Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3410087
Een coach-in-opleiding die 2x3 u stage loopt bij iemand. En echt over de vloer komt (en afstand houdt). Op FB had een coach die mensen opleidt gratis coaching aangeboden van haar studenten en ik had me ingeschreven en dat was best al wat maanden geleden, ik rekende er niet meer op maar was nu aan de beurt :) Ze heeft me ook nog tips gegeven wat de aandachtspunten zijn en ik ga daar zelf mee aan de slag...kijken of het lukt ;D
Het is heel intensief en ik was ook echt bekaf en ben 's middags even een dutje gaan doen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3410089
Wat fijn Pien! Dit klinkt echt als een hele goede match en een goed proces voor je!

Hier vanmorgen paardrijles. Op mijn favo vriendje een ander bit geprobeerd en ooooh wat was dat fijn voor hem! Dingen die hij anders moeilijk vond gingen nu veel makkelijker. Hij werd er heel vrolijk van, zo leuk om te zien. Hij krijgt nu ook zo'n bit voor zichzelf.
Daarna mocht ik hem wassen. Dat is echt mijn quilty pleasure. Ik ben helemaal van het natuurlijk paarden houden. Buiten, in groepen, met wollige wintervachten. Maar wassen vind ik toch wel zo leuk om te doen. En mijn vriendje heeft exceem, dus die moet af en toe gewassen worden. Ik offer me graag op.

Toen ie helemaal schoon was mocht ie rollen in de bak. Dat deed ie. Een keer of 6. Hij was een wandelend zandmannetje ;D
Door eelke
#3410147
Ik moest de vriezer ontdooien. Dat was Heel Erg Nodig. Alles er uit, pan water erin. Na een half uur; misschien een drupje gesmolten. Huh, dat ging altijd veel sneller :???:

OOoooh ja, waterblazer! Hoppa, dat ging wel lekker :cool: een emmer aan ijswater er uit, nu passen de lades weer lekker en ik hoef niet zo op te letten dat ik het deurtje goed sluit omdat er wat ijs tussen zit.

Kan een mens toch tevreden over zijn he, goed georganiseerde vriezers :D
Door Elf
#3410186
eelke schreef: vr 18 sep 2020, 07:42 Ik moest de vriezer ontdooien. Dat was Heel Erg Nodig. Alles er uit, pan water erin. Na een half uur; misschien een drupje gesmolten. Huh, dat ging altijd veel sneller :???:

OOoooh ja, waterblazer! Hoppa, dat ging wel lekker :cool: een emmer aan ijswater er uit, nu passen de lades weer lekker en ik hoef niet zo op te letten dat ik het deurtje goed sluit omdat er wat ijs tussen zit.

Kan een mens toch tevreden over zijn he, goed georganiseerde vriezers :D
Haha, ik heb ook net de vriezer ontdooid met de waterblazer. Ideaal!!
Gebruikersavatar
Door Ina
#3410222
eelke schreef: vr 18 sep 2020, 07:42 Ik moest de vriezer ontdooien. Dat was Heel Erg Nodig. Alles er uit, pan water erin. Na een half uur; misschien een drupje gesmolten. Huh, dat ging altijd veel sneller :???:

OOoooh ja, waterblazer! Hoppa, dat ging wel lekker :cool: een emmer aan ijswater er uit, nu passen de lades weer lekker en ik hoef niet zo op te letten dat ik het deurtje goed sluit omdat er wat ijs tussen zit.

Kan een mens toch tevreden over zijn he, goed georganiseerde vriezers :D

Ik heb gewoon een nieuwe gekocht .... dat vond ik nog veel handiger ;D

Ben wel zo slim geweest om nu meteen die ook no-frost te nemen, dat scheelt me toch een hoop ergernis elke keer :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3410232
Dat hoop ik dan voor je.
Onze laatst aangekochte no-frost A+++ vriest zienderogen aan, terwijl de gewone A+ tweedehands bijna niets aanvriest (laat ik rustig 3-4 jaar doen).
En de no-frost is van AEG. Toch geen klein merk... :-\
Deksel sluit gewoon slecht, er kruipt condens tussen de 'muur' en het deksel en dat vriest vast waardoor hij.nog minder goed sluit enz... Probleem zit enkel bovenaan.
Zoals je hier ziet breek ik er de ergste stukken geregeld af, maar dat haalt weinig uit. En is er lager in de vriezer geen vuiltje aan de lucht. Toegegeven, we zijn hem wel zoveel mogelijk leeg aan het eten om hem te kunnen ontdooien. Maar dat bovenste is binnen de maand terug.
16004993748157635613938349550257.jpg
16004993748157635613938349550257.jpg (2.46 MiB) 1234 keer bekeken
16004993488983312268306414679834.jpg
16004993488983312268306414679834.jpg (2.27 MiB) 1234 keer bekeken

