Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3409797
Ik heb de da gebeld voor sterkere pijnstilling. Dat kan ik dan binnenkort (morgen?) ophalen.
Dan krijgt hij eerst sterkere pijnstilling en zoek ik gaandeweg uit wat ik hem nog meer zou kunnen bieden qua (ondersteunende) behandelingen.

Wat een béetje gek is : ik zie 's morgens eigenlijk geen gehijg...wel 's middags. Ik ga er vandaag extra op letten.
Zou z'n eten (te) zwaar vallen? Hij krijgt 's morgens een 'hapje' met pijnstilling en supplement en dan 's middags de grote maaltijd.
Door - pien -
#3409799
Ik heb voor morgen al een afspraak met een fysiotherapeut!
Zij doet ook oa chiropractie/ostheopathie/laserbehandeling dus ik ben heel benieuwd wat ze kan doen voor Gabi!
Door - pien -
#3409856
Voor het eerst van z'n leven was Gabi in een winkelcentrum ;D omdat de da daar zit.
De fysio zat in een kamertje bij de da, naast een dierenwinkel :D
De fysio-behandeling vond hij best spannend maar na een paar snoepjes, en lekker 'gekriebel' ging hij liggen, aan de andere kant van de gang was een puppy, en terwijl hij puppy-tv keek door het raam-tot-de-grond kon de fysio haar gang gaan en op een gegeven moment leunde hij echt naar haar toe 'ja, ga maar door hoor!' ;D
Ze heeft een en ander losgemaakt en behandeld (stijf bekken, wiebelige knie, zere ellebogen) en over anderhalve week heb ik weer een afspraak. Even aankijken hoe hij het hierop doet, en ik denk dat ze volgende keer de lasertherapie mag inzetten, ik ben zo benieuwd wat die doet : in elk geval werkt het pijnstillend en in het gunstigste geval blijft de pijn weg, dus ik vind het 't proberen waard!
Het was ook allemaal nieuw voor mij want ik ben zelf nog nooit bij de fysio geweest. Na afloop waren Gabi en ik allebei reuze moe...weer thuis snurkte hij echt in no time ;D
Door - pien -
#3410175
Ik merk geen verbetering, niet van de fysio (maar goed, dat was maar éen keer, morgen weer er naar toe) en niet van de pijnstiller (Tramadol/Tralieve).
De assistente belt mij terug of hij meer mag hebben...ik weet het niet...
Zal ik nog éen keer CBDolie proberen voor 'm?
Door Lizzy
#3410188
- pien - schreef: vr 18 sep 2020, 11:46 Ik merk geen verbetering, niet van de fysio (maar goed, dat was maar éen keer, morgen weer er naar toe) en niet van de pijnstiller (Tramadol/Tralieve).
De assistente belt mij terug of hij meer mag hebben...ik weet het niet...
Zal ik nog éen keer CBDolie proberen voor 'm?
Oh, wat jammer :-\

Ik zou denken dat het geen kwaad kan om te proberen. Ik zou het wel samen met wat eten geven. Misschien dat ie door het vet in de olie vorige keer niet lekker werd en ik denk dat een beetje eten dat misschien kan voorkomen. Langzaam ook de hoeveelheid druppels opbouwen.
Door - pien -
#3410200
In overleg met de da mag ik nu Meloxidyl samen met de Tralieve geven...en kijken hoe dat gaat.
Als dat niet werkt dan mag hij meer Tralieve.
Maar liever wil ik CBDolie proberen. De goeie komt toch van PolderCannabis Lizzy?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3410263
Euhm ja, daar heb je wel een punt. ::)

Tis gewoon dat ik moest denken, ze zeggen geregeld om te testen of een dier pijn heeft (bij artrose oid) , geef een tijdje pijnstilling en als je verschil ziet, heeft/had hij dus pijn. Merk je geen verschil, dan niet...

Maar als ze ervan overtuigd zijn dat hij pijn heeft, zal het gewoon niet sterk genoeg zijn zeker. Dan hoop ik wel echt dat je iets vind dat werkt.
Door Lizzy
#3410264
- pien - schreef: vr 18 sep 2020, 16:16 In overleg met de da mag ik nu Meloxidyl samen met de Tralieve geven...en kijken hoe dat gaat.
Als dat niet werkt dan mag hij meer Tralieve.
Maar liever wil ik CBDolie proberen. De goeie komt toch van PolderCannabis Lizzy?
Ja, Polder Cannabis maar dat is tegenwoordig Herbaherba ([email protected]).
Door - pien -
#3410274
Dankjewel Lizzy!
Er staat ongelofelijk weinig op hun site? Maar ik zal ze een mail sturen.

Gabi was gister weer naar de fysio, helaas was er geen puppy-tv, maar hij was al meer relaxt bij haar alleen op z'n zij liggen wilde hij niet...te eng.
Ze voelde dat z'n rug al wat meer los was en over anderhalve week gaan we weer en zal ze z'n ellebogen laseren.
Hij mankeert aardig wat, 1 poot 'wiebelt' en de andere achterpoot compenseert dat (en daar geeft hij ook pijn aan), z'n rug is best stijf (achterkant/bekken) en dan die zere ellebogen nog :-\
Z'n koppie is blij hoor, hij staat te springen om 'mee' te gaan en vreet goed!
Intussen blijf ik 3x daags Tralieve geven met 1x Meloxidyl erbij en kijken of er verbetering optreedt.
Door - pien -
#3411088
Inmiddels hebben we de Tralieve een paar weken geprobeerd, ik zag minder gehijg en hij was wat meer alert, maar om nou te zeggen dat hij het er geweldig op deed, nee.
Sinds een paar dagen krijg ik de pillen (in stukjes of fijngemalen) er NIET meer in...hij verdomt het gewoon, in kaas/worst/roomkaas/eten, dat lukt gewoon niet meer.
Donderdag waren we bij de fysio (hij vindt het écht fijn en durft wat meer te ontspannen) en heeft ze z'n ellebogen gelaserd en vrijdag trok hij een sprintje door de tuin! Helaas liep hij weer beroerd de volgende dag...
Vandaag waren we op controle bij de da en vertelde ik dat ik de pillen er niet meer in krijg.
Nu heeft hij een injectie met Anarthron gekregen. Volgende week weer, en zo 4 weken lang in elk geval, tot we zien of en wat het doet...
Nadat 'ie vrijdag naar de trimster 2x gekotst had in de auto heb ik 'm vandaag Primatour gegeven, een uur voor we op pad gingen, en hij heeft wel gekwijld maar niet gekotst. Daar ben ik in elk geval blij mee!
Door - pien -
#3411359
dinky89 schreef: do 08 okt 2020, 17:25 Wel fijn dat gabi zo relaxt is bij de fysio :) Wel jammer dat hij dat sprintje dan de volgende dag moet bekopen en hij de pillen niet meer wil.
Ja, hij vindt het heerlijk. Nog niet helemaal vertrouwd, maar wel lekker.
Hij is weer losgemaakt en nu overal gelaserd.
Ik wil graag weten wat de Anarthron doet dus ik neig naar stoppen met het laseren en de fysio.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door