Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Breezer
#3403889
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Gabber heeft een aangepast dieet ivm cystine stenen. Hij krijgt de helft van zijn kvv en dat vul ik aan met een mix van groente en rijst of zoete aardappel.
Normaal gesproken kregen de honden tijdens onze vakantie 4 weken brokken van Orijen omdat kvv of barf niet te doen is op de camping in Kroatië. Ik kan wel wat groente koken en pureren met de staafmixer daar.
Nu het er naar uit ziet dat onze vakantie naar Kroatië misschien toch door kan gaan. Ben ik me aan het oriënteren wat te doen voor Gabber. De brokken van Orijen zijn een no go nu omdat ze veel te hoog in eiwit zijn en hij heel weinig drinkt. Nu dacht ik eraan om gestoomde maaltijden in zakjes of blik mee te nemen. Deze zijn allemaal vrij laag in eiwitten over het algemeen rond de 10%. Alleen die maaltijden bestaan over het algemeen al uit groentes etc. Moet ik dit dan nog aanvullen met groente en rijst?
En welk merk zou ik het beste kunnen nemen. Ben inmiddels al zoveel tegen gekomen. Wist niet dat er zoveel soorten en merken waren.
Ik hoop dat iemand hier soms al vakantie ervaring heeft met de kant en klare gestoomde maaltijden.
Door Chouka
#3403907
Vraag eens aan je hond of hij dat wel lust. (voor mij lijkt dat vies)

Mag ik een gezonder alternatief voorstellen?
Voedseldroger kopen en zijn gewone voeding drogen. De KVV kan je gewoon drogen. Vlees en orgaan ook. Als vleesbot raak ik niet verder dan kippennekken en kalfsstaarten. Dat is misschien een beetje eenzijdig voor 4 weken. Toch heb je al 2 diersoorten. In vlees en orgaan kan je dan andere dieren nemen. En in de KVV kan ook ander vleesbot zitten.
KVV en vleesbot niet warmer dan op 50°C drogen.
Door Breezer
#3403908
Ik heb een droger in de kast staan. Kan ik dan het vlees gewoon weer zacht maken met heet water ofzo? En kan ik het dan gewoon in porties in een zakje ofzo doen? En hoe lang hou ik dat goed? De bedoeling is dat hij zo nat mogelijk voer krijgt om zijn blaas te blijven spoelen. Drinken uit zichzelf doet hij maar zelden. Vandaar dat mijn gedachten uit ging naar nat voer en dan in de gestoomde vorm in zakjes of blik om het makkelijk mee te nemen en buiten de koeling goed te houden.
Of hij het wil eten? Het is een stafford, die hebben maar 1 gedachten bij twijfel toch opeten. :biggrin2:
Door Breezer
#3403909
Oja barf of gedroogde hele ledematen gaat met mijn Staffords echt niet. Ze kauwen niet. Een stukje gedoogde luchtpijp of kippenpootje resulteerde al in verstikking, stond ik daar achterin zijn strot te graaien en hij maar proberen door te slikken want stel je voor dat ik het af pak.
Door Chouka
#3403910
Breezer schreef: za 23 mei 2020, 10:04 Ik heb een droger in de kast staan. Kan ik dan het vlees gewoon weer zacht maken met heet water ofzo? En kan ik het dan gewoon in porties in een zakje ofzo doen? En hoe lang hou ik dat goed? De bedoeling is dat hij zo nat mogelijk voer krijgt om zijn blaas te blijven spoelen. Drinken uit zichzelf doet hij maar zelden. Vandaar dat mijn gedachten uit ging naar nat voer en dan in de gestoomde vorm in zakjes of blik om het makkelijk mee te nemen en buiten de koeling goed te houden.
Of hij het wil eten? Het is een stafford, die hebben maar 1 gedachten bij twijfel toch opeten. :biggrin2:
Neen. Gedroogd geven.
Het lijkt me bij jou wel wat moeilijker. Dus best thuis al testen.
Honden op KVV en BARF hebben verder minder vocht nodig. Mijn honden drinken met BARF wel. Alleen drinken ze meer als ze gedroogd voedsel krijgen. Moest jou hond dat niet doen dan heb je een probleem.
Gedroogd blijft jaren goed. Dat kan je gewoon per soort in een bak doen en op vakantie de juiste hoeveelheid eruit halen.
Door Chouka
#3403911
Breezer schreef: za 23 mei 2020, 10:09 Oja barf of gedroogde hele ledematen gaat met mijn Staffords echt niet. Ze kauwen niet. Een stukje gedoogde luchtpijp of kippenpootje resulteerde al in verstikking, stond ik daar achterin zijn strot te graaien en hij maar proberen door te slikken want stel je voor dat ik het af pak.
En dat is al helemaal een groot probleem.
Luchtpijp geef ik per halve luchtpijp. Maar als hij niet kauwt dan gaat dat ook niet.

