Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door odie
#340585
ik geef mijn hond al frontline tegen vlooien en teken, prima maar toch elke keer lopen er genoeg en kan ik er genoeg verwijderen, weet iemand hoe ik mijn hond onaantrekkelijk kan maken voor die beestjes
Door Lizzy
#340609
Ik denk dat teken zich niet echt tegen laten houden. De etters >:(. Je zou kunnen proberen om tea tree olie te gebruiken (iets verdunnen). Of tea tree in combinatie met nog een paar andere essentiele olieen zoals geranium en ceder en lavendel en citrus. Dit zijn allemaal parasietwerende olieen.
Door Jolly
#340613
Lizzy schreef: Ik denk dat teken zich niet echt tegen laten houden. De etters >:(. Je zou kunnen proberen om tea tree olie te gebruiken (iets verdunnen). Of tea tree in combinatie met nog een paar andere essentiele olieen zoals geranium en ceder en lavendel en citrus. Dit zijn allemaal parasietwerende olieen.
je vergeet rozemarijn ;D
Door Truus
#341079
Sonja schreef: Ik heb er vanmorgen eentje van m'n eigen wang afgehaald.
:o he gedver, zat hij ook vast? Even de datum opschrijven en wel in de gaten houden :-\
Door Supermax
#341112
Heb van het weekend bij De Tuinen een spray gehaald tegen de muggen en nu bleek volgens de bijsluiter dat het ook werkt tegen de teken....
Dus misschien is het wat voor je?
Het heet AntiMosquito en het (zou moeten werken) werkt tegen muggen, teken en andere bijtende insecten...

Ik ga het dus woensdag (als ik het niet vergeet) uitproberen of het in ieder geval tegen de muggen helpt.
Groetjes,
Mieke
Door tieneke
#343266
Sonja schreef: Ik heb er vanmorgen eentje van m'n eigen wang afgehaald.
Ik al een paar keer een teek van mijn been of arm :-X
Gelukkig liep hij nog rond en zat niet vast :-X :-X
Door tieneke
#343268
Truus schreef: Even afkloppen....maar we hebben nog geen teek gezien dit jaar, tot onze volle verbazing ???
Hier in Tsjechie sterft het van die smerige etterbakjes,gelukkig zijn ze allemaal vrij klein als ik ze op de honden ontdek.
Met de tekentang haal ik ze eruit en ontsmet hierna grondig met onverdunde Tea-tree olie.
Laatst gewijzigd door tieneke op do 30 jun 2005, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door