Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3402441
pearlsofpassion schreef: za 02 mei 2020, 20:05 Ach, klinkt echt alsof de wolken jullie vermijden deze weken.
Hieg heeft het echt al veel geregend. Zeker een cm of 4. Ik vind het al lang goed.

Ik hoop dat er toch nog wat mag vallen bij jullie. Te droog is ook echt niet leuk.
Een cm of 4? Bedoel je 40 mm?? wow. Je hoeft in elk geval je planten niet meer te bewateren. Vandaag zijn er hier 2 hele mm bijgekomen, daarmee staat het totaal nu 15 mm :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3402445
pike schreef: za 02 mei 2020, 23:46 Een cm of 4? Bedoel je 40 mm?? wow. Je hoeft in elk geval je planten niet meer te bewateren. Vandaag zijn er hier 2 hele mm bijgekomen, daarmee staat het totaal nu 15 mm :D
Ja hoor. Te zien aan de emmers die zijn blijven staan...
En het kan wel, er is echt veel gevallen deze week.
Gebruikersavatar
Door pike
#3402448
Jazeker ik twijfel daar niet aan hoor. Als al die zwarte luchten die ik gezien heb over ons heen waren getrokken in plaats van de andere kant op te gaan...
Door src_esther
#3402481
Wij hebben wel weer even voldoende regen gehad. Doe mij maar weer een paar dagen droog, zon mag maar hoeft niet.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3402483
src_esther schreef:Wij hebben wel weer even voldoende regen gehad. Doe mij maar weer een paar dagen droog, zon mag maar hoeft niet.
+1
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3404461
Ons gras krijgt eindelijk wat water. Gelukkig regent het niet hard, dat zou de bodem echt niet aankunnen, die is zo hard, daar kregen we niks meer in, echt niet.
Ondanks dat ik niet van regen kom , is deze toch wel een beetje erg welkom nu. Dat is eh ik weet niet meer hoe lang geleden moet ik zeggen.
Door - pien -
#3404506
Kaio schreef: do 04 jun 2020, 17:18 Ons gras krijgt eindelijk wat water. Gelukkig regent het niet hard, dat zou de bodem echt niet aankunnen, die is zo hard, daar kregen we niks meer in, echt niet.
Ondanks dat ik niet van regen kom , is deze toch wel een beetje erg welkom nu. Dat is eh ik weet niet meer hoe lang geleden moet ik zeggen.
+1
Heerlijk voor de tuin!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3404510
Heb het idee dat hier nog maar weinig regen is gevallen.
Gisteravond tijdens het wandelen viel er wel wat vocht uit de lucht maar werden we er nog nauwelijks nat van. Maar misschien dat na een zonnige ochtend met blauwe lucht vanmiddag nog wat regen gaat komen vanuit het westen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3404513
Ruim 10 mm hadden we gisteren :D Eindelijk weer een beetje water. Vandaag zijn er tot nu toe pas een paar niet meetbare spetjes gevallen. Er mag nog wel een beetje water bij voor de planten.
Door hannabelgje
#3404515
Ik heb al mensen horen klagen over de regen. Ik vind het wel lekker. Weinig fietsers en wandelaars.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3404527
Hier giet het goed door. Heb al in een hoosbui gereden vanmorgen waarbij ik toch even bang was want ik had gewoon geen zicht. Op de snelweg....

En net met de kindjes na school moeten gaan schuilen en Meneer bellen om ons met de auto op te halen (wat die gelukkig kon) want we waaiden zowat de straat op, en er vielen zo harde druppels dat het wel hagel leek.

Ik ben wel blij met de regen, het was echt echt nodig.
Tis alleen te hopen dat er ook wat in de grond trekt ipv af te stromen want dat was tot vanmorgen nog niet het geval...
Vorige week gaf ik m'n moestuin water en de grond was zo droog dat al stond je een kwartier dezelfde plaats te besproeien, enkel de bovenste cm nat werd. De rest vloeide gewoon af. Stak je je vinger erin was het een cm diep nog steeds gewoon stof.
Ergens hoop ik dat het nog een paar dagen regent (liefst in buien en niet de hele dag miezeren), zodat de grond echt weer eens vochtig kan worden.
Gebruikersavatar
Door pike
#3404529
Zo hej, onweer en hagel zouist, niet te kort. Wat een geweld zeg. Met bakken kwam het naar beneden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3404534
Hier aardig regen, maar niet overdreven veel. Morgen en overmorgen komt in ieder geval nog wat.
Dus ik heb net mijn regenton leeg gegieterd over de voortuin. Ik denk dat de buren nu denken dat ik echt niet helemaal goed ben ;D . Maar wat PoP zegt, ik wil de grond echt even nat hebben, ook wat dieper in de grond. En die regenton vult zich morgen en overmorgen wel weer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door