Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
En wij zijn juist blij dat er eindelijk eens wat regen valt! De teller staat dit jaar nog niet eens op 600 mm.
Tot verleden week nog in de tuin gewerkt, vaste planten, heesters en een paar bomen in de grond gezet. En vervolgens heb ik 3,5 dag lang staan sproeien, zo kurkdroog was de grond.
Van het Noord-Hollandse moeras ben ik in de Achterhoekse woestijn terecht gekomen :-X
Wat van mij echt weg mag blijven is de wind. Ik haat wind.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: zo 27 dec 2020, 15:20 Bah, wat een snertweer is het toch!
Ik ben die regen zo beu hé!
Ale, de natte grond vooral. Overal plassen, modder en smurrie. M'n kippen zijn verzopen, m'n konijnen net zo. Als het niet snel stopt, moet ik al m'n dieren binnen gaan halen want ze zitten enkelsdiep in de modder. Dat zie ik niet zitten ze! Zou niet weten waar ik ze allemaal moet steken.

En elk jaar neem ik me voor m'n erwten in het najaar te zaaien maar dat lukt gewoon niet. In doornatte kleimodder kan je niet zaaien en rotten je zaden voor ze kunnen kiemen. Ik heb zelfs m'n aardbeien niet kunnen verplaatsen dit jaar omdat de winter er plots stond.

Maar vooral dat het elke winter minstens een maand aan het stuk grijs is en regent steekt mij zo tegen he!
Bah he.
Als januari dit jaar niet beter wordt en weer 1 grijze natte bedoening zonder sneeuw, emigreer ik. Ik meen het. Ik ben het zo zat!
Ha PoP ik snap je helemaal. Hier is namelijk ook zo. Alles is nat en blubber. Alleen hebben we af en toe iets sneeuw tussendoor. Die dan weer wegsmelt zodat het een grote natte glibberbende wordt. Ruilen? Het zou gewoon net een paar graden kouder moeten zijn...

Het heeft de hele nacht en ochtend gehoost van de regen, vanmiddag ging het over in sneeuw, dat wordt een dik pak (en dus wel even mooi) en dan gaat het morgen eind vd dag waarschijnlijk weer regenen...
BEDA83FE-82DE-4F67-806A-139583A9B714.jpeg
BEDA83FE-82DE-4F67-806A-139583A9B714.jpeg (5.1 MiB) 4914 keer bekeken
5EB69541-F35D-4998-9E36-824113B6C341.jpeg
5EB69541-F35D-4998-9E36-824113B6C341.jpeg (4.08 MiB) 4914 keer bekeken
EF555386-5568-4719-94CB-3CA52A4AF4DA.jpeg
EF555386-5568-4719-94CB-3CA52A4AF4DA.jpeg (4.03 MiB) 4914 keer bekeken
Door pearlsofpassion
Nee, daar wil ik niet mee ruilen.
Als we weggaan is het naar zuid Frankrijk. Beetje de bergen in.
Daar is er meestal zomer of winter ipv dit eeuwige herfstweer.
Een beetje kan ik wel tegen, maar geen maand aan een stuk.
Door Anne in Zweden
Voor fijn winterweer hoef je ook niet naar onze contreien te verhuizen; wij hebben hetzelfde weer als Siberienne. Gisteravond net onder het vriespunt en een leuke laag sneeuw, vandaag plus twee graden (eind december! Het zouden er min twintig moeten zijn! >:( ) en een miezertje, dus smeltende sneeuw. Aaargh! :crying: :crying: :crying:
Door smulpaap
Vanochtend een uurtje droog , dus dat was fijn wandelen . De rest van de dag zeik >:(
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: zo 27 dec 2020, 16:46 Voor fijn winterweer hoef je ook niet naar onze contreien te verhuizen; wij hebben hetzelfde weer als Siberienne. Gisteravond net onder het vriespunt en een leuke laag sneeuw, vandaag plus twee graden (eind december! Het zouden er min twintig moeten zijn! >:( ) en een miezertje, dus smeltende sneeuw. Aaargh! :crying: :crying: :crying:
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Wij wandelden net door een sprookjesachtig wit bos, alleen beetje jammer dat de paden meer op beekje lijken en we regelmatig tot over de enkels in blub/slush mengsel stonden....
Door sam28
Anne in Zweden schreef: zo 27 dec 2020, 16:46 Voor fijn winterweer hoef je ook niet naar onze contreien te verhuizen; wij hebben hetzelfde weer als Siberienne. Gisteravond net onder het vriespunt en een leuke laag sneeuw, vandaag plus twee graden (eind december! Het zouden er min twintig moeten zijn! >:( ) en een miezertje, dus smeltende sneeuw. Aaargh! :crying: :crying: :crying:
Klinkt als echt jaren '90 Hollandsch weer. ;)
Door Siberienne
Het heeft hier even doorgezet met sneeuwen op ‘onze’ bult. Beneden in de stad waar ik werk regende het maar ik kreeg deze foto van meneer
90B85BD1-1DA2-4C2C-975D-9D8D5CC3F9F7.jpeg
90B85BD1-1DA2-4C2C-975D-9D8D5CC3F9F7.jpeg (232.63 KiB) 4830 keer bekeken
Door dinky89
Na storm Bella van gisteren was het vandaag heerlijk rustig weer met blauwe lucht, weinig wind en een heerlijk zonnetje :cool:
Door Charlie Angel
Siberienne schreef:Het heeft hier even doorgezet met sneeuwen op ‘onze’ bult. Beneden in de stad waar ik werk regende het maar ik kreeg deze foto van meneer
90B85BD1-1DA2-4C2C-975D-9D8D5CC3F9F7.jpeg
Daar worden wij echt niet jaloers van hoor zulke foto's. Grrrrrrrrrrrr AfbeeldingAfbeelding
Heerlijk!!

Hier vandaag eerst naar kantoor spullen halen en toen lekker naar het strand, was fijn weer!
Door pearlsofpassion
Oh, das toch een mooi pak sneeuw. Super!

Hier was het vandaag ook mooi weer. Konden de kindjes nog eens buiten en kon ik eindelijk de smurrie uit het kippenhok halen en nieuw strooisel leggen. Was voorheen gewoon dweilen met de kraan open.. Nu zitten de kipjes binnen tenminste weer droog. Fijn.. :)
Door Siberienne
Fijn PoP! Wij waren net op sneeuwschoenen het bos in, prachtig gezicht maar ook overal geknakte bomen, afgevallen takken en een neergehaalde stroomkabel. Wij hadden ook een poosje geen elektra. Hopelijk blijft het hierbij nu even. Maar gaaf gezicht is het wel!
Door MillyMol
Ik heb de aardbeving in Kroatië hier goed gevoeld! Eerst trillen, dan schudden, dan golven. Seconde of zes. De ramen trilden in hun scharnieren en ik hoorde het servies in de kast rammelen. :cry2: Hier gelukkig geen schade. Bizarre gewaarwording wel. Net alsof je evenwichtsorgaan ineens gek gaat doen.
Door dinky89
Fijn dat je in ieder geval geen schade hebt Millymol! Kan mij heel goed voorstellen dat het een vreemde gewaarwording was. Heb hier zelf wel eens een aardbeving door de gaswinning gevoeld waarbij de ramen ook trilden maar zo'n flinke aardbeving zoals in Kroatië lijkt mij nog veel vreemdere gewaarwording.

Wat betreft het weer las ik in de nieuwsberichten dat er sneeuw lag in Groningen maar ik heb het niet gezien ::) Hier is het alleen maar nat en alleen af en toe tussen de regen wat natte sneeuw ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door