Vlees en orgaan kan je knippen tot kleinere stukken.
Als bot kan je kippennekken in stukjes knippen (veel werk denk ik). Je kan ook de KVV in kleine balletjes rollen en zo drogen.

Kan je dat al eens uitproberen met wat je in huis hebt en kijken of hij dan wel drinkt?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3403914
Niet een hele vakantie maar voor enkele dagen weg heb ik weleens Renske gehad. Volgens mijn hond niet zo smakelijk als kvv maar hij at het wel.
Ik denk dat het vooral een kwestie van proberen is wat je hond lust. Wat overblijft kun je vervolgens in blokjes drogen en gebruiken als beloning.
#3403916
Ik zou voor die weken op vakantie ook niet te moeilijk gaan doen. Als hij blaasproblemen heeft is vocht zo belangrijk. Je gaat ook nog eens naar een warm land...
Ik zou ook natvoer geven.
Als het enigzins kan zonder groenten zodat je die gewoon zelf kan toevoegen, maar als er al groenten in zitten geef je gewoon minder extra groenten.

Ik zie je wel zeggen 10% eiwit, maar als er 80% vocht in zit is dat natuurlijk nog wel de helft van de droge stof.... :-\
In vers vlees zit zo'n 60% vocht dus 40% droge stof, dus komt overeen met 20% eiwit in vers (ongeveer).

En er zijn ook mensen die ervaring hebben met diepgevroren rollen kvv meenemen in een koelbox die een aantal dagen goed blijven. Er bestaan ook koelboxen (mini frigo's eigelijk) die je in de auto kan aansluiten en erg koud kan zetten.
Zo zou je de eerste dagen tot week ook kunnen overbruggen.
Door Siberienne
#3403917
Ik zit te denken aan K9 natural, dat is gevriesdroogde KVV. https://www.voerwijzer.com/k9-natural-voor-de-hond/

Ik heb een hond die niet tegen vers kan, die krijgt DARF Vol Bites, Darf heeft ook blikvoer. Hermanns blikvoer heb ik ook gegeven en tegenwoordig krijgt hij ook houdbare worsten van Carnis (KVV) daar kan je ook groenten aan toe voegen.

Verder heb ik houdbare worsten van TROVET gevoerd, die zijn op het moment niet verkrijgbaar maar ze hebben ook kuipjes en blikvoer (en brokken maar die heb ik nog niet gebruikt)

Succes met je zoektocht!

Even een vraagje voor alle zekerheid, omdat je schrijft dat je staffords hebt, er zijn nogal wat rassen met aanvullende regels in Kroatie (en ik dacht ook in sommige landen waar je mogelijk doorheen rijdt?)

http://www.dogsincluded.nl/vakantie-inv ... roatie.php

Verbod bepaalde hondenrassen
De Pitbull Terriër of kruisingen hiervan mogen Kroatië niet in.

