakt mij inderdaad ook nieuwsgierig. Ik dacht voordeur gaat naar binnen zodat degene voor de deur niet een deur tegen zich aan krijgt na het aanbellen en het open doen van de deur. Ben dus benieuwd naar de uitkomst waarom ze bij jullie naar buiten gaan
Ik heb het opgezocht: het heeft met de brandveiligheid te maken. Als er brand is in huis, moet men zo ongehinderd mogelijk naar buiten kunnen. Best logisch eigenlijk, zeker ook gezien alle houten huizen hier.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3417718
Anne in Zweden schreef: do 14 jan 2021, 00:05 Ik heb het opgezocht: het heeft met de brandveiligheid te maken. Als er brand is in huis, moet men zo ongehinderd mogelijk naar buiten kunnen. Best logisch eigenlijk, zeker ook gezien alle houten huizen hier.
Dan moet er geen meter sneeuw liggen, want dan kan de deur beter naar binnen open gaan. En aangezien sneeuw bij jullie geen zeldzaamheid is, vind ik dat een vreemde redenatie.
Door Anne in Zweden
#3417727
Doranto schreef: do 14 jan 2021, 08:18 Dan moet er geen meter sneeuw liggen, want dan kan de deur beter naar binnen open gaan. En aangezien sneeuw bij jullie geen zeldzaamheid is, vind ik dat een vreemde redenatie.
Nah, het is een zeldzaamheid dat er een meter sneeuw in 24 uur valt. Normaal gesproken duurt het een paar weken of langer voordat zich een laag sneeuw van een meter heeft opgestapeld, en in de tussentijd veeg je steeds de nieuwe sneeuw weg bij de voordeur, zodat die altijd opengaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door