Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3413966
Gister heeft mijn therapeut me gebeld in de avond. Ze was al thuis en had dat niet hoeven doen. Dat was fijn. Ze belt me maandag middag weer.
Jullie berichten vind ik fijn, dat ik dingen invul e.d. Ben erg geneigd om alles maar voor mezelf te houden en vooral niet te belastend willen zijn voor anderen omdat ik me ook realiseer dat ik geen luchtig normaal leven heb waar af en toe iets heftigs of lulligs gebeurd. Ik probeer een balans te houden in wat ik zelf draag en waar ik wel iets over vertel en weet dat ze van me houden. Maar goed, ik heb ze net geappt. Bedankt daarvoor.
#3413968
Heel goed dat je ze geappt hebt, misschien zijn ze zelf honden/dierenmensen, misschien ook niet, maar wat voor de één binnenkomt als een bom laat een ander van zich afglijden na er even over geprutteld te hebben.

Deze bom is bij jou gewoon echt ontploft dus is het goed dat ze dat weten...behalve je wat je ze gisteren verteld hebt.

Wel top dat je therapeut gisteren nog contact met je heeft opgenomen en maandag nog even terugkoppelt om te checken.

En gewoon hier blijven schrijven hoor.....pffff, midden in zo'n heftige situatie terechtkomen heeft gewoon tijd en ventilatie nodig om het een plek te geven
Dikke knuffel van hier :bigarmhug:
#3413972
Ik weet van mezelf dat ik dat soort onderwerpen zelf nooit aan durf te snijden bij andere mensen. Ik ben bang dat ik ze er dan juist aan herinner en ze dat misschien niet willen. Ik wacht tot ze er zelf over beginnen. Ook omdat ik zelf vlug emotioneel word en ik zelf bijvoorbeeld op mijn werk niet over dat soort dingen wil praten. Wat ergens ook dom is omdat je over dingen best emotioneel mag zijn.
Ik hoop voor jou dat je dan in elk geval bij ons je verhaal kwijt kunt. Je mag mij ook gerust bellen erover als je daar behoefte aan hebt om erover te praten. Als je dat wil dan stuur een pb en dan geef ik je mijn nummer.
Dikke knuffel voor nu in elk geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3413973
Het is nogal wat, wat je hebt meegemaakt. Geen wonder dat dat impact heeft. Ik krijg er zelf ook de koude rillingen van.
Probeer het van je af te schrijven. Hier lukt dat al aardig misschien, maar probeer ook eens een schriftje of zo.
En anders zou je misschien met één van ons kunnen bellen? Ik ken je verder niet, ik heb geen psychologische achtergrond, maar ik kan bijvoorbeeld wel goed luisteren. En er zijn er vast wel meer dan ik.
Of toch in je eigen kring iemand zoeken/vinden met wie je kunt praten, al dan niet via een online (zoom, msteams) verbinding.

Voor nu stuur ik je gewoon een grote :bigarmhug:
#3413976
Moeilijk hoor :-\
En ja , soms zijn het slechts hondenbezitters die je kunnen begrijpen

Is magnesium misschien een optie ? Dat is fijn ter ontspanning , ook voor je spieren

Wat mij bv goed hielpi n mijn inktzwarte periode : voor de spiegel staan , en praten
Soms komt er dan heel wat los
Ik kroop achter de pc . En begon te typen , als een bezetene . Maakt niet uit wat je typt , het gaat erom dat er iets los komt . Ik zette ook muziek aan die me raakte
Dansen , en nergens aan denken . Gewoon doen , dat maakte bij mij veel spanni ng woede en verdriet los . Het ene momrnt had ik behoefte aan flink ruige muziek , het volgende moment juist rustige of klassieke muziek . Misschien kan je therapeut maandag iets voor je betekenen
En het altijd zelf willen doen , dat is ook typisch gedrag bij trauma he ;) zit je al niet lekker in je vel , heb je dit ook nog :'(
Dikke knuf :-* :-*
#3413985
smulpaap schreef: En begon te typen , als een bezetene . Maakt niet uit wat je typt , het gaat erom dat er iets los komt .
Ik had juist donderdag, toen ik rustiger was na het nieuws dat ik langer over dat laatste jaar ging doen en voor de wandeling, besloten om te gaan schrijven. Maakt niet uit wat maar gewoon schrijven. Typen is ook een goeie!
smulpaap schreef:En het altijd zelf willen doen , dat is ook typisch gedrag bij trauma he
Is dat zo? Dat zou verklaren waarom ik altijd zelf blijf doormodderen. Ben wel wat beter geworden in vragen om hulp maar om nou te zeggen dat ik dit veel doe is wel overdreven.