Bijzondere bepalingen
De volgende hondenrassen dienen moeten in openbare ruimten aangelijnd en gemuilkorfd zijn: Dobermann, American StaffordShire Terriër, Bull Terriër, Rottweiler, Dog, Duitse en Belgische herder, Japanse gevechtshonden, Grote Japanse spits, Mastiff, Sarplaninac en hun kruisingen.
Door Breezer
#3403919
Chouka schreef: za 23 mei 2020, 10:19 Neen. Gedroogd geven.
Het lijkt me bij jou wel wat moeilijker. Dus best thuis al testen.
Honden op KVV en BARF hebben verder minder vocht nodig. Mijn honden drinken met BARF wel. Alleen drinken ze meer als ze gedroogd voedsel krijgen. Moest jou hond dat niet doen dan heb je een probleem.
Gedroogd blijft jaren goed. Dat kan je gewoon per soort in een bak doen en op vakantie de juiste hoeveelheid eruit halen.
Dat probleem is er dus hij drinkt niet. Daarom dacht ik het vlees met warm water weer meer vocht te geven.
Door Breezer
#3403920
pearlsofpassion schreef: za 23 mei 2020, 12:08 Ik zou voor die weken op vakantie ook niet te moeilijk gaan doen. Als hij blaasproblemen heeft is vocht zo belangrijk. Je gaat ook nog eens naar een warm land...
Ik zou ook natvoer geven.
Als het enigzins kan zonder groenten zodat je die gewoon zelf kan toevoegen, maar als er al groenten in zitten geef je gewoon minder extra groenten.

Ik zie je wel zeggen 10% eiwit, maar als er 80% vocht in zit is dat natuurlijk nog wel de helft van de droge stof.... :-\
In vers vlees zit zo'n 60% vocht dus 40% droge stof, dus komt overeen met 20% eiwit in vers (ongeveer).

En er zijn ook mensen die ervaring hebben met diepgevroren rollen kvv meenemen in een koelbox die een aantal dagen goed blijven. Er bestaan ook koelboxen (mini frigo's eigelijk) die je in de auto kan aansluiten en erg koud kan zetten.
Zo zou je de eerste dagen tot week ook kunnen overbruggen.
Kilo rollen zijn te groot voor hem alleen hij krijgt totaal 250gr per dag, dan zijn ze bedorven voor ze op zijn. Kleinere rollen zijn ontdooid voor we er zijn, die ervaring heb ik helaas ook. Vlees kopen in de supermarkt is te doen, maar dan heb ik alleen zonder bot. Is wel een dure hobby dan want vlees is echt duur daar.
Mijn idee was ook om voor die 3 a 4 weken idd niet te moeilijk te doen. En iets kant en klaars mee te nemen en dat eventueel aanvullen met groente en rijst zodat hij niet teveel eiwitten binnen krijgt en genoeg vocht uit de groente. Maar zoals jij het zegt kan ik beter compleet de maaltijden geven zonder aanvulling omdat het al laag in eiwitten is en het voldoende vocht bevat. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Door Breezer
#3403921
Siberienne schreef: za 23 mei 2020, 12:12 Ik zit te denken aan K9 natural, dat is gevriesdroogde KVV. https://www.voerwijzer.com/k9-natural-voor-de-hond/

Ik heb een hond die niet tegen vers kan, die krijgt DARF Vol Bites, Darf heeft ook blikvoer. Hermanns blikvoer heb ik ook gegeven en tegenwoordig krijgt hij ook houdbare worsten van Carnis (KVV) daar kan je ook groenten aan toe voegen.

Verder heb ik houdbare worsten van TROVET gevoerd, die zijn op het moment niet verkrijgbaar maar ze hebben ook kuipjes en blikvoer (en brokken maar die heb ik nog niet gebruikt)

Succes met je zoektocht!

Even een vraagje voor alle zekerheid, omdat je schrijft dat je staffords hebt, er zijn nogal wat rassen met aanvullende regels in Kroatie (en ik dacht ook in sommige landen waar je mogelijk doorheen rijdt?)

http://www.dogsincluded.nl/vakantie-inv ... roatie.php

Verbod bepaalde hondenrassen
De Pitbull Terriër of kruisingen hiervan mogen Kroatië niet in.

