Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#340014
SabenJin schreef: Is dit goed voor je hond om te geven?
Wat bedoel je met calciumbot?
Ik dacht dat je kvv gaf aan Jin he? Dan zit daar voldoende calcium in hoor ;).
Door SabenJin
#340018
ja maar dan heeft ze eens wat anders te kluiven, dan altijd maar die runderhuidbotten of bullepeesjes en ze kan er een stuk langer mee volgens mij.
Kan het kwaad of niet?
Laatst gewijzigd door SabenJin op za 25 jun 2005, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#340108
Oh, die krijt-achtige dingen! Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar het van gemaakt is (en dat is voor mij reden genoeg om het niet te geven). Ik heb dus ook geen idee of ze het calcium weer uitscheiden.... Het is in ieder geval niet gezond om te geven want het bevat geen voedingsstoffen. Of het ongezond is, durf ik niet te zeggen.

Je kunt ook een echt bot geven!
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 25 jun 2005, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#340112
Ik heb ze wel eens zien liggen in de DSZ...maar OF het is helemaal geen bot, maar een geperst goedje in de vorm van een bot, of het is een bot, maar dan verhit. Eigenlijk zou ik het in beide gevallen niet geven..ik zou dan eerder bijvoorbeeld een Rawhide van Farmfood geven...
Door Jolly
#340121
of een lekker lams of kalfsribje, vandaaf hebben Pim en Chasey allebei in de tuin liggen kauwen op een setje ribben ;)
Door Truus
#340130
Ik heb ze ook wel eens zien liggen maar het lijkt me vrij harde botten waar ze flink hun tanden aan kunnen slijten. Bovendien weet je niet wat ze erin verwerkt hebben. Geef een natuurlijk product zoals i.d.d. een lams of kalfsrib. Is veel beter en lekkerder voor je hond.
Door geer
#340132
Ja, maar als ik al die keren dat ik Ted laat knagen een echt sappig vers bot zou geven, dan zou ik haar nu door het huis kunnen rollen. Dus geef ik af en toe na het eten een FF-kluifje of een buffelgevalles waar ze een kwartiertje op kan knagen. Een halve kippenvleugel is voor Ted een hele maaltijd ::) ;D
Door tieneke
#340149
Een kippenvleugel gaat hier zo in een holle kies :P
En een pensstaafje is ook zo naar binnen gerost,laat staan een klein botje na het eten,ze vreten momenteel tegen de klippen op.....Tsjechische boslucht ;D ;D
Laatst gewijzigd door tieneke op za 25 jun 2005, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SabenJin
#340416
Ik heb dus zo'n bot voor Jin gekregen, maar weet dus niet wat ik er mee moet.....

Met bullepeesjes is ze zo uitgegeten en echte botten gaat hier niet echt lukken. Ik heb vloerbedekking en op balkon wil ze het meestal niet eten. Het is ook een stuk smeriger volgens mij.
Door Lizzy
#340419
SabenJin schreef: Ik heb dus zo'n bot voor Jin gekregen, maar weet dus niet wat ik er mee moet.....

Met bullepeesjes is ze zo uitgegeten en echte botten gaat hier niet echt lukken. Ik heb vloerbedekking en op balkon wil ze het meestal niet eten. Het is ook een stuk smeriger volgens mij.
Gewoon geven. Maar of dit iets is dat je regelmatig kunt geven.... ik weet het niet... Ik zou het zelf niet doen.

Je kunt ook een rubbermatje op je vloerbedekking leggen en je hond daar op laten eten. Doen wij hier ook.(dit is ondertafellaken).

Afbeelding
Door danielle1980
#340423
ik heb hier ook zo'n calcium bot in huis voor minx, ze doet er al heel lang mee.
af en toe na een maaltijd gaat ze er een tijdje op kauwen,
opeten doet ze t niet echt en dan maar hele kleine stukje per keer.
misschien is t niet goed, maar ze heeft er echt plezier van, :D
beter dan zo'n andere kluif, daar stikt ze in. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door