Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SnowydeSamojeed
#3410095
hallo!

Wij hebben nu een puppy van 10 weken oud en staat nu zo'n 1,5 week op kvv wat hij erg lekker vind 😜
Ik weet dat honden minder poepen als ze vlees eten, onze andere hond heeft dat ook.

Maar wat is nou ongeveer normaal bij een pup die vlees eet? Wat zijn jullie ervaringen met hoevaak puppys die vlees eten op een dag poepen?
Ik heb alleen nog ervaring met puppy's die brokjes eten en heeeel veel poepen.

Onze pup poet de laatste dagen niet zo veel als voorheen. Ik vraag me nu dus af of het door het vlees komt wat hij gewoon goed opneemt en dus minder afvalstoffen van heeft of dat ik me wel zorgen moet maken πŸ™ˆ
Hij eet en drinkt wel gewoon en is ook gewoon vrolijk en actief. Je ziet wat dat betreft dus niks anders aan hem.
Wel zaten er laatst wat plukjes haar in zijn poep waarschijnlijk van onze andere hond van tijdens het spelen.. en heeft hij 2 dagen geleden een keer overgeven. Dit was best droog en ook hier zaten haren in. Ik denk dat het droge misschien komt van de carnibest puppy variant. Dat vlees is zelf erg droog vind ik er komt na ontdooien ook geen vocht uit vrij. Deze schrappen we nu dan ook even.

Bedankt vast!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3410099
Ik denk dat het aantal keer poepen afhangt van het aantal keer eten. Bij een pup die 3-4 keer per dag eet zou ik 2-3x per dag ontlasting verwachten. Maar zolang hij minstens 1x per dag poept zou ik me geen zorgen maken.

Krijgt hij toevallig ook Barfmenu premium? Daar worden dierlijke vezels (vacht) in verwerkt.

Verder hoef je van Carnibest niet de puppy maling te geven. Die is eerder bedoeld voor afspenen. Voor een pup van 10 wkn is de normale variant prima.
Door SnowydeSamojeed
#3410100
Hij krijgt nu 4-5 keer per dag op aanraden van hier ook. Dit omdat hij zo hongerig bleef, hij schokte zijn eten echt naar binnen toe. Hij krijgt nu zijn eten in een anti schrokbak en wat meer (10%) en dat gaat al een stuk beter!
Hij poepte hiervoor inderdaad zo'n 3x per dag maar heeft nu vanmorgen voor het laatst gepoept. Ik hoop dus dat hij straks nog wat neerlegtπŸ™ˆ maargoed hij heeft iniedergeval gepoept vandaag.


Nee hij heeft nog geen barfmenu op, hij heeft nu de laatste paar dagen carnivoer op, we moeten weer even shoppen morgen 😜
Het is wel echt te herkennen aan de vacht van de andere hond πŸ™ˆ ook met spelen heeft hij wel eens een pluk van hem in zijn mond. Nu houden we ze in de gaten en vissen alles uit zn mond.

Dat is al fijn! Dan hebben we alweer meer keus! Kunnen die grotere stukjes bot geen kwaad? Misschien ben ik een beetje te voorzichtig door de horrorverhalen van de dierenarts... verstoppingen enzo.
We hebben voor snowy de grotere hond ook vaak alaska omdat die hier makkelijk te krijgen is en inderdaad barfmenu, carnivoer en carnibest. Dit zijn de merken die hier goed te krijgen zijn.
Kan puppy dit ook gewoon mee-eten?

Bedankt voor je reactie!
Door Lizzy
#3410114
Een pup heeft geen puppy variant nodig. Dat is echt voor pups die af worden gespeend op 4 weken en dan ook nog eens van een mini ras. Mijn pups aten op 4 weken al konijn en kipkarkas, probleemloos (ongemalen!).

Mijn pups poepte een keer of 2 a 4 per dag.
Door eelke
#3410118
Fijn dat het al wat beter gaat. Ik kan me ook volledig vinden in geen puppykvv, en 2 tot 3 keer per dag poepen. En dan soms zelfs 1x en de andere dag 4x.
Door Too
#3410120
citaat:
Hij krijgt nu 4-5 keer per dag op aanraden van hier ook. Dit omdat hij zo hongerig bleef, hij schokte zijn eten echt naar binnen toe. Hij krijgt nu zijn eten in een anti schrokbak en wat meer (10%) en dat gaat al een stuk beter!