Bijzondere bepalingen
De volgende hondenrassen dienen moeten in openbare ruimten aangelijnd en gemuilkorfd zijn: Dobermann, American StaffordShire Terriër, Bull Terriër, Rottweiler, Dog, Duitse en Belgische herder, Japanse gevechtshonden, Grote Japanse spits, Mastiff, Sarplaninac en hun kruisingen.
Heb even gekeken naar dat gevries droogt voer maar dat zit op 38% eiwit. Dat is veel te hoog helaas. De andere opties ga ik op mijn gemak even bekijken.

Wat betreft de bestemming geen probleem. Ik heb Staffordshire Bull Terriers met stamboom. Ik kom al sinds 2004 in Kroatië. Maar toch bedankt.
Door eelke
#3403929
Breezer schreef: za 23 mei 2020, 14:36 Kilo rollen zijn te groot voor hem alleen hij krijgt totaal 250gr per dag, dan zijn ze bedorven voor ze op zijn. Kleinere rollen zijn ontdooid voor we er zijn, die ervaring heb ik helaas ook. Vlees kopen in de supermarkt is te doen, maar dan heb ik alleen zonder bot. Is wel een dure hobby dan want vlees is echt duur daar.
Mijn idee was ook om voor die 3 a 4 weken idd niet te moeilijk te doen. En iets kant en klaars mee te nemen en dat eventueel aanvullen met groente en rijst zodat hij niet teveel eiwitten binnen krijgt en genoeg vocht uit de groente. Maar zoals jij het zegt kan ik beter compleet de maaltijden geven zonder aanvulling omdat het al laag in eiwitten is en het voldoende vocht bevat. Of begrijp ik het nu verkeerd?
En een hakbijltje mee en ter plekke in 4 hakken?
Gebruikersavatar
Door pike
#3403936
Ik heb de afgelopen 2 jaar Renske (gestoomd houdbaar vlees) meegenomen op vakantie. Zit in pakjes van ongeveer 400 gram (er zijn ook kleinere verpakkingen) en er zijn diverse smaken en het is makkelijk verkrijgbaar. Sommige zijn best laag in eiwit, iets van 11-12% dacht ik mij te herinneren, ik had die voor mijn oudje mee vanwege zijn slechte nieren. Je kan er extra water doorroeren, dan lebbert hij dat vast mee op en krijgt hij genoeg vocht binnen. Mijn honden aten het probleemloos. Ik zou dat thuis eerst uitproberen zodat je niet voor vervelende verrassingen komt te staan.

En als je zo'n moeilijke drinker hebt kan je thuis ook een pan bouillon trekken (zonder bouillonblokje of zout natuurlijk, gewoon van alleen maar botten. Dat kan je als drinken aanbieden, en ook in porties in de vriezer doen. Kan me niet voorstellen dat hij dat niet wil drinken. ;)
Door Breezer
#3403938
pike schreef: za 23 mei 2020, 21:04 Ik heb de afgelopen 2 jaar Renske (gestoomd houdbaar vlees) meegenomen op vakantie. Zit in pakjes van ongeveer 400 gram (er zijn ook kleinere verpakkingen) en er zijn diverse smaken en het is makkelijk verkrijgbaar. Sommige zijn best laag in eiwit, iets van 11-12% dacht ik mij te herinneren, ik had die voor mijn oudje mee vanwege zijn slechte nieren. Je kan er extra water doorroeren, dan lebbert hij dat vast mee op en krijgt hij genoeg vocht binnen. Mijn honden aten het probleemloos. Ik zou dat thuis eerst uitproberen zodat je niet voor vervelende verrassingen komt te staan.

En als je zo'n moeilijke drinker hebt kan je thuis ook een pan bouillon trekken (zonder bouillonblokje of zout natuurlijk, gewoon van alleen maar botten. Dat kan je als drinken aanbieden, en ook in porties in de vriezer doen. Kan me niet voorstellen dat hij dat niet wil drinken. ;)
Met Renske kwamen ze in de dierenwinkel ook aan zetten en zakjes van Farmfood.
Het niet willen eten lijkt mij niet een probleem. We noemen hem ook wel kliko, trap op zijn poot en zijn bek gaat open.
Hij krijgt nu 2x per dag een scheut geitenmelk dat drinkt hij zonder problemen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door