Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SnowydeSamojeed
#3409616
hallo allemaal!

Wij hebben sinds zondag een puppy erbij!
Ik zal hem later in de barplaats helemaal voorstellen met foto's en al! :D

Hoe zat dat ookal weer puppy's en kvv?
Wij hebben snowy op de kvv staan en willen onze nieuwe puppy blue natuurlijk ook graag op de kvv zetten!
Hij is het hier zelf ook wel mee eens want als hij het vlees van snowy ruikt eet hij gewoon zijn brokjes niet meer 🤣 ondanks dat hij pas 8 weken is weet hij dus erg goed wat lekker is 🤣
Ik heb voor we hem kregen al een paar kleine rolletjes carnivoer meegenomen.
Hier staat wel op dat het ook voor puppy's is.
Is een speciale puppymix aan te raden? Of kan hij gewoon mee eten met wat de pot schaft bij snowy? Deze stukjes bot zijn natuurlijk wel een stuk groter..

Toen we snowy op de kvv zette was hij al een stuk ouder toen hij op de kvv ging dus ik heb nooit het puppy op de kvv zetten meegemaakt

Bedankt alvast! Groetjes michelle
Door Lizzy
#3409621
SnowydeSamojeed schreef: di 01 sep 2020, 12:58 hallo allemaal!

Wij hebben sinds zondag een puppy erbij!
Ik zal hem later in de barplaats helemaal voorstellen met foto's en al! :D

Hoe zat dat ookal weer puppy's en kvv?
Wij hebben snowy op de kvv staan en willen onze nieuwe puppy blue natuurlijk ook graag op de kvv zetten!
Hij is het hier zelf ook wel mee eens want als hij het vlees van snowy ruikt eet hij gewoon zijn brokjes niet meer 🤣 ondanks dat hij pas 8 weken is weet hij dus erg goed wat lekker is 🤣
Ik heb voor we hem kregen al een paar kleine rolletjes carnivoer meegenomen.
Hier staat wel op dat het ook voor puppy's is.
Is een speciale puppymix aan te raden? Of kan hij gewoon mee eten met wat de pot schaft bij snowy? Deze stukjes bot zijn natuurlijk wel een stuk groter..

Toen we snowy op de kvv zette was hij al een stuk ouder toen hij op de kvv ging dus ik heb nooit het puppy op de kvv zetten meegemaakt

Bedankt alvast! Groetjes michelle
Gefeliciteerd met je pup! Ik verheug me al op de foto's!

Nee hoor, je hoeft geen speciale puppymix te geven. Je kunt gewoon geven wat je je volwassen hond ook geeft. Mijn pups eten vanaf 4 weken al gewoon ongemalen geschikte vleesbotten, dus maak je vooral geen zorgen!

En verder voer je een pup zo tussen de 5% en 10% van het lichaamsgewicht, afhankelijk van de grootte van het ras. Een pup van een heel groot ras eet eerder 5% en een pup van een mini ras eet eerder 10%.
Door SnowydeSamojeed
#3409636
Bedankt lizzy!

Hahaha en ik me maar zorgen maken om die stukjes bot 🙈
Aldoende leert men 🤪

Nou puppy mag zo zn eerste vleesjes op gaan eten ben benieuwd!
Maar aangezien die zijn brokjes al laat staan als die het vlees van snowy ruikt denk ik wel dat dat al genoeg zegt 🙈
Nou hopen dat we morgen bij de controle bij de dierenarts geen vlees discussie aan hoeven te gaan 🥱
Door eelke
#3409640
En? Smaakte het?

Voor een discussie heb je twee personen nodig he, die hoef je niet aan te gaan :-)
Door SnowydeSamojeed
#3409684
Hahaha dat is waar! Nou had ik ook twee dierenartsen voor me staan dus het had wel mogelijk geweest 🙈 maar het is niet ter spraken gekomen dus ik heb ze ook niet op ideeën gebracht 🤣 nou moet ik zeggen dat ze wel voor vlees zijn dus dat is wel super fijn. Benoemen alleen dat je wel op de merken en samenstelling moet letten mja dat is alleen maar goed en dat er ook een groot verschil in zot wat voor merk je voert.