Dus ik hoop dat jij meer geluk hebt. ;)
Door ellenned
#3410236
pearlsofpassion schreef: za 19 sep 2020, 09:06 Dat hoop ik dan voor je.
Onze laatst aangekochte no-frost A+++ vriest zienderogen aan, terwijl de gewone A+ tweedehands bijna niets aanvriest (laat ik rustig 3-4 jaar doen).
En de no-frost is van AEG. Toch geen klein merk... :-\
Deksel sluit gewoon slecht, er kruipt condens tussen de 'muur' en het deksel en dat vriest vast waardoor hij.nog minder goed sluit enz... Probleem zit enkel bovenaan.
Zoals je hier ziet breek ik er de ergste stukken geregeld af, maar dat haalt weinig uit. En is er lager in de vriezer geen vuiltje aan de lucht. Toegegeven, we zijn hem wel zoveel mogelijk leeg aan het eten om hem te kunnen ontdooien. Maar dat bovenste is binnen de maand terug.
16004993748157635613938349550257.jpg16004993488983312268306414679834.jpg


Dus ik hoop dat jij meer geluk hebt. ;)
Toevallig heb ik een jaar geleden ook een AEG vriezer gekocht, ook heel snel aanvriezen, gister een monteur geweest en hij zei dat de condensring etc bla bla, ik weet het dus niet meer, niet voldeed. Over 10 dagen krijg ik een nieuwe vriezer. Dus even achter aan gaan hoor, dat hoort niet.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3410238
pearlsofpassion schreef: za 19 sep 2020, 09:06 Dat hoop ik dan voor je.
Onze laatst aangekochte no-frost A+++ vriest zienderogen aan, terwijl de gewone A+ tweedehands bijna niets aanvriest (laat ik rustig 3-4 jaar doen).
En de no-frost is van AEG. Toch geen klein merk... :-\
Deksel sluit gewoon slecht, er kruipt condens tussen de 'muur' en het deksel en dat vriest vast waardoor hij.nog minder goed sluit enz... Probleem zit enkel bovenaan.
Zoals je hier ziet breek ik er de ergste stukken geregeld af, maar dat haalt weinig uit. En is er lager in de vriezer geen vuiltje aan de lucht. Toegegeven, we zijn hem wel zoveel mogelijk leeg aan het eten om hem te kunnen ontdooien. Maar dat bovenste is binnen de maand terug.
16004993748157635613938349550257.jpg16004993488983312268306414679834.jpg


Dus ik hoop dat jij meer geluk hebt. ;)


:o .....echt ???
Als ik over een half jaar ook maar een flintertje ijs zie in de kast (dat scheelt misschien, geen kist) dan gaat hij linea recta terug.....no frost is no frost, en ik heb 2+5 jaar garantie dus geen polonaise aan mijn kast :biggrin2:

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog nooit problemen heb gehad met no frost vriezers.
Deze (een gewone, geen no frost) die nu vervangen is heb ik een jaar of 9 geleden voor €25 op de kop getikt toen Misty ging barfen en ik extra ruimte nodig had maar niet zeker wist of het een doorslaand succes ging worden.
Was een vriezer uit 2003 dus die heeft echt zijn best wel gedaan.....maar ik was er nu helemaal klaar mee.

De enige die hier nu nog ijsvangt is de kist op zolder, maar die negeer ik zoveel mogelijk ::) ....daar zit het grove werk in wat geportioneerd moet worden dus daar kom ik toch niet zo vaak in.
Door eelke
#3410239
De mijne is geen no frost. En een lade vriezertje; als een lade niet perfect zit sluit ie niet helemaal goed af en dan krijg je al snel ijs.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3410245
ellenned schreef: za 19 sep 2020, 09:38 Toevallig heb ik een jaar geleden ook een AEG vriezer gekocht, ook heel snel aanvriezen, gister een monteur geweest en hij zei dat de condensring etc bla bla, ik weet het dus niet meer, niet voldeed. Over 10 dagen krijg ik een nieuwe vriezer. Dus even achter aan gaan hoor, dat hoort niet.
We hebben hem al een jaar of 4. Dus ik denk niet dat het nu nog uitmaakt... :-\

We hebben hem gekocht toen de barf vriezer het opgaf (bleek iets met de tempsensor dus eenvoudig op te lossen) en we met spoed een vervanging moesten hebben. En we hebben hem toen volledig vol gepropt (is tikje kleiner dan de andere). Er zit een lamp in het deksel die naar onder uitsteekt, en als je de vriezer dus volledig vult, sluit hij niet meer. Die lamp moet er nog bij kunnen. We dachten dat we daar een fout hadden gemaakt, en dat het aanvriezen ertussen daardoor was. Kan ook wel, was al na 1 dag. En eens er wat ijs tussen zit, wordt het natuurlijk alleen maar erger.
Maar we hadden hem wel echt nodig op dat moment (kan moeilijk 80kg vlees slecht laten worden). Tis pas een hele tijd later, toen de barfvriezer gemaakt was (was bij een gepensioneerd iemand die zo vriendelijk was maar het duurde dus wel even), en we hem voor onszelf gingen gebruiken, dat we merkten dat er meer aan de hand was.
Vind het zowiezo onhandig. Hij vacuümt slecht (dus je merkt niet of ie goed dicht is), en dan die lamp in de weg. De mandjes durf ik er niet in hangen (heb het idee dat ie dan zeker niet sluit) en we vullen hem dus nooit helemaal. En dan geregeld wat ijs afbikken en ontdooien he.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door