Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#341570
Ik moet nog even wennen aan mijn nieuwe vriezer en had hem dus verkeerd afgesteld staan, met als gevolg dat de temperatuur in de vriezer nu -30 is ipv de (door de fabrikant) geadviseerde -18.

Kan dat kwaad voor de spulletjes die er in liggen (botten & vlees voor de honden) en wordt de kwaliteit dan minder? Of maakt het niet uit?

Ik ga die vriezer wel lager zetten hoor, eerst ff uitvinden op welke stand ie het beste kan staan. ;)
#341654
Audrina schreef: Ik moet nog even wennen aan mijn nieuwe vriezer en had hem dus verkeerd afgesteld staan, met als gevolg dat de temperatuur in de vriezer nu -30 is ipv de (door de fabrikant) geadviseerde -18.

Kan dat kwaad voor de spulletjes die er in liggen (botten & vlees voor de honden) en wordt de kwaliteit dan minder? Of maakt het niet uit?

Ik ga die vriezer wel lager zetten hoor, eerst ff uitvinden op welke stand ie het beste kan staan. ;)
Of de kwaliteit van vlees hierdoor achteruit gaat durf ik niet te zeggen. Zo op het oog denk ik van niet aangezien mijn barfvriezer oook een tijdje te hoog stond en ik aan het vlees e.d. niets gemerkt heb. Ja, duurde langer om te ontdooien en de ijsafzetting was ergo dan voordat ik de verkeerde knop een zwiep had gegeven. Je stroomrekening gaat in ieder geval wel onnodig omhoog :-X
Bij een vriestemp hoger (naar de 0 toe) blijft vlees minder lang houdbaar, dus een -18/-20 is wel ideaal.
#341662
Volgens mij wordt -18 geadviseerd omdat het kouder geen zin heeft. Volgens mij heb je bij - 18 de optimale bewaringstijd. Daaronder neemt de bewaarduur af, maar daarboven neemt ie niet toe!
- 30 lijkt mij geen probleem.
- 30 is inderdaad wel minder voor je rekening!!
#341670
Audrina schreef: Ik moet nog even wennen aan mijn nieuwe vriezer en had hem dus verkeerd afgesteld staan, met als gevolg dat de temperatuur in de vriezer nu -30 is ipv de (door de fabrikant) geadviseerde -18.

Kan dat kwaad voor de spulletjes die er in liggen (botten & vlees voor de honden) en wordt de kwaliteit dan minder? Of maakt het niet uit?

Ik ga die vriezer wel lager zetten hoor, eerst ff uitvinden op welke stand ie het beste kan staan. ;)
Nee, volgens mij niet. Mijn vriezers hebben allemaal een superstand om grote hoeveelheden snel in te vriezen. Ze staan hier af en toe op deze superstand (als er weer eens 30 kilo kip naar binnen gereden wordt) en dan zijn er altijd genoeg vleessoorten die dus al in de vriezer liggen en dus 'mee gaan' naar -35 (!!) graden. Nooit iets van gemerkt dat het vlees achteruit gaat. En ik geloof ook niet dat vriezers naar -35 zouden kunnen als het slecht zou zijn voor de producten die je erin legt. Ze vriezen ook geleidelijk naar deze temperatuur toe.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door