Als je nou s naar 4keer gaat dan krijgt ie iets meer per keer misschien geeft dat wat meer voldoening.
Door Lizzy
#3410139
Too schreef: ↑do 17 sep 2020, 13:20 citaat:
Hij krijgt nu 4-5 keer per dag op aanraden van hier ook. Dit omdat hij zo hongerig bleef, hij schokte zijn eten echt naar binnen toe. Hij krijgt nu zijn eten in een anti schrokbak en wat meer (10%) en dat gaat al een stuk beter!

Als je nou s naar 4keer gaat dan krijgt ie iets meer per keer misschien geeft dat wat meer voldoening.
Ah! Super opmerkzaam Too :-*

Ik kan me niet herinneren dat wij hier 5 keer per dag eten geven adviseren? Ik ging rap terug naar 4 en desnoods naar 3 keer per dag.
Door SnowydeSamojeed
#3410156
Eelke hij doet dus inderdaad wat jij ook zegt, de ene dag 1x en de andere dag meerdere keren en heel veel. Maargoed, hij poept nu gewoon iedereen dag en als hij poept is het een mooie hoeveelheid en niet te hard of te zacht.
Is wel even anders dan met brokken! Dus wel even wennen maar we komen er wel 😜

Hij gaat nu gewoon mee-eten met wat snowy krijgt en weer terug naar 4 keer dan. Mocht hij zo intens blijven zal ik 3x proberen 😊

Mogen rauwe eitjes ook al? 😊
Of misschien beter, hij kan gewoon het normale menu mee-eten met wat snowy ook krijgt?

Super bedankt weer allemaal! Wat ik toch zonder barfplaats zou moeten πŸ™„πŸ™ˆ
Door Lizzy
#3410161
SnowydeSamojeed schreef: ↑vr 18 sep 2020, 10:28 Eelke hij doet dus inderdaad wat jij ook zegt, de ene dag 1x en de andere dag meerdere keren en heel veel. Maargoed, hij poept nu gewoon iedereen dag en als hij poept is het een mooie hoeveelheid en niet te hard of te zacht.
Is wel even anders dan met brokken! Dus wel even wennen maar we komen er wel 😜

Hij gaat nu gewoon mee-eten met wat snowy krijgt en weer terug naar 4 keer dan. Mocht hij zo intens blijven zal ik 3x proberen 😊

Mogen rauwe eitjes ook al? 😊
Of misschien beter, hij kan gewoon het normale menu mee-eten met wat snowy ook krijgt?

Super bedankt weer allemaal! Wat ik toch zonder barfplaats zou moeten πŸ™„πŸ™ˆ
Ja hoor, een rauw eitje mag ook. Met schil is het beste. Ik weet niet precies wat Snowy eet? (je zal het misschien best ergens geschreven hebben maar ik zie zoveel topics op een dag dat ik het niet onthoud :-[ ).

Maar in principe kan een pup inderdaad hetzelfde eten als een volwassen hond. Mits die natuurlijk goed/verstandig gevoerd wordt.
Door SnowydeSamojeed
#3410172
Lizzy schreef: ↑vr 18 sep 2020, 10:46 Ja hoor, een rauw eitje mag ook. Met schil is het beste. Ik weet niet precies wat Snowy eet? (je zal het misschien best ergens geschreven hebben maar ik zie zoveel topics op een dag dat ik het niet onthoud :-[ ).

Maar in principe kan een pup inderdaad hetzelfde eten als een volwassen hond. Mits die natuurlijk goed/verstandig gevoerd wordt.
Hahaha dat kan je ook moeilijk onthouden van iedereen ik ben al lang blij dat alle vragen steeds zo goed beantwoord worden!