Het is hier meer een van de dierenarts assistenten die ik laatst aan de telefoon had omdat snowy wat aparte poep had gehad. Het was een rare kleur en paste niet nij wat hij had gegeten. Het was licht.. gelukkig is dit alweer weg en poept die weer de juiste kleuren 🤪
Maar ze zei wel dat er mega veel zooi in kvv zit En ander vlees voor de hond en wat dan kon ze niet benoemen maar het was wel zooi. Want ik ging die discussie wel aan met alles wat ik hier inmiddels geleerd heb durf ik dat wel ;D toen vroeg ik om een voorbeeld en toen kwam ze met muizen botten en organen.. en dus nog heel veel andere troep 🤔
Of ik heb een stukje gemist?

Ja het smaakt heeeel erg, dat is duidelijk te zien.
Hij word er helemaal wild van 🤣
Het is ook zo weg 🤔
Hij heeft nu de puppymix van carnibest gehad, die valt erg in de smaak. Het liefst eet hij daarna ook de voerbak van snowy nog leeg🙈

Hoevaak voeren jullie puppy's met vlees per dag?
Met brokjes zou hij 4x per dag moeten krijgen is dat met vlees ook zo?
Ik heb bij de beginners info gekeken en dan kom ik erop uit dat blue 165 gram per dag zou moeten krijgen.
Hij was laatst 2.75 kg. Hij zou dan 6% moeten krijgen. Maar ik vind dat hij zo hongerig lijkt! Misschien komt het door het vlees hoor dat het iets is wat hij gewoon heeeel graag wil hebben.. wat is jullie ervaring daarmee?

Gewoon nog even leuk: snowy laat de laatste 2 dagen nu ze echt jut en jul zijn geworden en hij ondanks dat het een mannetje is moeder gevoelens heeft ontwikkeld ineens een klein beetje van zijn vlees staan, hij stapt er dan ook van weg en zit naar blue te praten van kom joh. Wil die hiermee zeggen dat die blue dat wil geven? 🤣 ook pakt hij een klein beetje vlees in zijn mond, kauwt dit dan helemaal uit en legt het daarna op de grond blij blue.
Is dit niet wat ze voor puppys normaal ook zouden doen?
Door Lizzy
#3409686
Hoevaak voeren jullie puppy's met vlees per dag?
Hier staat alles dat je weten moet: viewtopic.php?t=43539
Ik heb bij de beginners info gekeken en dan kom ik erop uit dat blue 165 gram per dag zou moeten krijgen. Hij was laatst 2.75 kg. Hij zou dan 6% moeten krijgen. Maar ik vind dat hij zo hongerig lijkt! Misschien komt het door het vlees hoor dat het iets is wat hij gewoon heeeel graag wil hebben.. wat is jullie ervaring daarmee?
Pups eten 5% tot 10% van het lichaamsgewicht waarbij 10% voor hele kleine honden en 5% voor hele grote honden is. Voor een pup dat zo licht weegt: die is klein en moet meer hebben dan 6%. Ik denk eerder aan 8% a 10%.
Gewoon nog even leuk: snowy laat de laatste 2 dagen nu ze echt jut en jul zijn geworden en hij ondanks dat het een mannetje is moeder gevoelens heeft ontwikkeld ineens een klein beetje van zijn vlees staan, hij stapt er dan ook van weg en zit naar blue te praten van kom joh. Wil die hiermee zeggen dat die blue dat wil geven? 🤣 ook pakt hij een klein beetje vlees in zijn mond, kauwt dit dan helemaal uit en legt het daarna op de grond blij blue.
Is dit niet wat ze voor puppys normaal ook zouden doen?
Ik heb geen idee of mannetjes dat zouden doen!
Door SnowydeSamojeed
#3409727
Bedankt! Ik had alleen bij die van kvv gekeken. :biggrin2:

Dat denk ik inderdaad ook, nu we hem een beetje kennen denk ik toch echt wel dat die gewoon honger heeft.. hij heeft ook echt in een paar seconden zijn eten op gegeten.. dinsdag moet hij weet naar de dierenarts voor zn prikjes dus dan kunnen we hem ook weer wegen.

Ik had bij de info voor kvv gekeken en dan zou ik met zijn volwassenen gewicht (middelgrote hond) op de 6% uitkomen, maar ik denk dat ik dit indd ga verhogen naar voor nu 10% = 275 gr en dan verdelen in 5 maaltijden. En dan even kijken of hij nog zo hongerig blijft en anders als hij een dikke buikie krijgt naar de 8%?

Nee dat weet ik dus ook niet maar snowy laat nu iedere dag het zelfde kleine beetje van zn voer staan 🙈 heeft die hiervoor nooit gedaan ook ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door