@Eelke, ik had je een PB gestuurd maar ik zie dat je m niet kreeg? (ik zag ook nog 86 andere niet verzonden PB in mn inbox staan)
#3413986
Ina schreef:En gewoon hier blijven schrijven hoor.....pffff, midden in zo'n heftige situatie terechtkomen heeft gewoon tijd en ventilatie nodig om het een plek te geven
Dikke knuffel van hier
Dankjewel.

Wat lief dat jullie Ronald en Hanna ook aanbieden om te bellen. Dat raakt me enorm. En hou het in mijn achterhoofd.

Afgelopen nacht iets beter geslapen, was ook wel echt dood en doodmoe. Het was moeilijk in slaap komen en daar heb ik wel ff meer hulpmiddel bij genomen. Vannacht gedroomd over mensen met buikpijn die het uitgilden van de pijn. Vanochtend moe wakker geworden maar door de film niet meer in slaap kunnen komen. :'( :'(

Vandaag staat er wel het eea op het programma, ik krijg een semi-nieuw bed. Ik heb nog nooit zo'n nieuw bed gehad bed. En ik weet waar de vlekken vandaan komen bed, oh en een groot bed bed. ;)
Dus moet mijn oude bed naar de stort plus een kastje want die past daar dan niet meer en is te oud om nog aan iemand weg te geven. Nieuwe bed is 160 en heb nu een van 140. Dus moet ik flink opruimen en stofzuigen onder het bed.
#3413999
OMG wat een traumatische ervaring :-X :'( en wat heb je dat moedig en goed gedaan! En dat alles overkomt je dan ook nog eens als je je al niet goed voelt. :'( Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat de anderen zeggen over het hulp zoeken en het niet in je eentje proberen te verwerken, want daar is dit veel te heftig voor. Heel veel sterkte en een hele dikke :bigarmhug:
#3414024
Gister appte de eigenaresse van de hond.
Ze bedankte me voor mijn hulp en vertelde dat ik haar erdoorheen had gesleept.
Hij is in het bos begraven, vlakbij een vakantiehuisje wat ze aan het opknappen waren omdat de hond daar het gelukkigst was en zo vaker in het bos kon zijn.
Ze wil me binnenkort ontmoeten als ze eraan toe is.

Ik heb de wens uitgesproken dat ze het er goed met elkaar over konden hebben en hoopte dat er mensen zijn die haar vertellen dat het niet haar fout is. Ze vertelde dat dit zo was en dat zijzelf de enige is die het haar verwijt en eigenlijk iedereen super lief is. Dat vond ik erg geruststellend.
Met Ziva was er een vrouw die uit het raam schreeuwde dat mijn hond was aangereden stomwijf, en dat achtervolgd me soms nog steeds.
Fijn dat het voor haar anders is.
Ze was ook bij de HAP geweest, had 4 hechtingen een prik en een ABkuur gehad. Ook dat vond ik erg goed te horen want ik maakte me zorgen of dat goed was gekomen.
Ik heb een foto van de hond gehad en wat foto's van de begraafplek en zag dat er gelukkig veel vrienden bij zijn geweest.

Ik hoop dat het mij ook wat rust geeft nu. Ik merk dat het wat naar de achtergrond gaat. Afgelopen nacht wel slecht geslapen weer maar dat kwam omdat Lea het niet eens was met een nieuw bed met een andere geur en een veranderde plek in het slaaphok en alle drukte van de dag met het oude bed en een kast naar de stort en een nieuw bed opbouwen in huis met een vreemde geur.
En alles deed me nog zeer van donderdag en gister was ook zwaar, ik had wel hulp maar heb veel ook zelf gedaan.

Ik wil jullie ook bedanken voor de support en ook de support om toch vriendinnen te appen. Ze hebben allemaal lief gereageerd. Ze hadden inderdaad niet door dat het zo heftig geweest was en ik was daarin zelf te onduidelijk.

Vandaag ga ik rustig aan doen, wat spulletjes uitpakken en een plek geven die ik van de verhuizende vriendin gekregen heb en een stuk wandelen. Hopelijk kan het zakken nu. Het vliegt me regelmatig nog wel aan maar dat is denk ik logisch nog even.
#3414026
Je bent een dapper, puur en lief mens Sam. Fijn dat het langzaam zijn weg begint te vinden en dat je er met het baasje en je vriendinnen over hebt kunnen praten. Je plan voor vandaag klinkt ook goed, hoop dat het je wat rust en ook momentjes van genieten brengt :-*
#3414028
Wat lief dat de eigenaresse van de hond heeft gebeld! En fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad. En dat helpt inderdaad wel, bij de verwerking :-* . Ik denk dat de meeste mensen niet zo goed invoelen hoe traumatisch dit is. Maar het is super goed dat je het je vriendinnen verteld hebt. Zo kunnen ze zich toch beter inleven.

En verder sluit ik me helemaal bij Kaela aan :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door