Snowy krijgt kvv (al moet ik zeggen dat ik stiekem, zeker nu met 2 honden steeds meet naar barf toe begin te trekken 😬)
Hij krijgt voornamelijk alaska, carnivoer, carnibest en barfmenu. Dit is hier in de buurt vrij makkelijk te verkrijgen. Wel even een rondje maken maar dan nemen we snowy altijd mee want hij vind winkelen geweldig πŸ˜‚
De hoeveelheid die hij krijgt is wisselend afhankelijk van hoe actief hij is.
Over het algemeen krijgt hij nu 800 gram. Hij is zelf 26 en een beetje kg dus krijgt hij net iets meer dan 3% ook omdat hij zelf een erg actieve hond is.
Als we heeeel veel lopen wat we eigenlijk altijd wel doen maar dus meer dan normaal dan krijgt hij ook wel eens 1kg. Hier lijkt hij het goed op te doen, niet te dun, niet te dik!
Daarbij krijgt hij 2x per week een rauw ei en max 10% vis. Dit uit de vriezer (na 2 weken, Just to be sure) gezien meneer zijn neus ophaalt voor kvv met vis.
En soms als er een leuke aanbieding is krijgt hij wel eens een riblap πŸ™ˆ
Dat is ook waarom ik meer naar barf begin te trekken, als je ziet hoe blij die is met zon stuk vlees πŸ₯°ook lijkt hij veelmeer voldaan daarna.
Soms een likje yoghurt gewoon voor de lekker πŸ™ˆ groentemixje krijgt hij soms, in sommige kvvs zit dit al verwerkt.
En kluiven waar hij gek op is natuurlijk 😜

Ik denk dat dat het wel zo beetje was πŸ€”
Door Lizzy
#3410225
SnowydeSamojeed schreef: ↑vr 18 sep 2020, 11:32 Hahaha dat kan je ook moeilijk onthouden van iedereen ik ben al lang blij dat alle vragen steeds zo goed beantwoord worden!
Dank voor je begrip :)
Snowy krijgt kvv (al moet ik zeggen dat ik stiekem, zeker nu met 2 honden steeds meet naar barf toe begin te trekken 😬)
Hij krijgt voornamelijk alaska, carnivoer, carnibest en barfmenu. Dit is hier in de buurt vrij makkelijk te verkrijgen. Wel even een rondje maken maar dan nemen we snowy altijd mee want hij vind winkelen geweldig πŸ˜‚
OK, dat is prima! Maar Blue kan daar makkelijk van mee eten! Je voert prima merken en een mooie afwisseling en dat is voor die kleine ook heel goed.
De hoeveelheid die hij krijgt is wisselend afhankelijk van hoe actief hij is.
Over het algemeen krijgt hij nu 800 gram. Hij is zelf 26 en een beetje kg dus krijgt hij net iets meer dan 3% ook omdat hij zelf een erg actieve hond is.
Dat klinkt helemaal goed. De hoeveelheden voor puppestijn moet je natuurlijk aanpassen aan pup.
Als we heeeel veel lopen wat we eigenlijk altijd wel doen maar dus meer dan normaal dan krijgt hij ook wel eens 1kg. Hier lijkt hij het goed op te doen, niet te dun, niet te dik!
Prima! Je voert op het oog, uitstekend!
Daarbij krijgt hij 2x per week een rauw ei en max 10% vis. Dit uit de vriezer (na 2 weken, Just to be sure) gezien meneer zijn neus ophaalt voor kvv met vis.
Slimmert, die Snowy van jou :biggrin2: . Maar dit mag de kleine pup ook hoor, rauw ei (2 keer per week) en rauwe vis (max. 10%). Omega 3 in vette vis is ook erg goed voor de pup.
En soms als er een leuke aanbieding is krijgt hij wel eens een riblap πŸ™ˆ
Dat is ook waarom ik meer naar barf begin te trekken, als je ziet hoe blij die is met zon stuk vlees πŸ₯°ook lijkt hij veelmeer voldaan daarna.
Soms een likje yoghurt gewoon voor de lekker πŸ™ˆ groentemixje krijgt hij soms, in sommige kvvs zit dit al verwerkt.
Toe maar! Hahahaha, ja, dat vindt hij natuurlijk heerlijk. Het is ook zo, dat honden na een BARF maaltijd meer voldaan zijn. Dat is toch puur omdat je dat ongemalen geeft en de maag meer moeite moet doen om grotere stukken vlees te verteren. Dat gemalen spul sjeest toch een beetje door het spijsverteringssysteem. Dus onze zegen heb je hoor, om te gaan BARF'en :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Yoghurt is prima voor de lekker (ik vind dat het verder niks toevoegt maar het is prima voor de lekker). En groentenmix is een super aanvulling!

En kluiven waar hij gek op is natuurlijk 😜

Ik denk dat dat het wel zo beetje was πŸ€”
Als ie dol is op kluiven zal ie BARF maaltijden ook wel geinig vinden denk ik :biggrin2:
 Terug naar β€œVragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door