Ina schreef: ↑do 07 mei 2020, 20:13
Wat goed dat je alles door hebt kunnen praten met je eigen dierenarts.
Dat maakt de discussie vaak toch wat helderder aangezien die de geschiedenis kennen en meestal ook wel weten wat voor soort baasje ze mee te maken hebben
Ja, precies! Weten met wat voor baasje ze te maken hebben is ook belangrijk.
Niet iedereen staat er hetzelfde in.
En de andere da wist denk ik niet welke leeftijd ze heeft, hoeveel gewrichtspijn ze heeft en hoe vreselijk ze onderzoeken vindt.
De uitslag is natuurlijk gewoon prut en was nu niet wat je verwachte toen je met 'vage' klachten besloot haar na te laten kijken.
Maar gelukkig toch wel gedaan, want nu kan je iets ondernemen ook al is het met beperkte middelen.....maar wie weet kan je op een later moment als nog besluiten die echo te maken (al zou ik me nu meer concentreren op het volgende bloedonderzoek en zien wat de medicatie gedaan heeft) en als het voor Xindy zoveel stress (en pijn) geeft zou ik hem misschien wel helemaal achterwege laten dan
Ja, ik ga nu vooral kijken naar hoe ze zich voelt de komende tijd. Dat ze plezier heeft in de dag. Het derde ooglid is duidelijk in zicht en hopelijk trekken die weer weg, dat lijkt me dan toch een teken dat ze zich beter voelt. Want nu ziet ze er nogal treurig uit
Al heeft ze gisteravond wel heerlijk enthousiast gewandeld

Een kwartier ipv 10 minuten en ze was het er helemaal niet mee eens dat we niet nog verder gingen
Als ze niet vooruit gaat idd weer bloedprikken.. Maar als dan de waardes verhoogd blijken, zou je toch een echo moeten maken om te weten welke medicatie erbij gegeven moet worden, begreep ik..
Nou ja, we wachten het maar af..
Medisch gezien kan ik je absoluut niet adviseren, maar ik vraag me wel af waarom volgens jou DA novacam de enige optie is bij gewrichtspijn.
Ik heb het verkeerd overgebracht
Waar ik novacam schrijf kun je nsaid lezen.
Want geen enkele nsaid mag bij hartklachten gegeven worden.
En van de nsaid's vindt mijn da novacam dan de beste optie in dit geval.
Misty (artrose in heupen) slikte voorheen Rimadyl op momenten dat haar supplementen niet meer genoeg deden.
Dat was dan meestal een dag of 5 en daarna kon ik daar weer mee stoppen.
Omdat ik nu langer pijnstilling moest gaan geven ivm sluiting van haar Chiropracti-mevrouw heb ik gevraagd voor iets anders omdat ik de combinatie versvoeren en langdurig Rimadyl niet vertrouw en haar geen maagbeschermers kan geven bij Barf
Dus krijgt ze nu Galliprant omdat als NSAID anders schijnt te werken qua maag/darmstelsel (vraag me niet precies hoe, maar dat was wat mij verteld werd) en daarom geen maagbeschermers nodig heeft.....dus 'veilig' naast vers gegeven kan worden
Nu ervaar ik wel een aantal nadelen aan de Galliprant....het duurde wat langer voordat ik merkte dat ze hun werk deden
Grootste nadeel is dat ze op de nuchtere maag gegeven moeten worden EN je er echt voor moet zorgen dat er na inname ook echt nog een uur niks gegeten wordt om de werking niet tegen te gaan.
Ik heb naar Galliprant gekeken, maar het is een nsaid (dus eigenlijk al ongeschikt bij hartklachten), en op hun website staat dat het ook niet getest is voor honden met hartklachten. Dus dat lijkt me geen optie..
Nu is nuchter geven nog tot daar aan toe.....maar daarna een uur niet eten is wel een uitdaging bij mijn dame.....want die graast altijd lekker tijdens de wandeling.....en ook gras is not done
Laat staan wat ze verder nog probeert weg te werken wat ze op straat tegen komt
Dus ik moet er echt voor opstaan en zorgen dat ze op tijd naar pil krijgt, waarna zij nog lekker een uurtje door pit en ik met een bak koffie op de bank zit
Ik kan me voorstellen dat dat een uitdaging is! Als ze zelfs geen gras mogen..
Hier eten ze tijdens de wandeling ook graag gras (en kattenpoep

).
Xindy's hartmedicatie moet ook nuchter gegeven worden, 2x per dag, dus dat wordt nog wat
Wat herkenbaar!
Ik zit hier ook 's ochtends vroeg op de bank naast twee pittende meiden
Xindy wil sinds januari dat ik vanaf een uur of vijf (nu in de zomertijd zes uur gelukkig, en het is licht) naar beneden kom om bij haar te zitten. Dus dat doe ik dan als rechtgeaarde hondenmoeder
Ben ik ook blij van, want nu bekeken voelde ze zich waarschijnlijk gewoon niet helemaal goed en wil ze wat steun ofzo..
Maar verder gaat het (nu) prima op deze medicatie.... misschien een optie voor jou dame
Heel fijn dat Misty het goed doet op Galliprant
Ik ga het voor de zekerheid nog even navragen bij mijn da, of dat een betere optie zou kunnen zijn.